Garmin 590-SENA SRL 1-Blue Tooth

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Hans45
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 apr 2009, 16:15
Type: R1250RT
Bijz: Diverse extra's gemonteerd
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen

Garmin 590-SENA SRL 1-Blue Tooth

Ongelezen bericht door Hans45 »

Dag rijders,

Ik heb een Sena SRL-1 gekocht en deze via blue tooth verbonden met mijn Garmin Zumo 590.
Nu doet zich het volgende voor. De mp3 speler speelt luid en duidelijk de muziek. Echter de gesproken aanwijzingen van de navigatie zijn zeer zachtjes en tijdens het rijden nauwelijks hoorbaar. Ik heb alle geluidssterkte instellingen, Media, navigatie, telefoon ed, op 100% staan. En de Sena SRL-1 staat op maximale geluidsterkte. (via instelling op je telefoon app).

Gebruik je de bedraade verbinding met een alleen luidsprekers in je helm dan is de muziek en de gesproken aanwijzing wel van het juiste volume.
Wat is hier aan de hand en is dit te verhelpen.

Graag jullie oplossing hiervoor.
BMW Trackrecord: 2021 BMW R1250RT special uitvoering: CeeBailey ruit. Alle bouten zichtbaar vervangen door TITANIUM.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Garmin 590-SENA SRL 1-Blue Tooth

Ongelezen bericht door Isaac »

Of het ligt aan Garmin of we hebben beide pech met de Garmin. Mijn klacht was iets anders. Het volume begon goed en bij lange aanwijzingen liep deze op naar extreem hard en vervormd geluid. Na het instellen op 50% begon deze te zacht maar was na 3 seconden op normale sterkte. Via de speaker totaal geen probleem. Garmin heeft blijkbaar problemen met de bluetooth koppeling. Ik heb het in ieder geval opgegeven.
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Garmin 590-SENA SRL 1-Blue Tooth

Ongelezen bericht door Georgio »

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin 590-SENA SRL 1-Blue Tooth

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Inderdaad, dit kan helpen: wanneer je de navigatie aanwijzingen hoort, het volume van de headset verhogen met de volumeregeling op de headset zelf.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”