Bluetooth volume sterk oplopend

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Isaac »

Sinds kort overgestapt van TomTom naar Garmin. Ik ben nu in het bezit van een Zumo 345LM. Zoals deze bij mij aangesloten wordt, middels de speaker uitgang, werkt het allemaal goed. Als ik deze Garmin koppelt aan mijn Scala G4 set begint iedere informatie goed maar loopt het volume steeds verder op tot zwaar in de vervorming. Alle vorige apparaten die zo gekoppeld waren heb ik daar nooit last van gehad. Mijn vraag is of dit een bekend probleem is of dat er wat anders ingesteld moet worden of heb ik gewoon weer een defect apparaat aangeschaft.
Ik heb wel een stand automatisch volume gevonden bij de instellingen, die stond aan, maar dat werkt volgens de handleiding alleen op de speaker.
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

En wat doet ie als je de staand "automatisch volume" uit vinkt?

Groet
Eric
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik heb de automaat uit gezet maar moet daar nog mee gaan rijden. De eerste informatie is altijd goed. Zodra er veel informatie achter elkaar wordt gestuurd loopt het volume op tot het spetteren toe. Ik heb wel getest met een mp3. Deze werkt goed maar loopt ook over een ander protocol.
De automaat werkt aan de hand van het geluid in de omgeving. Die veranderd nagenoeg niet terwijl het volume dat wel doet.
We testen verder maar ik had een hoop dat er een lid is die kan aangeven wat er anders ingesteld moet worden of dat ik gebruik moet maken van mijn garantie. Maar eerst wil ik weten of ik zelf wat verkeerd doe.
Ik heb wel op een forum (forum.gps.nl) een gelijke klacht gevonden maar daar staat geen oplossing bij en is meer dan 1 jaar oud en gesloten.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Isaac »

Vandaag getest met de automatische volume regeling uit. Echter geen verschil tussen aan en uit met de bluetooth kwaliteit.
Wel blijkt dat de mixer standen wel van invloed zijn op de geluids-sterkte. Door deze terug te zetten naar 50% is de vervorming over.
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de informatie erg zacht begint en langzaam op loopt tot een goed en duidelijk niveau.
Om zeker te weten dat de automatische volume regeling omschakeling wordt gezien heb ik steeds na de wijzigingen de Garmin opnieuw opgestart.
Helaas zonder succes. Als er iemand nog een mogelijkheid weet of denkt te weten dan hoor ik dat graag.
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Georgio »

Hi Isaac,

Ik weet niet of dit je helpt, maar toch:

Ik heb een 590 met schubert src in C3.
Ik had laatst ontdekt dat het volume van de aanwijzingen niet geregeld wordt in de instellingen, maar dat je het tijdens de aanwijzing zelf moet regelen op de src. Ik kreeg het aanwijs volume niet zachter en ben gaan pielen.
Thuis met de helm op en de simulatie modus aan.
Toen bleek dat als ik tijdens de aanwijzing zelf (dus gedurende de stem van de links/rechts enz.) op de src het volume zachter kon zetten. nu heb ik alles weer perfect ingesteld.

groeten maar weer
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Isaac »

Schubert is gelijk aan Cardo en Garmin zal op dat gebied ook niet zo veel afwijken.
De Cardo heeft per kanaal aparte volume regelingen die, zoals jij ook aangaf, pas ingesteld kan worden als deze aktief is. Dus tijdens de muziek, gesprek of informatie van de gps. Dat werkt goed en staat bij mij op 4 ingesteld (1 tot 5 is mogelijk).
In de Garmin heb ik de mixer gevonden die ik maximaal moet zetten als ik de speaker aansluit en op 50% moet instellen bij gebruik bluetooth.
Het vervormen is gelukkig over maar het voorzichtig beginnen met de route aanwijzingen kan ik niet uit krijgen.
Mogelijk dat ze, om niet te schrikken van ineens een stem, dit bewust hebben geprogrammeerd in de nieuwe software.
Het volume en duidelijkheid vind ik netjes met deze gevonden instellingen. Nu de 'koude' start nog oplossen.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Bluetooth volume sterk oplopend

Ongelezen bericht door Isaac »

Jammer, ik dacht dat de Garmin juist de navigatie was die veel gebruikt werd. Misschien omdat ik de TomTom gewend was maar het gehele menu is een studie op zich. Het probleem is intussen opgelost. Garmin retour gestuurd en TomTom aangeschaft. Deze werkt gewoon zoals verwacht.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”