Midland BT Talk app

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
le gendarme
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
Type: R1100RT
Bijz: Franse politiemotor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leusden

Midland BT Talk app

Ongelezen bericht door le gendarme »

Onlangss kwam ik op internet de BT-Talk app tegen van Midland.
Omdat veel systemen beperkingen hebben wat betreft aantal gebruikers en onderlinge afstand leek me deze app wel een aardige om te proberen.
Ik begrijp dat het echter niet werkt zonder dat je zelf, en al je motormaten, een knopje moet aanschaffen van €80,-

Heeft iemand ervaring met deze vorm van communicatie?
En werkt het echt zo goed als e beloven?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen..

Groet,
Jelle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
moutonje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018, 18:02
Type: R1200RT
Bijz: midnight blue
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordwijk

Re: Midland BT Talk app

Ongelezen bericht door moutonje »

Afgelopen weekend hebben wij dit systeem getest in een groep van 6 rijders. Alleen de voorrijder en de laatste man hadden de BT Talk knop op de motorfiets. Waar het systeem goed werkte bij stilstand is het ons niet gelukt rijdend goed contact te krijgen. Hinderlijk is overigens de vertraging die ontstaat na het indrukken van de knop. Pairing tussen 2 Sena’s werkt beter, sneller en heeft betere geluidskwaliteit. Nadeel is natuurlijk de geringe afstand waarover contact kan worden gemaakt.

Sena heeft ook een knop, de RC1, waarmee bezitters van de Sena 5 ook kunnen deelnemen in de Sena Ride Connect App. Wie weet is dat een betere oplossing, zie https://www.sena.com/product/rc1/#overview
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Midland BT Talk app

Ongelezen bericht door Isaac »

Er zijn vele mogelijkheden van communiceren. Waar je wel op moet letten is het protocol van communicatie. Bluetooth 1 en 2 zijn met elkaar koppelbaar. Versie 3 en hoger wordt wel bluetooth genoemd maar werkt over wifi. Wordt nog steeds bluetooth genoemd maar kan niets met de voorlopers.
Door gebruik te maken van wifi wordt automatisch het bereik groter en is er meer mogelijk zoals meerdere kanalen koppelen naar 1 headset.
Soms staat in de gebruiks aanwijzing vermeld dat deze ook met versie 2 te koppelen zijn. Dan heeft dat set zowel de nieuwe als de oude versie in de hardware zitten. Goed lezen wat wel of niet kan alvorens tot een aanschaf van iets moois over te gaan.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”