Motorflo ?!

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jako
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2021, 16:33
Type: R1150RT
Bijz: Strak blauw
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Dongen, Noord-Braban

Motorflo ?!

Ongelezen bericht door Jako »

Tijdens mijn zoektocht op Marktplaats naar een TomTom Rider kwam ik een aanbieding tegen van Motorflo; een speciale vakantie-aanbieding...

4.3 INCH MOTOR GPS NAVIGATIE MET NIEUWSTE KAARTEN EUROPA SOFTWARE 3.0
Nieuwste 4.3 inch waterdichte Motor GPS Navigatie. Dit navigatie systeem is voorzien van software en de nieuwste kaarten van heel Europa. Voorzien van bluetooth met A2DP + EDR Nu voor € 134,95

https://www.motorflo.nl/4.3-inch-navigatie

Iemand bekend met Motorflo ??
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door HansD »

Kan er weinig over vinden, en ook Mrgps zegt er niks over (misschien aan hem vragen?). Er zijn ook weinig gebruikerservaringen te vinden. Het apparaat schijnt het wel gewoon te doen.
fransgabler

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door fransgabler »

Ik ken het apparaat net zo min als MR GPS en HansD, alle reden om er eens stevig in te duiken. Er zijn meer van dat soort goedkope apparaten te koop, die onder de noemer van motornavigatie worden aangeprezen. De gegeven info is vaak uiterst beperkt en wellicht ook onvolledig.

Waar het bij een goed navigatiesysteem om gaat - en dat kan ook een specifieke app op de smarthone zijn - is dat er op een eenvoudige wijze gpx. routes op te zetten zijn die vanaf het scherm - eventueel met audio - gereden kunnen worden. Zichtbaarheid, waterdichtheid en bestand tegen trillingen zijn basisvoorwaarden.

Nergens staat duidelijk beschreven dat het apparaat gpx routes aankan, wel dat het navigatie van A naar B kan leveren. Als het apparaat wel gpx routes kan verwerken, dan laat de fabrikant een hele markt links liggen door het niet expliciet te vermelden. Eigenlijk kan ik me dat niet goed voorstellen. Als het apparaat geen gpx routes aankan, dan heb je er helemaal niets aan als motornavigatie. Gratis programma 's als Waze, Kaarten (IOS) en Google maps volstaan in dat geval.

Naast van A naar B navigatie kan het apparaat ook door de smartphone aangestuurd worden. Hoe die aansturing precies verloopt, staat niet helder beschreven.

Ik zou je aanraden even door te sparen voor een gebruikte TomTom Rider van de 400 serie - beetje traag met opstarten maar kan alles wat je nodig hebt aan - of van de 550 serie. Die laatste is het topmodel van Tom en heeft tov de 400 serie een snellere processor waardoor de opstart wat sneller verloopt. Over beide apparaten ben ik zeer tevreden, heb er vele duizenden kilometers aan reizen mee gemaakt in binnen- en buitenland. De gpx routes maak ik meestal thuis, maar regelmatig ook op het apparaat zelf.

Een TomTom Rider 400 heb je al gebruikt vanaf 100 euro en een 550 vanaf 200 euro .
In beide gevallen heb je een kwaliteitsprodukt, waar je nog jaren plezier van hebt.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 17 aug 2021, 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door ErikS »

Zie ook de reacties over Motorflo op Trustpilot!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door QuickFix »

Zoals vaak is het een China-ding (ik vermoed dat het de MT4302 is, draait op Windows CE), dus dan kun je meteen de shop zoeken die het goedkoopste is (als je alle extra invoerrechten en BTW meerekent). :idea:

Of hij aan te raden is... ik betwijfel het: ik heb wel vaker Chinese navigatiesystemen getest (voornamelijk voor in de auto, maar de hardware is hetzelfde), maar echt top zijn ze niet. :$
Freude am Fahren
MartinTB
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jul 2021, 22:37
Type: R1200RT
Bijz: mijn droom
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oosthuizen

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door MartinTB »

Ik had deze ook gezien, mooie reclame met veel beloftes en hele mooie foto,s .
Helaas totaal geen reverenties kunnen vinden , behalve van hun zelf.
Ik heb nu een TT 550 op 2ehands gekocht en ben afwachtend .
Ook van de TT550 heb ik ook wel slechte reverenties gelezen ,maar heb toch de gok gemaakt.
Ben heel benieuwd ???????

