Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Marc H
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:33
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Purmerend

Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Marc H »

Ik liep er toch een beetje tegenaan. Zit veel op de motor. Woon- werkverkeer, naar vergaderingen in het land etc. Regelmatig gaat mijn telefoon en die kan ik natuurlijk niet opnemen. Het kwam dan voor dat ik net een belangrijk telefoontje gemist had. Ben dus gaan shoppen bij Ali Expres. Het onderstaande besteld en vandaag ontvangen.

Ben erg onder de indruk van de kwaliteit. Gelijk in mijn helm (voorbereide Nolan) ingebouwd. Op de module na past alles prima. Gelukkig kon ik de module monteren aan de zijkant. Even snel uitgeprobeerd en even wat muziek gedraaid vanuit mijn telefoon. Goede bas... Dat was ik niet gewend bij de vorige units die ik heb gehad. En dat voor die €39 euro.

Ben benieuwd wat het onderweg gaat doen. Kan niet wachten tot ik een telefoontje doe terwijl ik rij :D

https://nl.aliexpress.com/item/32770194 ... 4c4dy76dbG
Een vader is iemand die foto's heeft waar ooit zijn geld heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Bert M »

Ben benieuwd hoe het bevalt.

Ik heb een tijdje terug de carkit in mijn auto onklaar gemaakt, nadat ik ermee geconfronteerd werd hoe allemachtig beroerd (lees: ronduit gevaarlijk) ik rijd als ik (handsfree) aan het bellen ben. Er gaat bij mij teveel concentratie naar het gesprek en te weinig naar mijn verkeersdeelname.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ben het met Bert eens..

Ik heb ook een headset met de mogelijkheid maar ik begin er niet aan..

Op de motor moet je motorrijden, niet bellen..

Voor jouw en je omgeving is dat veel veiliger..



Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Nou, mooi toch Marc. Hopelijk functioneert de oplossing naar wens. Laat dat nog even weten, want wellicht zijn er anderen geïnteresseerd in je ervaring. Bedankt voor het delen van de link naar Ali _004

Groet, Robin
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Isaac »

Elke afleiding tijdens het rijden gaat ten koste van de aandacht voor het rijden. Als er een zichtbare microfoon in de auto zit hebben we haast allemaal de eigenschap te praten en te blijven kijken in de richting van die microfoon. Zelf had ik in mijn bedrijfs auto een oortje met een microfoon aan het snoertje. Zo waar is dat veel gunstiger omdat ik gewoon bleef draaien met mijn hoofd en dus nauwelijks afgeleid was door een gesprek. Op de motor is dat niet anders. De aandacht is uiteraard minder maar niet zoveel minder als met de carkit met losse microfoon. Op deze manier van gebeld worden heb ik dus niet zo veel moeite. Als blijkt dat het een zwaar gesprek zou gaan worden dan zoek ik een plaats op om rustig te kunnen praten en bel ik de beller wel terug. Met belangstelling zie ik de test resultaten tegemoet.
Gebruikersavatar
Marc H
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:33
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Purmerend

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Marc H »

Helemaal eens mensen. Zware gesprekken moet je niet voeren maar in het even zeggen dat je later gaat terugbellen zie ik het kwaad niet in.

Vanochtend vanwege een storing vroeg op pad. Muziekje op de oortjes via de Easy Rider. +120 km/u gereden en de muziek was nog prima te volgen. Ben geheel niet ontevreden. Nu nog een telefoontje testen. Zodra dat is gebeurd meld ik me weer :D

Was trouwens aardig klappen vangen met die wind vanochtend.
Een vader is iemand die foto's heeft waar ooit zijn geld heeft gezeten.
Roy R1150RT
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020, 20:22
Type: R1150RT
Bijz: Ice



Ice Mint Blue Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Roy R1150RT »

Dag Marc

is deze ook geschikt om er twee van aan te schaffen en dat je dan met elkaar kan communiceren ? Niet op 1 motor maar 2 motoren achter elkaar ana rijdend ?
Gebruikersavatar
Marc H
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:33
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Purmerend

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Marc H »

Voor wat ik ervan begrepen heb kan je inderdaad de boel pairen. In de tussentijd heb ik er iets meer ervaring mee opgedaan en voor de prijs die ik ervoor betaald heb is de kwaliteit van het apparaat zelf goed. De gesprekskwaliteit is wat minder op hoge snelheden maar zolang je lekker achter je scherm zit, vind ik het prima te doen.

Het gebruik tussen buddy apparaten kan ik niet beoordelen aangezien ik zelf altijd maar in m'n uppie op de motor zit.
Een vader is iemand die foto's heeft waar ooit zijn geld heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Ik herken de opmerking van Marc H. Ooit in 2009 ook een "zwaar gesprek" gehad, handsfree, in de auto, gelijktijdig hardop engineeren met dezelfde collega...Op enig moment dacht ik, waar ben ik, ik ben een kruising over gereden, was het stoplicht groen?
Het was gelukkig laat en geen kip op de weg. Motor rijden kost nog meer concentratie. Ik heb geleerd van handsfree bellen, maximaal: kort luchtig en ophangen.Tot nu toe heb ik de gsm nog nooit op mijn oortjes gekoppeld gehad.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Easy Rider Vimoto V8 bij Ali

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik rij veel voor werk met de motor. Ik heb 2 telefoons, 1 voor prive en 1 voor werk (ik wil als ik thuis ben of in het weekend de werk telefoon in de hoek kunnen gooien.

Vroeger was ie gekoppeld aan mij intercom. Daar ben ik mee gestopt vanwege de langere gesprekken die je dan toch doet. Nu niet meer gekoppeld. Ik bel ze wel terug als ik stil sta.

Nu alleen mijn prive telefoon gekoppeld, meer uit praktische overweging en omdat dat normaal belangrijker is. Gebruik hem bijv als ik op de motor en mijn vriendin met de auto op vakantie gaan. Dan kunnen we kort bespreken of we hier stoppen of doorrijden. En soms als er file staat rij ik er tussendoor om te kijken hoe en wat en dan bellen we om te overleggen.
Of vroeger toen we onze dochter naar school en van school haalde. Als mijn vriendin dan in de file stond en te laat zou zijn ging ik mijn dochter halen etc
Zijn allemaal kortere gesprekken en geen "hersenbrekers".

Dus ook ik vind het niet zo'n goed idee om wat "zware"gesprekken op de motor te voeren
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”