communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door RendeRT »

Sinds vorige week heb ik een R1250RT, met alle opties, inclusief audioinstallatie. Daarnaast heb ik een TomTom 400 als navigatiesysteem alsmede de cardo scala rider 4 plus. Tenslotte heb ik een Samsung mobiele telefoon. Op dit moment heb ik conform de instructie mijn telefoon gepaird met de Cardo Scala via kanaal 1 en de TOMTOM 400 via kanaal 2.

Naast de Telefoon en de Tomtom, wil ook de audioinstallatie koppelen aan de Cardo Scala. Is dit mogelijk of kun je per kanaal slechts 1 apparaat koppelen met de cardo scala 4 plus?
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door wannesie »

Bij Garmin pair je de telefoon met je Garmin Navigatie en de Navigatie met je helm. Volgens mij heb je dan nog een kanaal over op je helm om te pairen met de audioinstallatie.
Ed17
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:44
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geel

Re: communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door Ed17 »

Ik weet niet hoeveel kanalen je ter beschikking hebt, maar je kan per kanaal slechts 1 koppeling maken. Wanneer je een nieuw toestel zou koppelen, is de vorige koppeling weg.
Tracht de Scala te koppelen met de TT en probeer dan de Samsung te koppelen met de TT (met de Garmin Nav IV is dat de normale procedure).
Ik heb geen ervaring met de TT dus dat is een beetje gissen.
Als dat lukt dan heb je op de Scala nog één kanaal over om te koppelen met de audio van de RT.
Tip: eerst de Bluetooth op alle toestellen resetten doet soms wonderen.
Stay Safe... Ed.
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door RendeRT »

Dank voor jullie bericht. Die mogelijkheid kan uiteraard. Ik rijd óók woon-werkverkeer en dan zonder navi, maar idealiter wel mét telefoon, i.v.m. spotify. Maar uit jullie antwoorden begrijp ik dat het niet mogelijk is om meer dan één toestel op een kanaal te hebben.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Ed17
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:44
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geel

Re: communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door Ed17 »

Dat maakt alles nog eenvoudiger en zo doe ik het zelf ook:
Kanaal 1 pairen met de radio -kanaal 2 pairen met de telefoon.
Wanneer ik de gps gebruik, let ik gewoon goed op en heb ik geen gesproken aanwijzingen nodig dus die wordt nergens mee gepaird.
Werkt altijd en nooit meer toestellen switchen...
Ed.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: communicatiesysteem koppelen met diverse devices

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ed17 schreef: 28 okt 2020, 15:31 Dat maakt alles nog eenvoudiger en zo doe ik het zelf ook:
Kanaal 1 pairen met de radio -kanaal 2 pairen met de telefoon.
Wanneer ik de gps gebruik, let ik gewoon goed op en heb ik geen gesproken aanwijzingen nodig dus die wordt nergens mee gepaird.
Werkt altijd en nooit meer toestellen switchen...
Ed.
+1, zo doe ik het, in basis, ook
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”