handvat verwarming

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Luc Vandenbroucke
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2016, 18:09
Type: R1100RT
Bijz: zijn kleur
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Kust

handvat verwarming

Ongelezen bericht door Luc Vandenbroucke »

Hallo ik zou graag weten hoe ik de handverwarming kan nazien ik heb er een staan op mijn r1100rt bij 96 hij doet het niet meer zelf ken ik zeer weinig van techniek Is er iemand uit de streek van Oostende die mij desnoods kan helpen aub
Ben bereikbaar op nr 0498934807 of mail medicrk@gmail.com
Alvast hartelijke dank :cry:
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door Isaac »

Als beide handvatten tegelijk zijn uitgevallen zit het probleem in de voeding (zekering 7) of de schakelaar.
Uiteraard kan het ook een draadbreuk in de voeding naar de schakelaar, vanaf de schakelaar naar de handvatten (dan werkt laag of hoog vermoedelijk nog wel) of de massa verbinding vanaf de handvatten naar aarde.
Beide staan parallel geschakeld dus als ze 1 voor 1 zijn gestopt dan heb je kans dat beide elementen vlak achter elkaar zijn gesneuveld.
Ook zit er achter de schakelaar een plug verbinding. Normaal wel geborgd maar het kan zijn dat deze met een onderhoud niet goed aangedrukt is.
Ik zou achter deze schakelaar beginnen. Het paneeltje is met een 14 tal schroeven los te nemen. Wel de ruit hoog zetten om de bovenste 2 schroeven los te kunnen draaien. (of de ruit even verwijderen)
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door Bert M »

Beste Luc,

Allereerst wordt het hier altijd zeer op prijs gesteld om jezelf even voor te stellen alvorens een vraag te stellen. Daarnaast is het onverstandig om op het publieke gedeelte van ons RT-forum je telefoonnummer en/of je mailadres te vermelden. Als je er, om wat voor reden dan ook, voor kiest om dat wel te doen, is dat volledig voor je eigen risico... (spam, spam, spam, spam...)

[groet]

Bert M
Moderator
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Beste Luuk

Zoals Bert aangeeft is je eerst voorstellen wel zo netjes. Eerst even doen dus. Bij een 1100rt zit er nog een stekker aan de linkerzijde achter het plastic beetje tussen spiegel en koplamp in, je vind hem enkel als de tupperware eraf is . Een witte / doorzichtige plastic stekker die vervuild kan zijn. Je zal wel even de tupperware moeten verwijderen incl voorzijde met koplamp om er lekker bij te komen. Dan kan je uitmeten/ schoonmaken. Uiteraard heb je dan al de zekering gecontroleerd gekeken naar zichtbare draadbreuk, schavielen, schakelaar etc.
Succes, [groet]
Tom
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door Isaac »

Om bij die bedoelde stekker te komen, zoals ik al eerder omschreef, kan je gewoon, zonder alle plastic te verwijderen, via het front paneel benaderen.
2 schroeven achter de spiegel, 1 lange onder de meter, 3 op rij aan de binnen zijde en 1 achter het scherm boven op. Zijn er 7 maal 2 kanten zijn 14 schroeven.
Je moet zeker niet meer slopen dan nodig is. Het zijn allemaal verschillende pluggen dus verkeerd terug steken ga je niet lukken.
Habeve

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door Habeve »

Deze vraag hoort hier m.i. niet thuis: dit is de afdeling Communicatie ;)
Luc Vandenbroucke
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2016, 18:09
Type: R1100RT
Bijz: zijn kleur
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Kust

Re: handvat verwarming

Ongelezen bericht door Luc Vandenbroucke »

Inderdaad Is het erg je niet voor te stellen .
ik ben Luc woon aan de Belgische kust heb pas zins begin deze maand mijn nieuwe tweedehands speeltje een R1100RT en ben daar zeer blij mee ,qua techniek ben ik een leek daarom via deze forum hulp gevraagd .

Wie kan mij een uitleg schema bezorgen hoe ik het dashboard kan demonteren om alle kabels na te zien en nieuwe
Boxen er in te plaatsen .
Via deze dan ook prettige einde jaars feesten aan elk van jullie en een veilig 2017

Mvg, Luc Big RT Smile Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”