op zoek...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

snellie
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2018, 15:54
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT-P
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wijk bij Duurstede

op zoek...

Ongelezen bericht door snellie »

Hallo,

Mijn naam is Jelle en ik ben op zoek naar een RT. Op het moment rij ik FJR1300 maar ben al een jaar hier op het forum mij aan het inlezen op de RT. Ik ben toe aan iets nieuws en heb jaren terug 2 weken op een R1150Rt gereden wat mij erg goed beviel. Het meer rechtop zitten en de (betere) windbescherming spreken mij erg aan, alsook de boxer motor en de wendbaarheid.
In eerste instantie keek ik naar een 1200, maar door de boordcomputer en uitleesapparatuur die nodig is houdt me dat tegen; ik doe het meeste onderhoud zelf namelijk. Toen ik op de beurs dit jaar op een 1200 zat kwam er iemand langs die het me sterk afraadde omdat ze te vaak bij de garage stonden zelfs! (weet niet of dat waar is...).
Maar gezien mijn beperkte budget (ik werk in de zorg) is een 1150 meer in het bereik. Ik vind de 1150 mooier dan de 1100, maar de vraag of het nou perse een twinspark moet zijn houdt mij nog bezig.
De komende tijd blijf ik me verdiepen, ga proefritten maken en aangezien de beurs alweer in aantocht is, zal ik daar op jullie stand langs komen.
Groet!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: op zoek...

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jelle,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum . _004

Wanneer je een motor met comfort en goede rijeigenschappen wilt, kom je al vrij snel uit op een RT. Dat een 1200 serie voor reparatie/onderhoud eerder in de garage komt dan de overige series, is mij onbekend. Ik denk (per definitie) dat elke motor z'n onderhoud op tijd moet hebben om (mogelijke) problemen te voorkomen.

Stel overigens je vragen wanneer je je wilt oriënteren op een 1150 in het volgende topic:

viewforum.php?f=63

Verder raad ik je aan het volgende topic ook nog even door te lezen:

viewtopic.php?f=63&t=5366

Wellicht kom je ook forumleden tegen op de Motorbeurs, maar we hebben daar geen stand (wel in het verleden gehad op de BMW Motorrad Days). Wie weet komen we in de toekomst ook op de Motorbeurs in Utrecht. ;)

Verder wens ik je veel genoegen op ons forum en succes met je zoektocht naar een mooie RT! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”