BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

Motor Service Amersfoort - Ede
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

motorbanden en motoronderdelen 
Het BMW RT Forum steunt
vanaf 2013 de CliniClowns

Wat is er te doen?
 

Accu's. toebehoren, energiesystemen

Nieuw

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

MarcoMosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2021, 20:37
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZWARTSLUIS

Nieuw

Ongelezen bericht door MarcoMosman »

Hallo BMW liefhebbers, ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Marco Mosman, ik ben 54 jaar, ben getrouwd en heb 2 dochters waarvan de oudste 22jaar is en net is begonnen met haar motorrijbewijs. Ik heb al 25 jaar een r100rs uit 1983. Die heb ik omgebouwd naar een RT en ik ben nu bezig er een zijspan aan te bouwen. Voor het tour en woon-werk verkeer heb ik sinds 3 maanden een R1150RT gekocht. Niet te duur, een prachtige machine en weinig kilometers maar wel met een ABS storing. Ik zoek informatie over het uitbouwen van de ABS cq contact met ervaringsdeskundigen. Mijn nummer is 06-13539495. Ik kan ivm mijn werk niet altijd mijn telefoon opnemen dus aub een berichtje😇
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2022
2022
Berichten: 320
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Marco, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je RT's, al dan niet van zijspan voorzien, en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 3886
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Marco,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum . _004

Ik begrijp dat je een -1150- wilt aanschaffen met een defecte ABS module. Een meer dan bekend verschijnsel bij dit type RT met een ABS3 oftewel met een deel- integraal remsysteem. Ervaringen zijn er hier genoeg (ook met de voorloper: ABS2 hoewel deze veel minder storingsgevoelig is).

viewtopic.php?f=32&t=13114

Je kunt dan drie keuzes maken met een defecte module/pomp: een nieuwe ABS module (laten) inbouwen, de huidige module (laten) reviseren of de huidige module (laten) uitbouwen.

Voor de laatste keuze is er op ons forum ook een handleiding via onze downloadmap:

viewtopic.php?f=9&t=13 (klik op ABS verwijderen)

Mocht je verder vragen/opmerkingen hebben stel deze even in het daarvoor ingerichte topic Over: Remmen - ABS (perikelen) _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
fransgabler
2022
2022
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 feb 2017, 22:05
Type: R1200RT
Bijz: DOHC , volledig standaard uitgevoerd.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Nieuw

Ongelezen bericht door fransgabler »

MarcoMosman schreef: 25 nov 2021, 07:35 Niet te duur, een prachtige machine en weinig kilometers maar wel met een ABS storing. Ik zoek informatie over het uitbouwen van de ABS cq contact met ervaringsdeskundigen.
Hartelijk welkom op het RT forum.

De ABS storing op de R1150 RT - gevolgd door een amputatie van het systeem - is een veel voorkomend verschijnsel.
Op dit forum is er een heel topic aan gewijd

Inmiddels heb je de conclusie getrokken om het ABS te verwijderen. Na een overall storing heb ik het láten doen, wat me de kop niet kostte.
Als je het zelf wilt doen, dan kun je je alvast oriënteren op youtube. Daar staan verschillende voorbeelden hoe die klus aangepakt kan worden. Dit vermaledijde ABS 3 systeem geeft met het ouder worden steeds vaker ad random problemen.

Houd er rekening mee dat het niet alleen een mechanische klus is.
Na het doorlussen van de remleidingen is er ook op het gebied van de elektronica het een en ander aan te passen. Denk daarbij aan het op tijd laten branden van het remlicht en het uitschakelen van de knipperende foutmeldingen.
Suzuki GT550, Honda T500, Yamaha XS650, BMW K75RT, Virago 1100, Shadow1100, 2 x Suzuki DR800, BMW K75, K75RT, K100, R80, R100RT, R850RT, R1150GS, R1150RT en R1200RT OHC m.b.v kaarten en TomTom 400

Nu op weg naar onderweg met BMW R1200RT DOHC, Triumph Tiger 900 en TomTom 550.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”