Je suis Miel850

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Miel850
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:07
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Limburg
Woonplaats of omgeving: Geleen

Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Miel850 »

Allo allo,

zojuist aangemeld dus maar eens even netjes voorstellen.

Ik ben Emile Otermans, 38 jaar en woonachtig in Geleen, Zuid Limburg. De naam Miel850 heeft niets te maken met een 850RT, maar te meer met Volvo en wel de 850 (eigenlijk al het Zweedse metaal gebouwd tot een jaar of 10 geleden). Inderdaad, ik houd van een Zweedse schone.

Momenteel motorloos, maar het kriebelt nog veel te vaak. Ik heb een paar jaar geleden een hele mooie 1150GS Williams Edition verkocht, omdat ik weer een 2e auto nodig had. Ik mis haar nog steeds....

Aangezien ik aan het eind van dit jaar heel veel kilometers woon/werk ga rijden, wil ik eens met mezelf (en jullie) overleggen of ik dat op de motor ga doen. Ik woon in Geleen en het werk is straks in Amsterdam. Dit wordt geen dagelijks heen en weer, maar zeker 2 x in de week. Goed genoeg voor een dikke 800 kilometers per week. Ik heb hiervoor eigenlijk al een dieseltje aangeschaft (V70 D5), maar ik begin ook langzaam te voelen dat de roetmobieltjes niet meer zo gewenst zijn. LPG is natuurlijk ook een optie, maar dan sta je elke dag aan de pomp en een gechipte D5 rijdt echt wel fijner.

Kortom, een mooie fiets is ook een optie. Waarom dan een RT? Ik werk bij de KMar en heb daar wat jaartjes op de motor gewerkt (maar jullie rijden toch al jaren Yamaha???). Ik kreeg mijn politie rijopleiding gedeeltelijk op een K1100LT en op een Yamaha FJR 1300K. Beiden hele fijne motoren en absoluut niet te vergelijken. Later, op de brigade kregen we ook onopvallende motoren en dat waren 1200RT's. Simpel gezegd, ik was en ben er nog steeds zeer van gecharmeerd.

Net zoals Volvo's goed kunnen, zoek ik een tweewieler die kilometers kan vreten. De RT lijkt me een zeer geschikte motor voor de lange ritten. Ik ben zelf a-technisch dus ik zal me echt even goed moeten inlezen. Ik zal dan ook her en der wel een vraag stellen.

Tot zover...
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Emile,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

De RT is zeker een motor voor ook langere ritten en zal je het nodige comfort en plezier geven. Stel gerust je vraag/vragen in de daarvoor ingerichte topics. Tip: gebruik ook de "zoekfunctie" rechts bovenin de forumindex. Er is in de afgelopen 10 jaar al heel veel geschreven.

Succes met je zoektocht naar een mooie -1200- en veel plezier ook op ons unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Miel850
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:07
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Limburg
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Miel850 »

Thanks Eilert.

Of het een 1200 zal worden valt nog te bezien. Het budget laat dat niet echt toe. Een 1150 is ook geen straf. Ik kijk ook af en toe naar ex-overheid fietsen, maar ik weet uit eigen ervaring hoe daar mee omgegaan kan zijn. Kilometerstanden ben ik niet zo bang voor (mijn diesel gaat richting de half miljoen), als het onderhoud aantoonbaar goed is.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door EileRT »

Een -1150- is zéker geen straf Emiel . . . ! _004

En idd kilometers zeggen niet alles, wel goed en aantoonbaar onderhoud. Lees i.i.g. dit draadje ook even door:

viewtopic.php?f=63&t=5366

Nogmaals succes en we horen wel welke RT het straks gaat worden! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Hoi,

Ik ga regelmatig op en neer naar Amsterdam voor mn werk, vanuit Sittard, de trein is voor mij veruit de beste optie, heb als voordeel in a'dam direct aan een station te werken. De reistijd is grotendeels effectieve werktijd. En ik haat files ...zelfs met de motor niet echt leuk ..

Groet Eric
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Miel850
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:07
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Limburg
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Miel850 »

Alles heeft voor- en nadelen. Of de trein een optie is valt te bezien. Hangt vooral af van de aanvangstijd in Amsterdam. Daarbij, ik houd niet zo van de trein.

We zullen zien wat het worden gaat. No rush...
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

icon_welcome Emile
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Miel850
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:07
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Limburg
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Miel850 »

Bedankt Jos.

Een warm welkom hier (en op FB). _004
Miel850
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:07
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Limburg
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Je suis Miel850

Ongelezen bericht door Miel850 »

Nog een plaatje van mijn oude vriendin. Hele fijne fiets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”