Ervaring neotec ll

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Iveswesp
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 okt 2017, 05:58
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Zwevegem

Ervaring neotec ll

Ongelezen bericht door Iveswesp »

Beste, ik ben van plan om een comunucatie set te kopen van schoei neotec ll voor in mijn helm. Is hij goed, en wat zijn de min en plus punten. Geef mij jullie mening.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Ervaring neotec ll

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik heb een shoei neotec II met de Sena module en ben er tevreden over. Mijn vrouw heeft eenzelfde zodat we (tegen haar zin) kunnen communiceren. Ze zit liever stil te genieten dan ook mijn commentaar te horen :).

Hij zit perfect in de neotec en de microfoon is stevig. Op Ali setje van 5 extra windkapjes gekocht in geval van verkies.

Ik pair eerst de neotec met de Bluetooth van de motor (na deze gereset te hebben) en daarna de headset van mijn vrouw. Zo is voor de sena (mijne) de motor de primaire pair. Daarna mijn telefoon gepairde met de motor voor navigatie. Als laatste pair ik de Sena met de telefoon voor telefoon gesprekken, en spotify. Ik gebruik geen stem begeleiding.

De bediening met stem gaat goed, maar dat is wel trainen. Je moet de nummers die je wilt bellen met spraak eerst invoeren in de Sena. Die moet je dus wel nodig hebben.

Opladen is prima en met een batterij in je tentje prima te doen als je even geen stroom toegang hebt. De knoppen zijn groot genoeg om met je winter handschoen te bedienen.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ervaring neotec ll

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Sinds mei 2018 heb ik nu de Neotec II met de in te bouwen communicatieset van Sena. Het is een heel prettig setje. Gaat lang mee op een lading. Ligt er natuurlijk aan wat je er allemaal mee doet.
Als ik op de motor bel is iedereen verbaasd als ze daar achterkomen. Met gesloten kinbak en vizier is het gewoon prima communiceren, vaak beter geluid dan bellend vanuit de auto. Natuurlijk merken ze het meteen als je de kinbak open doet ;)
Bediening op de helm is prima. Ik gebruik alleen het middelste knopje (voor opnemen, ophangen, siri aansturen en de intercom verbinden of ophangen) als je met de plus of min aan de gang moet is het met handschoenen wat lastiger en zet je het set nog wel eens per ongeluk uit (plus + middelste knop).
Het geluid regel ik altijd via de telefoon (Deezer, Waze, Scenic, Flitsmeister).
Ik heb overigens ook de 3D (pasvorm) aanpassing laten doen in mijn helm, daar gaat ie nog fijner van zitten!

Groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
schoonwater
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:55
Type: R1200RT
Bijz: incl. radio, navigatie, cruise control, etc.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Ervaring neotec ll

Ongelezen bericht door schoonwater »

Sinds vorig jaar had ik de Neotec II i.c.m. met het SENA setje. Prima geluid. Lekker radio luisteren, spraakbesturing was goed en telefoneren ook helemaal prima. Het ging echter mis toen mijn vrouw ook een SENA kocht en we tussen de motoren onderling wilden communiceren. De lijn bleef continue open staan, met als gevolg een continue windgeruis.

Samen met MKC Hazerswoude een hele dag gezocht naar de oplossing. Instellingen wijzigen, stukje rijden, weer teleurgesteld, weer instellingen wijzigen, etc. Wellicht lag het aan de bluetooth-verbinding i.c.m. gebruik van een iPhone, maar we kregen het niet meer goed. Conclusie aan het einde: we hebben de overstap gemaakt naar Cardo Pachtalk Slim. Hele nette service van MKC, want ook mijn setje werd zonder problemen omgeruild.

Beetje priegelen met de Cardo, maar dan past het ook netjes op de helm. De Cardo vind ik iets lastiger te bedienen dan de SENA, maar daar staat dan weer tegenover dat het geluid van de Cardo echt mooier is. En niet onbelangrijk: geen problemen meer gehad met de ruisonderdrukking.
- Sinds november 2001 op de motor te vinden. O.a. Kawasaki KZ 440 LTD, Honda CX 500, Honda Deauville NT650V, Honda Deauville NT700VA en BMW R1150RT uit 2003. Tegenwoordig een R1200RT!
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Ervaring neotec ll

Ongelezen bericht door BRS07 »

Beste, ik ben van plan om een comunucatie set te kopen van schoei neotec ll voor in mijn helm. Is hij goed, en wat zijn de min en plus punten. Geef mij jullie mening.
Zowel de Neotec met de personal fitting en de Sena SRL2 bevallen mij goed.
Na een aantal systeemhelmen van BMW heb ik de overstap gemaakt naar de Shoei en géén spijt.

Wel vind ik de handleiding een lastige en ben even aan het zoeken geweest naar de juiste pairing.

Bij mij ging het fout met het beluisteren van de mp3 bestanden vanaf de Zumo XT.
Maar na een Sena update en de Garmin-apps van de telefoon te hebben verwijderd is dit probleem voor mij opgelost.

De pairing die ik nu aanhoud is mijn telefoon verbinden met de XT, en de XT verbinden met de SRL2.
Het laatste als 3e in het configuratiemenu GPS pairing.

Bij vertrek maak ik eerst verbinding XT naar SRL2 en daarna telefoon naar XT.
De batterij gaat een hele dag mee zowel met gesproken aanwijzingen en gelijktijdig bike to bike.
Het geluid is goed maar zoals eerder gezegd met winterhandschoenen is de plus- en min knop iets lastiger te bedienen.

Succes met de keuze.
-groet- -1250- , Hans Beijersbergen.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”