Schuberth src s2

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Dolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2020, 17:38
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meerssen

Schuberth src s2

Ongelezen bericht door Dolf »

Ik ben van plan een communicatieset te kopen.
Mijn helm is de schuberth s2 sport en die is voorbereid voor de src s2 communicatiekraag.
Iemand ervaring met dit systeem icm met deze helm.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Schuberth src s2

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik heb een "Normale" C3 helm met SRC kraag (weet nooit welk type kraag, mochten er verschillen zijn) en ben daar zeer tevreden over.

Hij geeft een goed geluid: ik luister soms graag muziek op langere tochten en dat klinkt gewoon prima, terwijl je toch niet helemaal afgesloten bent van de buitenwereld, wanneer je gebeld wordt ben je (schijnt) nog goed te verstaan door de andere kant.
Ook wen je snel aan de bediening (na wat oefening) van de knoppen, zodat je eenvoudig (en met handschoenen aan) het geluid iets harder of zachter kunt zetten, een andere track kunt kiezen (zelfde knoppen, maar dan langer ingedrukt houden) of de telefoon op kunt nemen.

Batterijduur is ook een dikke plus: met de accu van (ik meen slechts) 850mAh kan hij lang mee.
Omdat het een kraag is die specifiek voor een bepaalde helm ontworpen is, pas hij ook gewoon en klemmen (bijvoorbeeld) de speakertjes niet tegen je oren aan, zoals andere (after-market) sets vaak wel doen: het is echt plug and play.

Het grootste nadeel (van mijn SRC-kraag) vind ik de microfoon: bij het dichtdoen van de klep (en dit gebeurt altijd net als je de snelweg oprijdt) zit deze altijd tussen je klep en je mond en zit je ineens met een spons in je mond.
De microfoon kan ook niet los (zonder hem te slopen): ik had het een fijne optie gevonden als je de microfoon, zonder schade, gewoon had kunnen losnemen (zo vaak gebruik ik deze namelijk niet), maar helaas...

Ik heb de flatcable, tussen het kastjes aan de ene en de andere kant (waar de electronica in zit en daar waar de accu en knoppen inzitten) inmiddels al een keer moeten vervangen: als je technisch bent niet moeilijk, maar het is duidelijk wel een zwakker punt bij het type kraag dat ik heb (en wellicht hebben nieuwere kragen een beter ontwerp).

[EDIT]
Na de reactie van barney hieronder herinner ik mij ineens weer dat er meer mogelijk is dan je zou denken: je kunt namelijk de firmware (da's de software die in de elektronica zit) updaten en instellingen, zoals telefoon opnemen door iets te roepen, maar ook de taal ("Telefoon losgekoppeld") die de mevrouw tegen je praat met een programma instellen op de PC.
Hoef je dus niet alle instellingen met vreemde toetscombinaties te doen (kan overigens wel geloof ik). _004
Laatst gewijzigd door QuickFix op 12 mar 2021, 15:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Freude am Fahren
barney
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2020, 21:33
Type: R1250RT
Bijz: Ik gebruik een Garmin Zumo-XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zaltbommel

Re: Schuberth src s2

Ongelezen bericht door barney »

Hallo Dolf,
Ik heb een Schubert C3 helm en ben zeer tevreden over mijn "communicatie kraag" . De bediening moet je even "voelen" maar dat went snel. Het geluid is goed en je bent niet totaal afgesloten van de buiten wereld. Een toeter van een auto hoor je best nog wel.
Omdat ik woon-werk verkeer rij gebruik ik hem vaak om te bellen of gebeld te worden. Dit gaat heel goed. Als ik vertel dat ik 120 rij tijdens het gesprek dan geloven sommige mensen het niet. Opnemen gaat door gewoon iets te roepen ( bijv. "NEEM OP" ). Om te bellen gebruik ik Siri ( ik heb een iPhone ). Ik gebruik Siri ook om muziek aan te zetten.
De opmerking van QuickFix over de microfoon kan ik beamen. Dat is een min punt. Een ander (klein) nadeel is natuurlijk dat deze specifiek gemaakt is voor een merk/type helm. Vanwege een ongeluk moest ik een ander helm kopen. Ik wilde een C4 kopen maar daar past deze kraag niet meer in. Ik heb toch maar weer een C3 gekocht. Ik heb geen ervaring met communicatie tussen rijders onderling maar dan moet wel kunnen.
Paniekje
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Schuberth src s2

Ongelezen bericht door Paniekje »

Of de c4pro , dat was een optie geweest
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Schuberth src s2

Ongelezen bericht door Wullum »

De SRCS kragen in de Sr2 / C3 / C3 Pro zijn van Cardo. Kwaliteit is uitstekend, vooral dat genoemde spraakgestuurd werken is ideaal.
Nadeel: koppelt alleen fatsoenlijk met andere Cardo systemen, koppeling met Nolan N-Com is een drama. Werkt wel, via Global Intercom, maar moet je niet willen.
Toen mijn Lief overstapte van een helm van Louis met Cardo Q2 naar een Nolan N104 met N-Com bleek dat een ab-so-luut drama. We waren telkens elkaar kwijt (bij Brussel daardoor zelfs letterlijk). Niks meer automatisch verbinden door gewoon te beginnen praten zoals bij SRCS-Cardo, maar bewust elkaar "opbellen" wat alleen werkte als zij naar mij belde, andersom ging niet. We werden er gèk van. Als ik iets tegen haar wilde zeggen moest ik èn in zicht zijn èn afgesproken handsignalen geven èn zij moest die dan maar net zien om mij dan vervolgens te "bellen"...
Na een paar van die drama's in beide helmen een Sena set ingebouwd, voornamelijk omdat voor mijn C3 Pro een Sena "kraag-achtige" oplossing leverbaar is en voor haar N104 een low-profile Sena met losse batterij welke precies in het N-Com batterijvakje paste en knoppen op dezelfde plek als waar die van de N-Com zaten. Werkt prima, heeft ook een afstandsbediening op het stuur, al was de geluidskwaliteit van de combinatie van 2 Cardo's stukken beter...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: Schuberth src s2

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Ter info,
Bij mij werkt de microfoon ook prima zonder dat schuim eromheen... zit nu eigenlijk nooit meer vervelend te doen.
[groet]
Tom
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”