Nieuw nieuw nieuw nieuw ... ik dus

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Mkomman
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2018, 20:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100rs 1996 aandrijf probleem
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westervoort

Nieuw nieuw nieuw nieuw ... ik dus

Ongelezen bericht door Mkomman »

_004

Goede morgen Marcel de New Guy.

Heb pas Mn eerste BMW gekocht een R1100RS 1996 met een wunderlust chip.

Moet zeggen de eerste impressie was heerlijk. ( zat water in de tank maar dat is verholpen door de vorige eigenaar ) heerlijk touren terug van Amsterdam naar Westervoort. Was heerlijk.

Altijd al een BMW erbij willen gewoon omdat ik ze mooi vind en ja gewoon anders. Ben ook nog in het bezit van een XJ900 diversion Naked. Beide motoren hebben ca 90000 km op de teller.

Ik kreeg een vlak voor thuis komst een probleempje. Wellicht zijn er mensen op t forum die het herkennen en kunnen helpen aangezien BMW nieuw is voor mij.

Bij het wegtrekken bij het laatste stoplicht miste ik koppel en aandrijving. Floepppppppp weggg gone.

Ik kan goed schakelen dus het is denk ik in de cardan. Herkent iemand t ?

Groeten
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw ... ik dus

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Marcel,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en gefeliciteerd met de aanschaf van een R1100RS. _004

Het probleem wat je schetst klinkt als een versleten koppeling. Dat iets wat kan gebeuren bij een BMW boxer op deze kilometerstand/leeftijd. Uiteraard is het erg afhankelijk hoe er in het verleden mee gereden is. Stel overigens je vraag in een door jou nieuw te openen topic over “Versnellingsbak - koppeling”.

Veel plezier met je RS (na reparatie ga je ‘em nog meer waarderen . . .) en veel plezier ook op dit unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Mkomman
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2018, 20:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100rs 1996 aandrijf probleem
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westervoort

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw ... ik dus

Ongelezen bericht door Mkomman »

Thanks eilert
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”