intercom inbouwen zonder intercom voorbereiding?

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

intercom inbouwen zonder intercom voorbereiding?

Ongelezen bericht door stryker »

Aangezien mijn kids af en toe mee gaan komen als ik met de motor ga rijden had ik een goedkope helm gekocht bij de lidl(https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-M ... p100280369)
Nu heb ik deze helm geleverd gekregen, heb ik gekeken om er een intercom in te bouwen. nu is er niets voorzien om de intercom in te bouwen gelijk bij mijn shoei neotec. is het op een eenvoudige manier mogelijk om hier intercom in te bouwen of kan ik beter de helm terug sturen en ergens een ander exemplaar kopen? van zodra de kinderen niet meer zo snel groeien en ze blijven meekomen komt er natuurlijk een zeer degelijke helm.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: intercom inbouwen zonder intercom voorbereiding?

Ongelezen bericht door QuickFix »

Vergeleken met een intercom/headset en helm die specifiek op elkaar gemaakt zijn, is het zelf inbouwen van een universeel setje iets dat wel te doen is, maar of je er ook echt gelukkig van wordt...

Ik heb jaren geleden in exact dezelfde helm eens een universele Bluetooth headset uit China ingebouwd en dat werkt op zich prima, maar een helm dient dan wel flink gemodificeerd te worden voordat het redelijk werkt en comfortabel zit (het schuim moet na zorgvuldig passen en meten eruit gesneden worden zodat de speakers er goed en vlak in passen).
helm_headset.jpg
(Ik weet niet of de headset in mijn link hierboven ook direct als intercom gebruikt kan worden, maar er zijn meer modellen beschikbaar die dit zeker wel hebben)

Ik heb nu een Schuberth C3 met SRC headset en ik zou eigenlijk niet meer anders willen, dus als je het geld hebt, dan zou ik rondkijken naar een kant-en-klare oplossing.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”