Spiegel verloren op snelweg.

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door R1nus »

Ik haalde gisteren mijn motor uit de berging en met het van de bok afhalen tikte waarschijnlijk het buitenst randje van mijn rechter spiegel tegen de kast aan.
Ik zag niets vreemds en ben gaan rijden.
Met dat ik net op de snelweg reed ging ik naar links om niet op de twee rechter banen te komen richting A10 west maar naar de A10 zuid. Op dat punt zijn vijf rijstroken zonder vluchtstrook.
Daar hoorde ik iets en in eerste instantie had ik niet door wat dat was totdat ik zag dat de rechterspiegel met de rand eromheen weg was. :O
Omdat daar geen vluchtstrook is kon ik daar ook niet stoppen. :evil:
Later ben ik daar nog wel langs gereden maar van de spiegel was niets meer te zien, ook in de berm en onder de vangrail niet.
Ook vanmorgen weer langs gegaan maar geen spiegel te zien. _001

Dit gebeuren natuurlijk op zaterdagmiddag en met dat ik weer thuis was was het na 17:00 uur.
Op marktplaats gekeken maar daar kom ik niet de juist spiegel tegen.
Wel een motorsloperij in Almere maar dat gaat om 17:00 uur dicht.
Wel een mail gestuurd dus afwachten tot maandag.

Weet iemand hier wie toevallig nog een rechterspiegel met rand heb liggen voor een -1200- uit 2006 ?
Ik hou me aanbevolen.

Voorlopig heb ik een paar stuurspiegels geplaatst in de gaten in het stuur zodat ik voorlopig toch spiegels op m'n motor heb zitten.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Inspector Gadget

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je hebt dus ook geen vangdraden gemonteerd?
Is dus raadzaam. :$

Ik zou ook ff contact opnemen met RWS, die "schonen" regelmatig de vluchtstroken.
Belangrijk is wel dat je de hectometerpaal e.d opgeeft.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door R1nus »

Inspector Gadget schreef: 10 sep 2017, 21:17 Je hebt dus ook geen vangdraden gemonteerd?
Is dus raadzaam. :$

Ik zou ook ff contact opnemen met RWS, die "schonen" regelmatig de vluchtstroken.
Belangrijk is wel dat je de hectometerpaal e.d opgeeft.
Bewust niet want als de spiegel aan de vangdraad hangt gaat deze tegen de kuit lopen stuiteren waardoor deze beschadigen, zeker op de snelweg waar je niet kan stoppen omdat er geen vangrail meer is (alleen uitwijkplaatsen die in zo een situatie erg ver uit elkaar liggen) Vermoedelijk is de schade dan vele malen hoger dan een spiegel kost.

Ik ben er diverse keren langs gereden (als passagier) en er ligt verder niets onder de vangrail (vluchtstrook is niet aanwezig) en achter de vangrail staat het onkruid erg hoog. Tevens is daar een helling met daar direct achter allemaal struiken en bomen. Als het daar tussen ligt zie je de spiegel zeker niet liggen en helemaal niet meer als er gemaaid is.

Kortom helaas ben ik de spiegel gewoon kwijt.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Inspector Gadget

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je een "goede" vangdraad hebt, is deze vrij kort qua lengte en gaat je spiegel echt niet "aan de wandel".
Daarnaast zijn er ook vangdraden van flexible materiaal die just je spiegels "kort" houden;
!B1qknbQB2k~$(KGrHqV,!g8E)7wkdMDfBMfYFZilCw~~_12.jpg
Maar goed, jij krijgt daarmee spijtig genoeg je spiegel niet mee terug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door R1nus »

Allerlei motorsloperijen gebeld door het hele land maar krijg steeds hetzelfde antwoord: "Die hebben we niet."
Helaas heeft niemand er één liggen :evil:

Tenslotte maar een bericht op MP gezet in de hoop dat ik een positieve reactie krijg.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/on ... e=lr&pos=6
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Ik zag op marktplaats een advertentie voorbij komen voor een rechter spiegel voor een RT 1200... zo af en toe zijn ze er wel...
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door R1nus »

Inmiddels had iemand via marktplaats gereageerd dat hij een rechterspiegel voor een -1200- (2006 model) had liggen.

Ik weet dat bij de dealer een nieuwe spiegel met behuizing € 120,00 kost.
Hij bood deze spiegel (inclusief verzendkosten) een stuk voordeliger aan en die heb ik dus van hem overgenomen.

