Kraakgeluid op headset helm

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
JRM HoBae
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2017, 17:51
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leudal

Kraakgeluid op headset helm

Ongelezen bericht door JRM HoBae »

Op mijn R1200RT heb ik Baehr Verso XL plus Zumo660 en 2 Schubert helmen met Baehr helmsets (met beugelmicro). ALLES BEDRAAD.
Tot enkele weken geleden geen enkel probleem met navigatie/ communicatie.
Vanaf toen begint de helm van mijn vrouw na (ik schat) 1 uurtje rijden te kraken waardoor een gesprek absoluut onmogelijk is: haar helm loskoppelen is enige oplossing. Als ik de beide helmkabels uit de Verso omwissel dan blijft mijn eigen helm normaal functioneren en die van mijn vrouw kraakt nog steeds. Mijn voorzichtige conclusie is dat het aan de headset in de helm van mijn vrouw ligt. of vergis ik me?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat kan er aan de hand zijn?
Een nieuwe headset is natuurlijk snel gekocht, maar ik wil begrijpen wat er mis is en of een reparatie mogelijk is.
Bedankt voor jullie advies/ reactie.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Kraakgeluid op headset helm

Ongelezen bericht door Wullum »

Lijkt mij dat de kabelaansluiting in de helm van je vrouw de boosdoener is, met hoogstwaarschijnlijk een slecht contact in de (contra-)stekker. Ik zou een Baehr deskundige raadplegen.
Volgens mij weten ze bij de Hobbyist in Hunsel wel wat van Baehr. Is ook lekker dichtbij ;)
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Kraakgeluid op headset helm

Ongelezen bericht door ErikS »

Als je handig bent, dan maak je even alle aansluitingen (stekkerverbindingen) los, reinig ze waar mogelijk met een beetje contactspray of alcohol en vet ze vervolgens in met zuurvrije blanke vaseline. Daarna weer aansluiten en de kans is groot dat het probleem over is.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
JRM HoBae
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2017, 17:51
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leudal

Re: Kraakgeluid op headset helm

Ongelezen bericht door JRM HoBae »

Wullum schreef: 15 jul 2021, 11:19 Lijkt mij dat de kabelaansluiting in de helm van je vrouw de boosdoener is, met hoogstwaarschijnlijk een slecht contact in de (contra-)stekker. Ik zou een Baehr deskundige raadplegen.
Volgens mij weten ze bij de Hobbyist in Hunsel wel wat van Baehr. Is ook lekker dichtbij ;)
Hoi Wullum, bedankt voor je reactie. Heb contact gehad met Hobbyist. Zij hebben het probleem voor ons opgelost. Thx _004
JRM HoBae
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2017, 17:51
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leudal

Re: Kraakgeluid op headset helm

Ongelezen bericht door JRM HoBae »

ErikS schreef: 17 jul 2021, 12:35 Als je handig bent, dan maak je even alle aansluitingen (stekkerverbindingen) los, reinig ze waar mogelijk met een beetje contactspray of alcohol en vet ze vervolgens in met zuurvrije blanke vaseline. Daarna weer aansluiten en de kans is groot dat het probleem over is.
Hallo ErikS, bedankt voor je reactie. Ben niet zo vertrouwd met dat kleine draadjes-spul. Contact gehad met de Hobbyist/ Hunsel (kom daar wel meer). En men heeft het voor ons opgelost. Thx. Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”