uclear bluetooth set

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door BéRTke »

Iemand enige ervaring met de Uclear setjes ? Deze beschikken over ingebouwde microfoons ter hoogte van de speakers.
Ben aan het rondkijken voor een bluetooth setje, dacht eruit te zijn met de sena smh 10, maar zit nu toch ook naar de uclear hbc 100 plus te kijken, ongeveer 1/3 goedkoper dan de sena...
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ergens op het forum van WayPoint heb ik al gebruikerservaringen gelezen.
Dus even naar dat forum en de zoekfunctie gebruiken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Wullum »

Uclear pas "getest" op de BigTwin beurs, kwamen op mij erg goed over. Overweeg om de SRCS uit mijn C3 te gaan halen en door Uclear te vervangen.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door BéRTke »

@dingeman : Ja die Waypoint recensie had ik al gevonden en gelezen... maar is niet echt iemand die kon vergelijken met gekende merken als Cardo en Sena...

@Wullum : welke set heb je getest ?

UClear blijkt marktleider te zijn in USA, maar hier blijkbaar heel onbekend...

Had voor mezelf al bijna uitgemaakt om een Sena smh10 aan te kopen, maar zag advertenties voor Uclear voorbijkomen, en het microfoon-loze spreekt me wel aan.
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Wullum »

Uclear had op de BigTwin wat demospul op een motorhelm, een fietshelm en in een koptelefoon gefrommeld. Geen flauw idee welk type... Ze schijnen groot te zijn in de Defense markt...

Sent from my ONE A2003 aan alle forumleden
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

UClear is een Chinees merk maar je kunt redelijk wat vergelijk vinden op YT; :idea:
https://www.youtube.com/results?search_query=uclear
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door BéRTke »

Inspector Gadget schreef:UClear is een Chinees merk maar je kunt redelijk wat vergelijk vinden op YT; :idea:
https://www.youtube.com/results?search_query=uclear
Bedankt voor het meedenken / de links, maar de meeste van die filmpjes heb ik ook al bekeken... zijn soms een beetje 'verkapte' promofilmpjes vind ik. Daarom de vraag naar iemand hier die er enige échte ervaring mee heeft.

Ik denk bij de lokale vestiging (Leuven) van Waypoint een keertje binnen te stappen en verdere info op te vragen, én bv. vergelijk met de Sena.
(@Wullum : Uclear kits zijn bij Waypoint Leuven op dit ogenblik in de aanbieding : -20%)... (vraag me hierbij af, is dit omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijtraken, of als promo om het geheel toch wat bekender te krijgen ???)
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Dingeman »

Het zal een lastige zijn om als gebruiker meerdere merken en typen units langer te kunnen/mogen uitproberen. Je bent dus als het ware afhankelijk van de gebruikerservaringen van anderen. Uit die gebruikerservaringen heb ik zelf dan ook geen keuze kunnen maken.

Ben op een doordeweekse dag (dan heeft men net iets meer tijd) naar WayPoint in Vessem gereden en mij daar laten adviseren. Met behulp van die adviezen heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor de Sena SMH10 Duo. En nu na meer dan één jaar verder en ongeveer 15.000 km verder kan ik alleen maar zeggen dat ik er tevreden mee ben en dus een goede keuze heb gedaan.

Daarmee wil ik niet zeggen dat andere merken en typen niet goed zijn. Maar ja, zoals gezegd je kunt ze niet allemaal uitproberen om een keuze te maken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Viaantje »

Heb lange tijd in twijfel gestaan maar had zo'n goede aanbieding te pakken dat ik een Interphone met Pro-Sound setje heb aangeschaft.
Ook nog geen spijt van.
Inspector Gadget

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is inderdaad lastig als er een woud aan oplossingen & mogelijkheden zijn.
Daarom zijn daadwerkelijke gebruikerservaringen ook belangrijk.
Kom ik die vrijwel niet tegen, dan valt een merk voor mij in principe af.
Tenzij het een kleine investering is, dan wil ik het nog wel eens gokken.

Salient detail, Senna heeft de product-of-the-year ontvangen van WebBikeWorld;
http://www.webbikeworld.com/motorcycles ... s-2015.htm

Maar een ieder maakt daarin zijn eigen afwegingen.

PS: Als een microfoon voor je mond/gezicht een "dingetje" voor je is, zou je ook een zogenoemde jawbone-oplossing kunnen kiezen;
Daarbij zit de microfoon *in* je oordoppen, en wordt je gehoorgang/beentjes gebruikt om het geluid weer te geven *en* op te nemen.
Zie het als een revolutie van de keelmicrofoon.
Geen goedkope oplossing maar werkt wel heel goed, zeer goed verstaanbaar en waarneembaar.
En die oplossing wordt ook vaak gebruikt door defensie, beveiligingsdiensten en overige overheidsdiensten.
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door BéRTke »

@inspecteur Gadget... als ik de WebbikeWorld link open zie ik dat Cardo de award heeft gewonnen voor communicatie, niet Sena... :mrgreen:
en.. Uclear zou net gebruik maken van deze 'militaire technologie' om zonder 'boom microphone' te kunnen werken.... alleen, top-technologie met alle features van de concurrent(en) aan de allerlaagste prijs.... ik heb m'n bedenkingen, vandaar deze rondvraag... en zoals jij het ook stelt, als niemand dergelijk systeem gebruikt en/of uitgebreid kan beoordelen voel ik me ook niet echt geroepen om het dan zelf aan te kopen en achteraf te moeten vaststellen dat het een foute keuze was.

Heb daarnet met Waypoint Leuven gebeld over de Uclear.... zijn er toch niet helemaal over te spreken (zonder bijkomende microfoons en in vergelijking met de Sena of Cardo) en doen dus een 'opruimingsactie' van de UClear kits die ze nu in voorraad hebben
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Inspector Gadget

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile
Waar het hart van vol is.... :$
Het is inderdaad Cardo die product of the year geworden is. _004
Het was nog iets te vroeg voor mij vanmorgen of ik had nog niet genoeg koffie gehad. :lol:
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door BéRTke »

Inspector Gadget schreef:Big RT Smile
Waar het hart van vol is.... :$
Het is inderdaad Cardo die product of the year geworden is. _004
Het was nog iets te vroeg voor mij vanmorgen of ik had nog niet genoeg koffie gehad. :lol:

... of (en ik spreek uit ervaring)... van af zekere leeftijd doen je handen niet altijd wat in je hoofd zit ... :mrgreen:
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Inspector Gadget

Re: uclear bluetooth set

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

:lol: _004

Klopt als een bus! :$
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”