zumo xt

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

zumo xt

Ongelezen bericht door laurent »

Beste bmw rijders
Ben juist terug van motorreis naar Tirol in Oostenrijk
Op de heenreis zeer goede melding van flitspalen en ook zones met traject controle en mobile flitsers op mijn zumo xt
Bij het rijden van een route en na een stop terug de motor starten is de gps eens uit geslegen en was ik de route ook kwijt
Bij de terug reis kreeg ik wel geen enkele flitspaal melding meer Heeft er iemand dat ook al tegen gekomen en weet er soms iemand een oplossing
groetjes en dank op voorhand
Laurent uit Bredene
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: zumo xt

Ongelezen bericht door Isaac »

Het is niet onmogelijk dat er in de Zumo een bitje is omgevallen. Mijn eerste Zumo ging na 1 jaar steeds terug naar een andere instelling dan dat ik had ingesteld. Brandstof (afstand) werd niet meer gemeten en mijn motor was steeds weer een wagen. Deze is binnen de garantie periode omgeruild.
5 maanden later, met dus een nieuwe Zumo ging het systeem regelmatig plat. Start weer op en werkte weer zoals zou moeten. Aangezien mijn garantie nu was verlopen (totaal over de 2 jaar vanaf eerste aankoop en meer dan 3 maanden na de "reparatie") kon ik met 200 Euro bij betaling een opgeknapte Zumo terug kopen met wederom 2 jaar garantie. Dit heb ik niet gedaan.
Het opnieuw installeren van de firmware en wederom updaten gaf voor mij geen verandering in het gedrag.
Het viel mij op dat de Zumo steeds op bijna dezelfde plaats plat ging. Aangezien de kaarten uit overlappende kleine kaarten bestaat heb ik alles verwijderd en een oudere versie terug geplaatst. Toen kreeg ik een kaart update die weer gelijk was aan de kaarten die ik had. Geïnstalleerd en geen problemen meer gehad. Ik verwacht dat bij jou de firmware vermoedelijk zo'n verloren bitje heeft.
Ik zou dus proberen de kaarten of/en de firmware opnieuw te installeren. Met de RGN_tool kan je een firmware versie terug installeren en via Garmin Express zou dan de nieuwe firmware weer aangeboden moeten worden.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: zumo xt

Ongelezen bericht door HansD »

Ik zeg altijd: Garmin alleen met Mrgps!
Zoek eens op zijn site, of benader hem direct

Www.mrgps.nl
fransgabler

Re: zumo xt

Ongelezen bericht door fransgabler »

MR GPS - alter ego van Hans Vaessen - is zeer benaderbaar, criticaster en dealer ineen.
Hans kan die functies goed met elkaar combineren omdat hij beide merken verkoopt.

Mijn navigatie spulletjes koop ik standaard bij hem en als er wat mee aan de hand is - een rammelende steun bijvoorbeeld - dan reageert Hans direct op vragen en onderneemt ook actie. Iets wat bij een landelijke keten maar zeer de vraag is en vaak ook zo blijft.

Ik heb wel eens overwogen om mijn TomTom 550 te vervangen voor een Zumo vanwege de lichtsterkte van het scherm, de mogelijkheid om er POI op zichtbaar te maken en de hoogtemeting die op het scherm kan worden weergegeven. Bovenstaande problemen bij een niet functionerende nav onderweg, problemen met kaarten en het overbrengen van routes staan echter niet op zich, maar blijken vaker voor te komen. Betrouwbaarheid bij een nav is echter van het grootste belang. Eigenlijk is dat dat wel vreemd dat zulke failures regelmatig voorkomen bij een apparaat dat tegen de 500 euro kost

Sinds ik een app op de smartphone heb geïnstalleeerd met een barometer/hoogtemeter is dat probleem alvast opgelost. Ik houd het dus bij m'n TT 550, al is het jammer dat een POI zich niet op het scherm toont. Dat is een zinvolle functie waar nu wel eens - in letterlijke zin- aan voorbijgegaan wordt.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”