Goedkope maar goede helmcommunicatie

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Omko
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2016, 14:17
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Deventer

Goedkope maar goede helmcommunicatie

Ongelezen bericht door Omko »

Hoi allemaal,

Het leek mij aardig om even hier mijn ervaring te posten met een helmcommunicatiesetje van Dealextreme.
Het gaat om deze set: http://www.dx.com/p/403229 Vnetphone V6-1200-1-E Motorcycle Helmet Bluetooth Intercom Interphone

Wat er meestal wordt gezegd bij dergelijke goedkope producten is: perfecte prijs-prestatie verhouding. Wat impliceert: voor dit bedrag neem ik er maar genoegen mee. Maar bij dit product zeg ik heel simpel: top product! Eerlijk is eerlijk: ik heb geen ervaring met dure niet-chinese oplossingen, maar ik zie niet waarom ik meer geld zou uitgeven.

Ik heb dit setje nu iets meer dan 4 maanden in gebruik. Merk op: ik gebruik het alleen als headset voor mijn tomtom en om mee te bellen. Ik heb dus geen ervaring hoe hij het doet wanneer je het in een groep zou gebruiken.

Het ding werkt echt super om mee te bellen. Ik heb al regelmatig te horen gekregen dat mensen mij niet geloven dat ik 130 rijd terwijl ik met ze bel.
Het inbouwen ging super, wel moest ik de speakertjes lijmen in de verdieping die hiervoor in mijn helm zit. Anders kwamen ze iets naar voren, wat zeer pijn deed aan mijn oren.
De microfoon komt netjes uit de bekleding naar voren.

Ik rijd zakelijk zeker twee uur per dag en laad het apparaatje elke paar dagen preventief op.

Enige nadeeltje zou kunnen zijn dat wanneer er geluid naar gestuurd wordt het 1 a 2 seconden duurt voordat je het goed hoort. Maar dat heb ik ook over andere setjes gelezen.

Kortom: aanrader!

Ik hoop dat mijn review een aantal van jullie ook weer verder helpt!

Groetjes Omko
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis