Sena s20

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Sena s20

Ongelezen bericht door gasgever »

Hallo allemaal
Sta bijna op het punt om de nieuwe Sena s20 te kopen.
Is er al iemand onder jullie die hier ervaring mee heeft

Motorgroep Ger
Motorgroet Ger
Inspector Gadget

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Misschien dat je dit verder kan helpen;

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... review.htm
&
[youtube]YtGYxYHUJGU[/youtube]
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door scan »

Heb er vorige week mee proefgereden en ben erdoor overtuigd geraakt dat ik, als fervent kabeltjes liefhebber, hierop ga overstappen.
Werkte subliem in combinatie met de on-board radio en daarop aangesloten GPS Nav V.
Alleen pairen met de radio en klaar is Kees of wie dan ook...
Let er wel even op dat de BMW radio geheel 'schoon' moet zijn en de eerste pairing met de 20S, in dit geval, moet geschieden.
Nadeel vind ik echter dat je niet meer met de stuurbediening de radio zachter of harder kunt zetten maar dat op de 20S moet doen.
Geon Plas
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2014, 15:43
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Geon Plas »

Vanmiddag na 2 weken wachten binnen. Nu probeer ik deze op me Evo 6 helm te monteren.... maar middels de klem lukt het niet. En ja nu zit er zon plakding bij (zodat je me aan de helm kan plakken) maar er wordt in het boekje aangegeven dat dit geheel op eigen risico is.....

Is er iemand die zijn communicatie aan de helm heeft geplakt en houdt dat een beetje....
Of hebben jullie wellicht andere opties....
Tja, heb nu eenmaal 2 linkerhanden.......


Groet
Geon
Inspector Gadget

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat "..geheel op eigen risico.." is een standaard-zin om eventuele aansprakelijkheid uit te sluiten.

Mits je de te plakken locatie goed schoon en droog maakt (ik gebruik altijd isopropyl alcohol), en wat (!) verwarmt met een föhn en na plakken 48 uur met rust laat, is het mij nog niet overkomen dat het los laat.
Met de gouden regel: je kunt maar 1x plakken. Plak je mis, dan kan het heel lastig worden. ;)

Qua installaties kan dit je misschien verder helpen; _001

[youtube]JafyybRyMvw[/youtube]

En anders;
http://www.youtube.com/results?search_q ... 20+install
wooter

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door wooter »

Ik heb de SMH10 nu al 2 keer op 2 verschillende System 6 helmen geplakt zonder alcohol, haardrogers en 48 uren wachten en dergelijke... Gewoon netjes proper maken, plakken en klaar is kees.
Inspector Gadget

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Omdat een helm al gebruikt is en op die plek vaak vast gepakt wordt, is het niet alleen schoonmaken maar ook ontvetten.
Een 50/50 mix van water & voorgenoemde alcohol is aan te raden.
Daarna (laten) goed drogen.

Door het iets warm maken plakken de (vaak 3M, zijnde hun VHB, Very High Bond, tape) plakkers vaak ook veel beter, conform 3M specificaties (plaatsing bij oppervlakte temperatuur boven 15 graden Celsius)
Bij 3M wordt zelfs officieel 72 uur opgegeven voor de uitharding, dan is de hechting optimaal.
Initieel gebruik kan na 24 uur

Op sommige zeer gladde opervlakken moet je het iets opruwen, met bijvoorbeeld fijn schuurpapier om optimale hechting te krijgen.

Dat zijn de juiste feitelijkheden voor dergelijke applicaties van die tape! -naughty-
wooter

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door wooter »

Yep. Maar ik krijg het op mijn lakse snelle manier er niet afgepeld 8)_
Inspector Gadget

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile

Als het VHB tape is, moet je het er onder een hoek van 45 graden aan trekken, eventueel iets (!) verwarmen (bijvoorbeeld haardroger).
VHB hard niet volledig uit en blijft flexibel. Door er aan te trekken, rek je de VHB tape iets uit en laat het los.

De goede & juiste applicatie zoals beschreven is belangrijk als je het heel wat jaren wilt laten zitten, met name tegen invloeden van UV en water/regen.
Geon Plas
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2014, 15:43
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Geon Plas »

Dank voor de antwoorden. Vanavond de helm eens boenen en aan de slag gaan :D
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door scan »

Heb de Glued Surface Adapter (zo heet dat plak ding) ook in gebruik op de system 5 helm. Plakt goed en heb niet de indruk dat ie ooit weer loskomt.
wooter

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door wooter »

Inspector Gadget schreef:Big RT Smile

Als het VHB tape is, moet je het er onder een hoek van 45 graden aan trekken, eventueel iets (!) verwarmen (bijvoorbeeld haardroger).
VHB hard niet volledig uit en blijft flexibel. Door er aan te trekken, rek je de VHB tape iets uit en laat het los.

De goede & juiste applicatie zoals beschreven is belangrijk als je het heel wat jaren wilt laten zitten, met name tegen invloeden van UV en water/regen.
Het heeft er 2 jaar op gehangen op mijn eerste helm. Hangt er nog altijd op, maar die helm draagt geen SMH10 meer.

Vandaag toevallig op mijn nieuwe System 6 gezien dat de tape op een plekje gelost is. Tussen tape en beugel, en niet tussen tape en helm :D.

Ik trek je goede adviezen niet in twijfel maar ik lig er niet wakker van. Ik maak even schoon met helmschoonmaakspray, en plak het er dan op, duw goed aan en heb noch met mijn Contour mounts, noch met mijn Sena mounts al problemen ondervonden.

Moet wel toegeven dat ik plak en dan de helm weg leg, en de volgende ochtend pas hem gebruik. Dus de combinatie blijft toch makkelijk 8 uurtjes rusten alvorens er een last aan hangt
Inspector Gadget

Re: Sena s20

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De uithard-tijd is belangrijk voor de maximale hechting, dus die 8 + uurtjes zullen zeker wel geholpen hebben. _004

Als het loslaat, kan je proberen met een föhn het wat op te warmen en daarna met een lijmtang (voorzichtig!) een paar uur goed aan te drukken.
Of een grote wasknijper, elastiek e.d.
Meestal hecht het dan wel weer.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”