Motor schuurtje
- mikanos
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
- Type: R1200RT
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Motor schuurtje
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een andere woning en dan raak ik helaas mijn blokhut kwijt waar mijn motor in staat.
Ik ben nu dus opzoek naar een adresje voor een kleine blokhut waar mijn RT makkelijk in past. Zit er ook over na te denken om een kunststof schuurtje aam te schaffen. Graag ontvang ik van jullie wat advies.
(Weet niet of ik de juiste rubriek heb gekozen)
Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
Ik ben nu dus opzoek naar een adresje voor een kleine blokhut waar mijn RT makkelijk in past. Zit er ook over na te denken om een kunststof schuurtje aam te schaffen. Graag ontvang ik van jullie wat advies.
(Weet niet of ik de juiste rubriek heb gekozen)
Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Motor schuurtje
Ik zou in het schuurtje in ieder geval zorgen voor goede isolatie en ventilatie (maar dat weet je vast ook wel . . .)
Eilert
Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- mikanos
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
- Type: R1200RT
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Re: Motor schuurtje
Jaaa uiteraard [emoji6] maar bedankt voor het meedenkenEileRT schreef:Ik zou in het schuurtje in ieder geval zorgen voor goede isolatie en ventilatie (maar dat weet je vast ook wel . . .)
Eilert
Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Re: Motor schuurtje
Je kunt voor hout, kunststof en aluminium gaan.
Ik heb zelf ervaringen met kunststof en aluminium.
Het voordeel van kunststof is dat het in principe al geïsoleerd is.
Vaak ook nog omdat de kunststof versie, zeker de gerenommeerde merken zoals Cosmo en Keter, dubbelwandig kunnen zijn.
Daarnaast, zeker met die gerenommeerde merken, is het modulair en soms zelfs uitbreidbaar, zoals groter kunnen maken, extra ramen of deuren, etc.
Kies wel voor een goed merk want plastic kan heel slecht tegen UV verlichting.
Blijf weg van de "Italiaanse" merken bij de bouwmarkten, die verharden te snel door UV en weersinvloeden, en breken & scheuren vroegtijdig.
Installeren is vaak vrij eenvoudig.
Wel zijn ze vaak ook vrij duur, bij de wat grotere afmetingen.
Pas-vorm is bij de gerenommeerde merken vaak goed tot heel prima.
De metalen versies zijn de vaak wat betaalbare versies.
Pasvorm kan bij sommige merken & modellen soms ietwat een uitdaging zijn, tijdens de montage-fase.
Is vaak ook niet geïsoleerd maar ik vraag mij af of dat ook echt nodig is, dat is een persoonlijke overweging.
Algemene tips:
Kijk altijd heel goed naar de afmetingen!
Niet alleen de afmetingen van de beoogde schuurtje maar ook of je die ruimte ook daadwerkelijk hebt op die plek!
"loop" & meet het uit op die beoogde plek, inclusief de hoogtes(!) voordat je tot aanschaf over gaat.
Kijk ook heel goed naar instap-hoogtes, met name dus de deuropening.
Want bij sommige zal je flink moeten bukken(!) als je de motor erin wilt plaatsen.
Laat staan de windscherm-hoogte (zeker bij niet-OEM), sommige openingen zijn dan echt te laag.
Kies qua diepte/lengte voldoende, liever net iets te diep dan net ff te weinig, anders moet je de motor er iets schuin inzetten en dat is zonde van de ruimte.
Tenzij je een goede & grote aanhangwagen hebt, overweeg het te laten bezorgen.
1tje waar je een keur aan mogelijkheden kunt vinden;
https://igarden.nl
Ik heb zelf ervaringen met kunststof en aluminium.
Het voordeel van kunststof is dat het in principe al geïsoleerd is.
Vaak ook nog omdat de kunststof versie, zeker de gerenommeerde merken zoals Cosmo en Keter, dubbelwandig kunnen zijn.
Daarnaast, zeker met die gerenommeerde merken, is het modulair en soms zelfs uitbreidbaar, zoals groter kunnen maken, extra ramen of deuren, etc.