Dus mijn motor is weer compleet.

Welke nu op MP staat is voor een -1200- LC , die pas bij mij niet, maar evengoed bedankt voor de tip. _004
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Goed om te horen!

Ok van een LC... is dat een andere motor?? Zag het er wel bij staan maar geen idee wat LC is :-)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door EileRT »

Dit betreft een spiegel van een vanaf 2014 geintroduceerde en vernieuwde (o.a. watergekoelde) BMW R1200RT/LC (LC staat voor Liquid Cooled). De spiegel van de RT/LC past dus niet op de voorgaande serie.
SpeedLess schreef: 29 sep 2017, 23:36Ok van een LC... is dat een andere motor?? Zag het er wel bij staan maar geen idee wat LC is :-)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

BMW, net als elk andere fabrikant van voertuigen, brengt zogenoemde model-jaren uit.
Daarbij worden aan het voertuig, in dit geval de BMW R1200RT, diverse wijzigingen gedaan & doorgevoerd.
Soms zijn het kleine technische of cosmetische (etc) wijzigen maar net zo vaak zijn het grote wijzigen (technisch, cosmetisch etc) en in essentie vrijwel totaal andere motoren, bij wijze van spreken.
En net zo vaak doet BMW "tussendoor" ook nog wijzigingen binnen het modeljaar.

Vandaar het belang altijd heel goed uit te zoeken of een bepaald onderdeel bedoelt is voor jou motor (op basis van het VIN-nummer).
En het belang het onderdeel-nummer te weten.
Er zijn diverse bronnen op het internet waar je kunt uitzoeken of onderdeel nummer X past op jou BMW van modeljaar Y.
(lees: bouw-jaar & -maand)
Anders kan je soms voor vervelende verrassingen komen te staan.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Aha, weer wat geleerd! Alle nieuwe RT's zijn dan nu LC's neem ik aan.

Heb nog wel een vraag, maar dat had ik wellicht op een andere plek moeten vragen, maar waar vind je nou alle accessoires voor jouw specifieke RT mooi op een rijtje?
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door EileRT »

Leren doen we (als het goed is) allemaal en elke dag . . . ;)
SpeedLess schreef: 01 okt 2017, 21:27 Aha, weer wat geleerd!
Nee hoor, het blijft gewoon een RT (Reise Tourer). Alleen wel in de LC (Liquid Cooled) versie.
SpeedLess schreef: 01 okt 2017, 21:27Alle nieuwe RT's zijn dan nu LC's neem ik aan.
Je "lift" idd ff mee in het topic van R1nus. Vele accessoires voor je RT kun je bijvoorbeeld vinden bij de firma Wunderlich.
SpeedLess schreef: 01 okt 2017, 21:27Heb nog wel een vraag, maar dat had ik wellicht op een andere plek moeten vragen, maar waar vind je nou alle accessoires voor jouw specifieke RT mooi op een rijtje?
Fijn overigens dat R1nus inmiddels is voorzien van een rechter buitenspiegel. -top-
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door siebke »

SpeedLess schreef: 01 okt 2017, 21:27 Heb nog wel een vraag, maar dat had ik wellicht op een andere plek moeten vragen, maar waar vind je nou alle accessoires voor jouw specifieke RT mooi op een rijtje?
En voor onderdelen kun je bij de dealeRT, de Hobbyist of de motorslopeRT en andere sites terecht. Maar hier op het Forum kun je via de zoekfunctie ook heeeuuul veeeuuul info vinden.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Dacht meer wellicht is er ergens een lijst met alle originele bmw accessoires voor de 1200RT.
Inspector Gadget

Re: Spiegel verloren op snelweg.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

SpeedLess schreef: 05 okt 2017, 09:03 Dacht meer wellicht is er ergens een lijst met alle originele bmw accessoires voor de 1200RT.
Het is een beetje offtopic en je kunt beter je eigen draadje starten als je dergelijke vragen hebt maar er zijn "geïllustreerde" lijsten online zoals MaxBMW(punt)com en RealOEM(punt)com waar je op basis van je VIN-nummer de onderdelen voor jou motor kunt vinden.
Je spreekt hierboven over accessoires en ikzelf zie dat meer als zaken die je optioneel kunt (laten) monteren, eventueel fabrieks-af, zoals radio, cruise-control, handvat-verwarming, ASC, ESA. Uiteraard staan ook die in die online databases.
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”