Garmin en android

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Garmin en android

Ongelezen bericht door bmwalter »

Heeft iemand enig idee of en hoe mijn Garmin Virb (een gewone, geen elite) kan communiceren met mijn Samsung tablet? Gewoon de stekker er in doet niks: samsung ziet de Virb niet, de Virb gaat wel aan.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin en android

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Heb je dan geen OTG kabeltje nodig? De micro USB aansluitingen van tablets en smartphone zijn niet per definitie geschikt voor datacommunicatie met rand apparatuur....

OTG kabeltjes zien er zo uit:
Afbeelding
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Garmin en android

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, je hebt een OTG kabel nodig, verwacht ik;
Als, met nadruk op, áls, het gaat werken, moet je sowieso een powered OTG kabel aanschaffen.
Of je moet een powered (!) USB hub tussen de OTG kabel & tablet en de Virb plaatsen.

Want zonder power (de tablet zal veel te weinig stroom kunnen leveren om én data én oplaadstroom te kunnen doen) kán het zijn dat de Virb niet in de data-mode komt en alleen in de accu-oplaad mode.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Garmin en android

Ongelezen bericht door bmwalter »

Heb ik. Nu nog ff een hubje met voeding...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Garmin en android

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004
Kan elk hutje zijn in principe mits er maar een voeding aan zit, ter test of het überhaupt gaat werken.

Soms is het beter om eerst de camera aan te zetten, ff wachten totdat deze daadwerkelijk is opgestart en pas dan op de usb aansluiten.
Maar soms kan het ook net geheel andersom zijn, eerst usb aansluiten en wachten totdat de camera is opgestart en/of pas dan aanzetten.

Gebruik liefst ook de USB kabel die van origine bij de camera zat, sommige fabrikanten (zoals Contour, dat weet ik) hebben er ook doorverbindingen in zitten.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”