Kies wel voor een goed merk want plastic kan heel slecht tegen UV verlichting.
Blijf weg van de "Italiaanse" merken bij de bouwmarkten, die verharden te snel door UV en weersinvloeden, en breken & scheuren vroegtijdig.
Installeren is vaak vrij eenvoudig.
Wel zijn ze vaak ook vrij duur, bij de wat grotere afmetingen.
Pas-vorm is bij de gerenommeerde merken vaak goed tot heel prima.
De metalen versies zijn de vaak wat betaalbare versies.
Pasvorm kan bij sommige merken & modellen soms ietwat een uitdaging zijn, tijdens de montage-fase.
Is vaak ook niet geïsoleerd maar ik vraag mij af of dat ook echt nodig is, dat is een persoonlijke overweging.
Algemene tips:
Kijk altijd heel goed naar de afmetingen!
Niet alleen de afmetingen van de beoogde schuurtje maar ook of je die ruimte ook daadwerkelijk hebt op die plek!
"loop" & meet het uit op die beoogde plek, inclusief de hoogtes(!) voordat je tot aanschaf over gaat.
Kijk ook heel goed naar instap-hoogtes, met name dus de deuropening.
Want bij sommige zal je flink moeten bukken(!) als je de motor erin wilt plaatsen.
Laat staan de windscherm-hoogte (zeker bij niet-OEM), sommige openingen zijn dan echt te laag.
Kies qua diepte/lengte voldoende, liever net iets te diep dan net ff te weinig, anders moet je de motor er iets schuin inzetten en dat is zonde van de ruimte.
Tenzij je een goede & grote aanhangwagen hebt, overweeg het te laten bezorgen.
1tje waar je een keur aan mogelijkheden kunt vinden;
https://igarden.nl
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Motor schuurtje
Vaak hebben dit soort schuurtjes een houten vloertje en standaard kunnen die volgens mij het gewicht van de motor niet dragen. Het gewicht van wat fietsen en kleine dingen is geen probleem maar het vloertje zoals het er standaard in ligt zou ik zonder meer aanpassen. Vaak zijn die vloertjes deel van de constructie als ik me goed herinner. Als je overigens die schuurtjes en keer bekijkt zie je dat het maken ervan niks voorstelt.
Ik heb hier toch ook eens ooit zo'n scharnierende overkapping gezien is dat niks voor je motor?
Ik heb hier toch ook eens ooit zo'n scharnierende overkapping gezien is dat niks voor je motor?
Re: Motor schuurtje
Die aangehaalde (kunstof of houten) vloer is vaak optioneel.
Je kunt er ook voor kiezen bovenop de bestaande tuintegels te monteren.
Maar we goed dat Ton1959 dat ook nog ff vermeld.
In dat kader, kijk ook altijd naar de deuropening, zijnde de drempel.
Die scharnierende overkapping is de BikeBox24, maar die is ook behoorlijk duur.
Je kunt er ook voor kiezen bovenop de bestaande tuintegels te monteren.
Maar we goed dat Ton1959 dat ook nog ff vermeld.
In dat kader, kijk ook altijd naar de deuropening, zijnde de drempel.
Die scharnierende overkapping is de BikeBox24, maar die is ook behoorlijk duur.
- Beamer63
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: omgeving Tilburg
Re: Motor schuurtje
Waarom bouw je niet zelf iets van geisoleerde sandwichpanelen ? ( Zoals gebruikt in de hallen bouw )
Voordelen:
-redelijk goedkoop
- alle benodigde materialen zijn makkelijk te verkrijgen ( soms worden ook goedkoop restpartijen aangeboden )
- Makkelijk te verwerken
-In diverse kleuren te verkrijgen GEEN schilderwerk
-perfect geisoleerd.
Etc etc
Peter
Voordelen:
-redelijk goedkoop
- alle benodigde materialen zijn makkelijk te verkrijgen ( soms worden ook goedkoop restpartijen aangeboden )
- Makkelijk te verwerken
-In diverse kleuren te verkrijgen GEEN schilderwerk
-perfect geisoleerd.
