radio 2005 RT aux gebruiken

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
foxbeach
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:02
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Koksijde

radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door foxbeach »

Na wat opzoekwerk veel gevonden over de 2008 radio (die in het handschoenvakje een koppeling heeft)

maar ik zoek info over de 2005 radio op mijn rt. Die heeft ook een aux (line-in) maar waar zit die aansluiting?

Mvg

Stijn
Inspector Gadget

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In de volksmond heet die "MP3 aansluiting".

De 2005 1200RT is de 1e generatie 1200RT en daar/sindsdien zijn nogal wat dingen "kuch" veranderlijk c.q verandert. :$

Je kunt 1x van 3x situaties hebben:

- De MP3-aansluiting ligt in het handschoenenkastje, bovenop de radio.
Bij jou blijkbaar niet het geval.

- De MP3-aansluiting zit, samen met de GPS-voedingsaansluiting nabij je balhoofd gemonteerd.
Herkenbaar aan het feit dat de GPS-aansluiting 3-polige stekker is en de MP3-aansluiting een 2-polige, voorzien van waterdichte tape en afdek-dopjes.
Zie op de foto rechtsonderdaan;
radio-kabel.jpg
- De kabelboom van jou radio heeft helemaal geen voorziening voor de MP3 aansluiting, omdat het de 1e generatie is.
Je zult dan in de connector onderop aan de radio zelf moeten gaan frotten en een kabeltje maken.
2014-02-26_21-21-00.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door wobbert »

In 2007 heb ik op ander forum geschreven:

====
MP3-speler op de AUX aangesloten

Op het forum van http://www.bmwsporttouring.com/ is een hele tijd geleden een mogelijkheid beschreven om een MP3 speler te kunnen gebruiken via AUX van de radio. Sinds ongeveer het begin van het jaar rij ik met deze oplossing en ik moet zeggen, met volle tevredenheid! Dus tijd om te delen......
Om het volumeverschil op te vangen wordt er gebruik gemaakt van een 'amplifier'. De kosten hiervoor zijn ongeveer 50 euries en het benodigde originele BMW-radio-onderdeel kost ook ongeveer 50 euries. In het bijgevoegde document is de link te vinden naar de betreffende site, de beschrijving gemaakt door de 'uitvinder' en een verwijzing naar de foto's die gemaakt zijn tijdens de de- en montage door dezelfde ' uitvinder'. Het inbouwen en aansluiten van de 'amplifier' is recht toe recht aan en was zelfs voor mij geen probleem :)
Zoals gezegd, ik rij er nu een dikke twee maanden mee en het werkt hardstikke goed. Ik ben er erg blij mee in ieder geval *D
====

Zoek maar op 'bmwsporttouring bmwr1200rt aux mp3' en dan vind je de info en een doc. Misschien heb je er iets aan.
Inspector Gadget

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als MP3 je "ding" is, kan het de investering waard zijn, het is een keuze.
Ook zijn er draadjes op dit forum te vinden van degene die een vergelijkbare MP3 aansluiting c.q apparaat gemonteerd hebben.

Anyhoe, weer terug naar het onderwerp, zijnde de OEM AUX-IN aansluiting;
Als in je handschoenenkastje geen mini-jack kabeltje ligt, zal het dan hoogstwaarschijnlijk onder de eerder aangegeven balhoofd zitten:
(gebruik ff een zaklamp om goed te kijken)
het dus om de 2-polige stekker, die is audio-in. De 2e connector is 3-polig en bedoelt voor het aansluiten (voeding) van de GPS.
8-10-2012 16-54-23.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
foxbeach
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2016, 22:02
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Koksijde

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door foxbeach »

Wobbert ik kan die site wel aanklikken maar de topic niet vinden. Zou je zo vriendelijk willen zijn het documentje voor mij te mailen naar (mailadres weggedaan, tnx voor de tip over de 'bots')
Tnx
wobbert schreef:In 2007 heb ik op ander forum geschreven:

====
MP3-speler op de AUX aangesloten

Op het forum van http://www.bmwsporttouring.com/ is een hele tijd geleden een mogelijkheid beschreven om een MP3 speler te kunnen gebruiken via AUX van de radio. Sinds ongeveer het begin van het jaar rij ik met deze oplossing en ik moet zeggen, met volle tevredenheid! Dus tijd om te delen......
Om het volumeverschil op te vangen wordt er gebruik gemaakt van een 'amplifier'. De kosten hiervoor zijn ongeveer 50 euries en het benodigde originele BMW-radio-onderdeel kost ook ongeveer 50 euries. In het bijgevoegde document is de link te vinden naar de betreffende site, de beschrijving gemaakt door de 'uitvinder' en een verwijzing naar de foto's die gemaakt zijn tijdens de de- en montage door dezelfde ' uitvinder'. Het inbouwen en aansluiten van de 'amplifier' is recht toe recht aan en was zelfs voor mij geen probleem :)
Zoals gezegd, ik rij er nu een dikke twee maanden mee en het werkt hardstikke goed. Ik ben er erg blij mee in ieder geval *D
====

Zoek maar op 'bmwsporttouring bmwr1200rt aux mp3' en dan vind je de info en een doc. Misschien heb je er iets aan.
Laatst gewijzigd door foxbeach op 15 jun 2016, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Of nog beter, in dit draadje te plaatsen.
Net als je reactie of die connector bij het balhoofd zit of niet, dan hebben mede-forummees er ook nog wat aan.

Anders neem ik een volgende keer geen enkele moeite meer om op jou berichten te reageren... :$

Het is niet slim je email-adres hier openbaar te maken, het is een openbaar leesbaar forum en elke dag zoeken de bots van g00gle, b1ng et al actief het hele forum af.
En zoals we allemaal weten, email-adressen zijn goud waard om lekker op te gaan spammen. :(
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door wobbert »

Zo moeilijk is het niet.
Ik schreef; Zoek maar op 'bmwsporttouring bmwr1200rt aux mp3' en dan vind je de info en een doc. Misschien heb je er iets aan. (via google heb ik gezocht)

Bij de resultaten staat dan:
Afbeelding

Tata Big RT Smile
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door Mariecke »

En zo kun je 'm direct downloaden, hoef je ook niet te zoeken ;-)

http://www.bmwlt.com/forums/attachments ... -radio.doc
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Inspector Gadget

Re: radio 2005 RT aux gebruiken

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En een andere (vergelijkbare) mogelijkheid, ook netjes beschreven met foto's e.d;
viewtopic.php?f=42&t=8451
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”