[groet]
MartinTB
BMW R1200RT 2006 ~Grip Puppies~Ride On ~USB~Ram Mound~Kaoko Control~Schad SH59X Alu Flex~VStream~Abus Granit.
fransgabler

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door fransgabler »

MartinTB schreef: 17 aug 2021, 17:57 Ook van de TT550 heb ik ook wel slechte referenties gelezen ,maar heb toch de gok gemaakt.
Ben heel benieuwd ???????
[groet]
MartinTB
Die zie ik ook wel eens een enkele keer voorbijkomen. Ik herken in die negatieve recensies weinig elementen. Wat me in die gevallen opvalt is dat het verwachtingspatroon niet overeenkomt met de mogelijkheden van het apparaat en vooral: een ontstellend gebrek aan kennis bij de gebruiker. Dat laatste leidt altijd tot teleurstellingen, los van de kwaliteit van het apparaat. TomTom biedt overigens een helder en zeer uitgebreid naslagwerk als pdf op het internet.

Waar ik zelf tegenaan liep was de krakemikkige bluetooth connectie met de Iphone. Zowel de indirecte verbinding met de actuele verkeersinfo via de Iphone als de directe verbinding met de iphone tav belletjes, appjes e.d. vielen telkens weg. Het is geen TomTom probleem gebleken, maar een typische IOS Iphone tekortkoming. Met een Android smartphone draaien beide bluetooth systemen moeiteloos op de Riders.

Uiteindelijk is het ook met de Iphone goed gekomen met een stabiele verbinding tav de verkeersinfo. In appjes en belletjes onderweg op de RT heb ik zelfs niet de minste interesse. Wellicht is die laatste verbinding ook al enige tijd stabiel, heb het niet geinstalleerd en dat gaat ook niet gebeuren. -naughty-

Heel veel succes en plezier met je TomTom 550 !
Jako
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2021, 16:33
Type: R1150RT
Bijz: Strak blauw
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Dongen, Noord-Braban

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door Jako »

Ieder bedankt voor de bijdrage(n) en ik ga inderdaad toch maar 'gewoon' voor de TomTom _004
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Vaak is het zo, kost niks maar je hebt dan ook niks!
Voor budget oplossingen kun je idd het beste het advies van fransgabler opvolgen!
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door MotoCon »

Deze:
https://www.motorflo.nl/5-inch-navigatie

Is geen Windows CE (gelukkig want oeroud!) maar Android. Het mooie daarvan is natuurlijk dat je alle apps die je op je telefoon zet ook hierop kunt zetten. Er wordt weinig ruchtbaarheid aan gegeven, en dat komt waarschijnlijk omdat het om een oeroude versie van Adroid gaat, en 10 tegen 1 géén Google PlayStore bevat. Voor een non-savvy gebruiker is de toepassing dan erg beperkt. Op zich zou ik wel willen weten of deze hardware geschikt is voor MRA Navigation. Met dat er op heb je echt een super-apparaat, waar tevens gewoon je flitsmeister, je Tune-in Radio en Spotify en weet ik wat op kan.

Ik heb echter te weinig vertrouwen in deze MotoFlo om dat uit te proberen. Een ding als een CAT S42, of een LandRover telefoon werkt ook uistekend als navigator en kun je ook dedicated voor navigatie inrichten (zelfs zonder SIM-kaart). Met iets meer lef zoek je een Blackview of ulefone armor. Nauwelijks duurder en qua hardware véél capabeler. Zelf gebruik ik voor de meerdaagse ritten een rugged cover voor mijn dagelijkse Huawei P30 Pro, en voor de rondjes om de kerk klem ik hem zonder cover in de X-Grip.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
K-see
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2020, 19:56
Type: R1200RT
Bijz: Bijzonder veel krassen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Steenbergen

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door K-see »

Big RT Smile

Toevallig heb ik ook al een poosje een Motorflo.
Ik gebruik ‘m uitsluitend voor navigeren van A naar B, en dat doet ie naar behoren.
Hij heeft een duidelijk scherm, en bijvoorbeeld op de snelweg worden de rijbanen, afritten met bijbehorende borden duidelijk weergegeven.
Ook de trajectcontroles en flitskasten worden tijdig aangegeven.
Het was een mooie complete set met diverse bevestigingsmogelijkheden.
Eigenlijk kan je hier geen bult aan vallen voor dit geld.👍
Beter veel te duur, dan niet te koop
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door MotoCon »

Nee, aan een A naar B navigatie worden ook geen hoge eisen gesteld.
Maar vertel, welke Android versie is het? Zit er de google play store op?
Kun je bijvoorbeeld flitsmeister installeren en Spotify?
Welke navigatie-app staat er eigenlijk überhaupt op?
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door ErikS »

En kan deze ook GPX files inlezen?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
K-see
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2020, 19:56
Type: R1200RT
Bijz: Bijzonder veel krassen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Steenbergen

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door K-see »

_001
Geen flauw idee.
Dat zou je even bij Motorflo.nl moeten nakijken.
_004
Beter veel te duur, dan niet te koop
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Motorflo ?!

Ongelezen bericht door HansD »

Motoflo is volgens de site leverbaar met 2 software versies: Navigator en/of IGO. (Kan ook met beide)
IGO kan geen gpx bestanden aan, Navigator wel.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”