Wie pairen met wie: R1200RT LC

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
rockyenco
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2019, 10:36
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full Option
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Halle-Booienhoven

Wie pairen met wie: R1200RT LC

Ongelezen bericht door rockyenco »

Heb al wat topics gelezen, maar kom er nog niet echt uit.

Ik heb een -1200- LC met audio systeem, Zumo660, en Scala Rider Q1 en Q3 headsets.
Verder gebruik ik mijn Iphone met Coyote App.

Nu vraag ik me af hoe ik best alles pair.
* verbind ik de headsets nu met het audio systeem of op de zumo?
* ik wil graag de coyote ook verbinden met de headsets om de meldingen van de "flitsbakkies" te horen.

Op zich moet de muziek van de radio/mp3 niet direct via de headsets komen, maar wel de navigatie.

iemand suggesties?

[groet]
---------------------------------------
- R1200RT LC 2018
- R1200RT LC 2014
- R1150RT 2002
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Wie pairen met wie: R1200RT LC

Ongelezen bericht door Isaac »

We willen alles horen maar de techniek laat dat helaas nog niet allemaal toe. Zelf heb ik mijn navigatie over de speakers staan van de motor. Een voordeel daarvan is dat mijn spraak open blijft staan en route informatie toch gehoord wordt. Bij het niet verstaan moet ik uiteraard even kijken.
Het aantal te koppelen kanalen is dan meestal voldoende om muziek te luisteren en met elkaar of anderen te kunnen praten.

Wat voor mij ook goed werkt is de SR10. Deze heb ik aangeschaft voor lange afstand communicatie middels een portofoon.
Muziek is wel mogelijk maar slecht in mono. Ik kan mijn navigatie, mijn portofoon en telefoon hier op aansluiten. Voor de telefoon kan ik kiezen tussen een kabel verbinding of bluetooth. In het laatste geval kan ik dan zelfs nog een apparaat hier op aansluiten.
De nadelen die hier dan weer zijn is dat er maar 1 verbinding gemaakt kan worden met 1 headset. Dus muziek valt voor de bijrijder dan af.
Een groot voordeel van de SR10 is dat mijn navigatie begint met praten, de informatie wordt gebufferd voor ruim 1 seconde, de verbinding wordt gemaakt en zonder een woord te missen mijn navigatie op mijn headset te horen is.

Als ik alleen rijd dan is dat meestal met de SR10. Met een duo is mijn 1e optie het beste.
Ik weet dat de MR10 speciaal voor muziek in de handel is en dat er 2 headsets gekoppeld kunnen worden in stereo. Ik weet niet of dat set dan ook nog de mix kan maken met de navigatie. Maar misschien dat er iemand op het forum met de MR10 ervaring heeft.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”