Etc etc
Peter
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Motor schuurtje
Even los van de "hardware": let ook even op wat er in jouw gemeente allemaal wel en vooral niet mag voor wat betreft het plaatsen van 'bijgebouwen'. Sommige gemeenten kunnen behoorlijk vervelend doen als je het niet van te voren meldt. Daarnaast zullen er gemeenten zijn die ook gelijk de OZB even aanpassen. Ik verwacht niet dat je een volledige vergunning nodig hebt, maar een meldingsplicht zit er wel in. Het zijn barre tijden...
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- RToon
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Asten
- Locatie: Asten
Re: Motor schuurtje
kijk is over de grens in Duitsland
daar hebben ze complete betonnen garage boxen die ze met een telekraan lossen en direct gebruiks klaar zijn
daar hebben ze complete betonnen garage boxen die ze met een telekraan lossen en direct gebruiks klaar zijn
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
een ziek mens heeft er maar een
- Henk7777
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
- Type: Overig R-serie
- Bijz: 40 jaar GS editie
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ter Aar
- Locatie: Ter Aar
Re: Motor schuurtje
Ik heb laatst een serre op maak laten maken in de fabriek..
Het type wat ik wilde precies op de maten die ik wilde omdat ik in mijn tuin geen "standaard" maat kwijt kon voor een schappelijke prijs..
Gratis geleverd en toen zelf in elkaar gezet, met de tekening erbij heel eenvoudig..
Je kunt dus laten maken wat je wilt op de maten wat je wilt, gratis thuisbezorgd met duidelijke handleiding.
En als je dit wilt zetten zij hem ook nog in elkaar voor je..
Als je een motor er in gaat zetten zou ik een tegelvloer nemen of een hardhouten vloer maar die zijn vaak erg duur omdat je dan ook een hele fundering constructie moet maken..
http://www.1001tuinhuisjes.nl/
Kun je de maten opgeven en vrijblijvend een offerte laten maken..
Success,
Henk7777
Het type wat ik wilde precies op de maten die ik wilde omdat ik in mijn tuin geen "standaard" maat kwijt kon voor een schappelijke prijs..
Gratis geleverd en toen zelf in elkaar gezet, met de tekening erbij heel eenvoudig..
Je kunt dus laten maken wat je wilt op de maten wat je wilt, gratis thuisbezorgd met duidelijke handleiding.
En als je dit wilt zetten zij hem ook nog in elkaar voor je..
Als je een motor er in gaat zetten zou ik een tegelvloer nemen of een hardhouten vloer maar die zijn vaak erg duur omdat je dan ook een hele fundering constructie moet maken..
http://www.1001tuinhuisjes.nl/
Kun je de maten opgeven en vrijblijvend een offerte laten maken..
Success,
Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 15 mar 2014, 19:26
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K75 RT
- Land: nl.
- Woonplaats of omgeving: Bollenstreek
Re: Motor schuurtje
Op je tegels leg je rondom hardhouten balkjes en daarop plaats je een framewerk van 2 x 3 duims balkjes en bekleed deze met
rabatdelen. ik heb een standaard deur door een timmerman laten verbreden door er aan weerszijden een stukje aan te lijmen en een kozijn laten maken.
Het raamkozijn komt van marktplaats. Als dak balken met osb plaat en de dakbedekking door een loodgieter laten doen.
Maar er is ook rubber dakbedekking die je zelf kunt plakken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Motor schuurtje
Heb ooit een betonnen schuurtje laten zetten volgens mij opgegeven maten, was in een ochtend klaar. Mijn buren lieten op hetzelfde moment houten schuurtjes zetten, inmiddels is daar meer dan de helft al van gesloopt omdat ze doorgerot waren, de anderen staan ieder jaar te schilderen. Mijn schuurtje veeg ik een paar keer per jaar aan .......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: Motor schuurtje
wil hem puur als stalling? Dan kan je die bij planen-kraemer.de nemen. Heb ik ook en ben er zeer tevreden mee (totdat de buren brand kregen en hij nu dus niet meer water dicht is.Wordt vervangen dat wel). en geen bouwvergunning nodig daar ie verplaatsbaar is