Nieuwe RT rijder

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Jerry op zn RT
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2018, 21:24
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Nieuwe RT rijder

Ongelezen bericht door Jerry op zn RT »

Hallo,

Vandaag heb ik na lange overwegingen, filmpjes op Youtube kijken, fora lezen, proefritten maken, uiteindelijk de knoop doorgehakt en getekend voor de aankoop van een BMW R 1200 RT, model 2014.
Ik rij nu nog een V-Strom 650 uit 2016. Geweldige fiets. Maar ik rij veel woon-werk kilometers en dat betekent dat ik bijna wekelijks de ketting moet smeren. En op hoge snelheid is ie weinig comfortabel.
Eerder was ik vast van plan om de Pan European te kopen, vanwege de kennelijke betrouwbaarheid, rijcomfort en omdat hij erg zuinig schijnt te zijn.
En hij rijdt heerlijk, moet ik zeggen. Maar ik vind hem erg primitief. Een gear indicator is al een extra, en het dashboard is slecht zichtbaar.
Dus ging ik voor een R 1200 RT uit 2010. Prima motor, die ik bijna had gekocht, als ik daarna niet een model uit 2014 had gezien, met mooie extra's als gear shift assist en mooie led dagrijverlichting. En die bleek ook nog eens geweldig te rijden!
Dus vandaag de knoop doorgehakt. Nu nog 1,5 weken wachten op de oplevering.
Wel hebben we alvast een weekendje Eifel gepland om de nieuwe aanwinst uit te proberen.
Ook door op dit forum te lezen ben ik al aardig op de hoogte van alle mooie eigenschappen en aandachtspunten van de RT.
Dus ik hoop hier nog veel tips te kunnen lezen en misschien nog wat bijdragen te leveren.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuwe RT rijder

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jerry,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Je hebt aan de RT een hele fijne woon-werk-tour motor . . . gefeliciteerd met je keuze. Nog even wachten dus, maar voor straks vele veilige kilometers toegewenst en ook veel plezier op ons forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”