Garmin Zumo XT

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door laurent »

Beste bmw rijders
ik heb pas de garmin zumo xt aangeschaften probeer deze aan te sluiten op mijn computer in base camp en van zodra de computer mijn gps heeft gevonden slaat deze volledig weg en zelfs in mijn geschiedenis is deze weg Na heropstarten van base camp terug zelfde probleem
wat doe ik verkeerd vroeger bmw navigator v en ik dacht dat zumo xt veel gemakkelijker zou zijn zonder computer want ik ben niet zo slim voor de computer
groetjes en dank voor eventuele reakties
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Laurent, dit probleem is in meerdere fora en groepen ook bekend, lijkt veroorzaakt te worden door de 'sample' databases van Cyclops (roodlicht- en snelheidscamera locaties) die met een nieuwe XT meegeleverd worden. Het schijnt opgelost te zijn als je een keer een update hebt gedaan met Garmin Express. Ik heb er met mijn XT geen last van, aar die is alweer bijna een jaar uit en heeft dus al diverse malen een update gehad.
Laatst gewijzigd door PaPinkelman op 19 apr 2021, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door laurent »

Beste Frank
gisteren geprobeerd mijn gps aan te sluiten en up te daten met Garmin Expres maar wanneer het updaten begint komt er update error op mijn scherm
en mijn update blijft maar de groene lijn tonen maar verandert niet Ik heb nu mijn zumo xt 2 weken in mijn bezit en telkens wanneer ik hem verbind is er een update is dat normaal
groetjes en dank voor het snelle antwoord
Gebruikersavatar
janc'borg
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 nov 2009, 16:12
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Culemborg
Locatie: Culemborg

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door janc'borg »

laurent schreef: 17 apr 2021, 20:08 Beste bmw rijders
ik heb pas de garmin zumo xt aangeschaften probeer deze aan te sluiten op mijn computer in base camp en van zodra de computer mijn gps heeft gevonden slaat deze volledig weg en zelfs in mijn geschiedenis is deze weg Na heropstarten van base camp terug zelfde probleem
wat doe ik verkeerd vroeger bmw navigator v en ik dacht dat zumo xt veel gemakkelijker zou zijn zonder computer want ik ben niet zo slim voor de computer
groetjes en dank voor eventuele reakties
Wat je kunt proberen is om bij de instellingen van Garmin Express de vinkjes weg te halen. Deze vinkjes houden het toestel bezet, en dan kan BaseCamp het toestel niet bereiken.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Een andere, heel simpele oplossing, is terug gaan met het toestel naar het bedrijf waar je de XT hebt gekocht. Laat hen de boel maar in orde brengen.
Ik weet wel, dat is toegeven dat je het niet lukt en dat doen we niet graag. Het spaart overigens wel een hoop gezoek, ergernis en frustratie.

O, ja, neem wel al je spullen mee die je gebruikt om je XT te updaten, want wie weet zit het probleem niet in de instellingen van de XT maar je computer. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

laurent schreef: 18 apr 2021, 08:43 Beste Frank
gisteren geprobeerd mijn gps aan te sluiten en up te daten met Garmin Expres maar wanneer het updaten begint komt er update error op mijn scherm
en mijn update blijft maar de groene lijn tonen maar verandert niet Ik heb nu mijn zumo xt 2 weken in mijn bezit en telkens wanneer ik hem verbind is er een update is dat normaal
groetjes en dank voor het snelle antwoord
Laurent, die foutmelding komt wel vaker voorbij. Mogelijk ligt het aan de servers bij Garmin. Als er b.v. een nieuwe kaart update uit is, kan het heel druk zijn en krijgt Garmin Express niet snel genoeg de gegevens binnen en genereert een foutmelding.
Werk je met een laptop via WiFi? probeer dan een een bedrade verbinding of kijk wat de snelheid van je draadloze netwerk is.
Check ook een 'overactieve' virusscanner.... schakel deze eventueel tijdelijk uit als je een update doet.
Tenslotte: werk je met een Windows PC of een Mac?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door laurent »

Beste Frank
Na het rijden gisteren van een rondrit van ongeveer 125 km ingesteld op de zumo xt was ik zeer tevreden over de verkregen route op de gps mooie kleine wegen
Dan terug nog eens geprobeert via kabel op computer via garmin expres maar lukt niet
Dan toestel verbonden draadloos met tablet via garmin drive en update geslaagd
eigenaardig is dit al de tweede update op mijn twee weken oude toestel Tijdens het rijden is de zumo xt super veel informatie over spoorweg over gangen en afstand tot naderen van een bebouwde kom en gevaarlijke punten
Nu nog eens proberen om gpx bestanden op mijn tablet te krijgen en deze via garmin drive te versturen naar mijn zumo
Ik heb een reis geboekt bij THAT motorreizen in juni en ik denk dat zij de gpx bestanden versturen via mail naar mij
Big RT Smile
en dank voor de gedane moeite
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Laurent, je kunt ook de filmpjes bekijken van Mr. GPS aka Hans Vaessen. Heel informatief, legt precies uit hoe je je routes danwel tracks op je XT krijgt.

https://www.youtube.com/results?search_ ... o+xt+mrgps
😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin Zumo XT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

laurent schreef: 19 apr 2021, 19:35Nu nog eens proberen om gpx bestanden op mijn tablet te krijgen en deze via garmin drive te versturen naar mijn zumo
Als je je mail op de tablet kunt lezen (ik vermoed van wel):
Stuur het gpx bestand vanuit de laptop per mail naar jezelf. Open de mail op je tablet en open het gpx bestand met de Drive app.

Wat betreft de updates: je hebt de XT gekocht in een periode dat Garmin veel updates heeft uitgebracht. De firmware heeft zelfs 2 of 3 updates gehad ivm bugs in de eerste versies...
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”