Scubert c4 pro en sc1

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
maserati
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:33
Type: R1250RT
Bijz: Carbon black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door maserati »

Ik vraag me af of iemand weet of de FM radio in de SC1 advanced goed werkt, ik heb 2 sena 10U (arai en Shoei) en bij beide werkt de FM radio zo slecht dat hij onbruikbaar is.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 727
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik heb een ouder type SRC kraag in mijn C3 zitten en daar doet de radio het prima al gebruik ik de radio nooit, dus of hij in de praktijk, tijdens het rijden, goed functioneert durf ik niet te zeggen. In ieder geval heeft de mijne een heel klein printplaatje (ongeveer 2cm x 0,5cm) die als antenne werkt en achter uit de rechterkant komt (aan de microfoonkant) ter hoogte van de achterkant van je nek. Hij zit daar aan een pielerig zwart antennedraadje vast die ik al eens heb moeten vastsolderen. Ontvangst wordt natuurlijk ook minder als er een (metalen) massavlak in de buurt van de antenne zit, alhoewel ik me dat niet voor kan stellen bij een helm (tenzij jouw Schuberth of je nek van metaal gemaakt is). ;)
Freude am Fahren
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door Isaac »

Je kan wel stellen dat alle merken last hebben van een matig ontvangst. De antenne is vaak verwerkt in de draden van de speakers of is te dun en te kort waardoor er veel signaal verloren gaat. Zelf heb ik op 12 volt een kleine fm-zender in de motor gebouwd die mijn muziek gewoon via de fm-band door geeft aan mijn helm en eventueel andere die binnen 10 meter in de buurt zijn van mijn motor.
Door de korte afstand is de ontvangst goed en mijn radio heeft wel een goede antenne aansluiting.
DAB zou beter moeten werken maar de stroom die nodig is voor het decoderen op hoge snelheid is dermate hoog dat de communicatie setjes binnen 1 uur leeg zijn getrokken. Dat systeem zullen we helaas voorlopig nog even niet tegenkomen in de setjes.
Mijn radio die ik gebruik is overigens wel DAB+. Ik ontvang dus digitaal een zend het audio signaal via fm dus door naar mijn helm.
Beïnvloeding van de DAB+ ontvanger door de fm-zender is dus minimaal. Ik moet wel de ontvanger en de zender minimaal 20 cm van elkaar vandaan houden omdat anders de digitale ruis via de fm hoorbaar is.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 727
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door QuickFix »

Isaac schreef: 21 jan 2020, 11:59Mijn radio die ik gebruik is overigens wel DAB+. Ik ontvang dus digitaal een zend het audio signaal via fm dus door naar mijn helm.
Dat is wel een aardig idee inderdaad, dat ik daar zelf niet bij stil heb gestaan. Je hebt bij ome Ali voor twee tot vier tientjes DAB/DAB+ ontvangertjes voor in de auto, die een signaal uitzenden in de FM-band. Voor gebruik op je fiets zul je ze uit de regen moeten houden, maar ik heb er zojuist eentje besteld voor iets meer dan €22 (helaas nu alweer uitverkocht) gewoon om dat eens even uit te proberen. Ben benieuwd.
Useful-Mini-DAB-Digital-Radio-Receiver-Adapter-Colorful-LCD-Screen-Bluetooth-MP3-FM-Transmitter-for-Car.jpg
@maserati: sorry voor het kapen van je topic, :oops: maar ik denk dat dit ook voor jou niet eens zo'n gekke oplossing zou kunnen zijn. :idea:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Freude am Fahren
Xangadib
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2019, 13:12
Type: R1250RT
Bijz: 2022
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Nederland

Re: Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door Xangadib »

Ik heb de c4 en de sc1. Met software versie 1.x was het bagger, sinds versie 2.x beschikbaar is, gaat het een stuk beter. Af (auto frequency) is nog niet altijd soepel, dus als je een eind rijd en langs meerdere freqenties gaat, moet je soms wisselen van station.

En mbt. de aliexpress ontvangers/zenders, volgens mij zijn die niet helemaal legaal in Europa.... -naughty-
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 727
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Scubert c4 pro en sc1

Ongelezen bericht door QuickFix »

Xangadib schreef: 23 jan 2020, 19:56volgens mij zijn die niet helemaal legaal in Europa.... -naughty-
Wel in de rest van de EU, maar in Nederland tot een vermogen van maximaal 50nW (nano-Watt). Grote kans dat die kastjes uit China een veelvoud daarvan verstouwen, maar door het ontbreken van een zendantenne zal het daadwerkelijk uitgestraalde vermogen (e.r.p.) minimaal, doch wellicht meer dan de toegestane 50nW, zijn.
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”