Mensen die My route app gebruiken?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
hugo75
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2020, 20:49
Type: R1200RT
Bijz: Gruwelijk mooi voor zijn leeftijd!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door hugo75 »

Hallo allen,

Zijn er hier mede forum leden die de navigatie app MyRoute-app gebruiken op hun smartphone? En zo ja wat zijn de positieve en eventuele minder positieve ervaringen?? Ik heb vanochtend ff een account aangemaakt en heb een trail-versie van 14 dagen om het een beetje uit te testen. Ik heb vanochtend een route uitgezet en deze opgeslagen. Hierna heb ik de app geinstalleerd op mijn telefoon. Hierna de app geopend en de route die ik op de pc gemaakt heb stond er meteen in. Het lijkt alsof het allemaal werkt. Nu zit ik op dit moment thuis in quarantaine dus ik kan voorlopig niet op de motor om dit uit te testen. Maar hiet ziet er volgens mij veelbelovend uit en ik hoop dat het zo simpel is dat zelfs ik er mee overweg kan Big RT Smile

Mochten er mensen hier mee lezen en zeggen ik heb nog een goede tip/raad en gebruikerservaring(en) dan vind ik dat heel leuk om met elkaar te delen. Ik hoop namelijk dat er meer mensen net als ik alleen hun telefoon als navigatie gebruiken. Ik probeer namelijk eerst uit of het me lukt om op een fatsoenlijke manier met mijn Galaxy S10 te navigeren, een navigatie sytsteem kopen kan altijd nog dacht ik zo...... _004 [groet]

Hugo
Motorrijder sinds 2002

Kawasaki ZZR 1100
Bmw R1100s
Aprilia Tuono
Suzuki Gsxr 750
Suzuki TL1000r
Suzuki Gsx 600 srad
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door Dingeman »

Gebruik eens op dit forum de zoeksleutel "MyRouteApp" en je krijgt best veel info hierover te lezen.

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=Myrouteapp
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
hugo75
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2020, 20:49
Type: R1200RT
Bijz: Gruwelijk mooi voor zijn leeftijd!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door hugo75 »

Goede tip. Thx
Motorrijder sinds 2002

Kawasaki ZZR 1100
Bmw R1100s
Aprilia Tuono
Suzuki Gsxr 750
Suzuki TL1000r
Suzuki Gsx 600 srad
fransgabler

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door fransgabler »

hugo75 schreef: 12 dec 2020, 14:52 Hallo allen,
Zijn er hier mede forum leden die de navigatie app MyRoute-app gebruiken op hun smartphone?
Hugo
Je bedoelt MyRouteApp Navigation?

Het gebruik van de smartphone neemt een steeds hogere vlucht. zie o.a het artikeltje op viewtopic.php?p=159003#p159003

Daar vind je ook de mogelijkheden en beperkingen van o.a. MyRouteApp Navigation.
Gebruikersavatar
hugo75
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2020, 20:49
Type: R1200RT
Bijz: Gruwelijk mooi voor zijn leeftijd!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door hugo75 »

Hoi Frans,

Dit artikel had ik idd al gelezen hier op het forum. Naar aanleiding hiervan ben ik een beetje op onderzoek uitgegaan. Ik vind het wel interessant om te kijken wat er naast het huidige aanbod op navigatie gebied(lees de gevestigde orde) Garmin en TT te verkrijgen is. Ook vwb de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden. Ik vind de uitleg op Youtube wel grappig van MyRoute-app. Ook het maken van routes lijkt vrij eenvoudig en gebruiksvriendelijk......

Echter moet ik dit nog wel 'live' in de praktijk gaan testen op de RT....... vandaag ook zitten kijken om mijn Galaxy S10 aan het infuus te krijgen vanaf de motor. Er zit aan de linker zijde een hela aansluiting om een Usb sigaretten adapter aan te sluiten. zijn er meer mensen die dit zo gedaan hebben?? ik ga ervanuit dat ik niet de enige ben hier. Dus mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag!

mvg Hugo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Motorrijder sinds 2002

Kawasaki ZZR 1100
Bmw R1100s
Aprilia Tuono
Suzuki Gsxr 750
Suzuki TL1000r
Suzuki Gsx 600 srad
fransgabler

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het aansluiten van je smartphone kan natuurlijk prima op die manier. Het verdient wel aanbeveling dan een haakse plug te nemen, ipv het exemplaar wat je bij je post voegde. Een haakse plug steekt minder uit, de aansluiting op de draad hangt loodrecht naar beneden en wordt daardoor minder belast. Deze plug wordt er onder het rijden ook niet zo makkelijk uitgegooid. O.a tante Alie is er goed voor.

Er is nog een alternatief: je 1200RT beschikt over een zogenaamde accessoire-stekker. Dat is een specifieke BMW aansluiting achter je koplamp in de kuip , waarvoor je een contra plugje bij de BMW dealer kunt kopen. Het is een standaard artikel, dat iedere BMW dealer kan leveren. Het is ook hier te bestellen

Let wel:
  • Afhankelijk van het bouwjaar heeft je BMW een canbus systeem, waar de accessoire aansluiting op aangesloten is, net zoals je plug links.
  • Het kleine contra plugje wordt voor een BMW prijs verkocht met drie gele sprieterige draadjes in een plastic kapje a 16,19
  • Je hebt dan wel nog een omvormer nodig naar usb aansluiting.
Schermafbeelding 2020-12-12 om 17.40.30.png
.
Ik begon ook met een rechte plug ,maar dit haakse exemplaar bevalt veel beter.
Bijkomend voordeel is dat je er meteen een goed afleesbaar voltmetertje bij hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hugo75
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2020, 20:49
Type: R1200RT
Bijz: Gruwelijk mooi voor zijn leeftijd!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door hugo75 »

Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie! Ik ga met deze tips aan de gang. De accessoire aansluiting had ik al een keer van gelezen. Dat is idd ook een goede optie _004
Motorrijder sinds 2002

Kawasaki ZZR 1100
Bmw R1100s
Aprilia Tuono
Suzuki Gsxr 750
Suzuki TL1000r
Suzuki Gsx 600 srad
Gebruikersavatar
Venzent
Berichten: 165
Lid geworden op: 30 okt 2020, 16:30
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Mensen die My route app gebruiken?

Ongelezen bericht door Venzent »

Heb zelf een paar keer de MyRoute app geprobeerd en ben er niet echt enthousiast over. Een paar keer een rare omleiding gehad en als je een route punt mist, is hij letterlijk "van het padje". Uitzoomen lukte me ook niet tijdens het navigeren, en om je dan te orienteren waar je bent, moet je de route stopen en dan kan je uitzoomen. Als je dan de route weer opnieuw start, stuurt hij je soms weer terug naar waar je vandaan kwam.

Interface voelt wel modern aan. Ik ben zelf fervent gebruiker van OSMand. Is iets spartaanser, en kan nogal overweldigend zijn qua opties, maar als je die eenmaal door hebt kan je heel veel zelf instellen. Kost € 8,- per jaar en dan heb je wereldwijd alle kaarten en updates.

Ik heb als houder een van onze grote vriend Alie, en die heeft draadloos laden, dus geen gedonder met draadjes als je de telefoon plaatst of loshaalt.

Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”