Nieuw hier

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Koen Visser
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2019, 17:34
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R45TIC (Tourist Integraal Cockpit) ex Polizei
Land: Noord Holland
Woonplaats of omgeving: CRUQUIUS

Nieuw hier

Ongelezen bericht door Koen Visser »

Hallo iedereen,
Ik ben de nieuwe hier, maar wat betreft motor ben ik misschien wel een oudje.En ik weet niet of ik hier helemaal thuis hoor maar er zijn zeker raakvlakken.
Ik heb een BMW R45TIC (Tourist Ingegraal Cockpit). Dat is dus een 2 kleps boxer met een (net-niet) RT kuip. De term TIC (staat ook keurig in het framenummer) kom je voornamelijk tegen bij overheidsmotoren, de mijne is daar geen uitzondering op. Dit was namelijk ooit een Duitse politiemotor, vermoedelijk van een rijopleiding, op de snelweg achter boeven aan hoef je ook niet te doen met een R45 met een schuurduur voorop gemonteerd.
Toen ik de motor kocht zat de kuip er niet meer op, maar verder nog wel grotendeels herkenbaar als politiemotor. Omdat ik dat toch wel stoer vond (hoewel ik ook liever geen bonnetje krijg van oom agent) heb ik een RT-kuip gekocht en alles weer opgebouwd zoals het ooit vermoedelijk was. Foto's van het internet helpen daar bij. Nu gebruik ik de motor regelmatig voor woon-werkverkeer of toertochten (vnl. binnenland).
Het verschil met een "echte" RT zit voornamelijk in de cockpit. Omdat de R45 afwijkt voor wat betreft frame t.o.v. bijvoorbeeld een R100RT is er geen plaats voor klokjes in de kuiprand onder de ruit. Ook mis ik de balgen waar de vorkpoten doorheen gaan. Verder passen er wel kuipkoffertjes in en bijvoorbeeld klaplampen (heb ik!) passen er ook in.

Verwacht niet veel bijdragen van mij, ik heb immers toch een wat afwijkende motor en ik geloof dat ik wat dat betreft dus niet helemaal bij de doelgroep hoor. En sowieso ben ik niet een echte forum-fanaat. Wel zal ik met belangstelling zo nu en dan de bijdragen lezen en mogelijk van de kennis die hier heerst gebruik maken. Tenslotte heb ik nog een broer met een R1100RT dus wie weet kunnen we elkaar toch nog helpen.
Wat ik wel binnenkort doe is een vraag stellen, misschien heeft één van de forumleden een onderdeel liggen wat ik nog graag zou monteren, dat doen we dan in een andere bijdrage.

Vriendeljke groet,
Koen Visser
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw hier

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Koen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum waar ook jij met je BMW R45TIC natuurlijk helemaal thuis mag voelen. Je hebt zeker een uitzonderlijke motor. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb er al wel even op gegOOgled en kom dan uit op de R45. We zouden het mooi vinden als je een foto of meerdere foto’s wilt plaatsen. Je maakt ons erg nieuwsgierig! _004

Stel gerust je vragen in de daarvoor ingerichte topics. Nogmaals je hoort er HELEMAAL bij! Nodig je broer vooral uit om (als hij dat leuk vindt) zich ook aan te melden op ons forum. Ook hij zal met zijn -1100- zich hier snel thuis voelen.

Ik wens je veel plezier op je BMW en veel genoegen op dit forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Koen Visser
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2019, 17:34
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R45TIC (Tourist Integraal Cockpit) ex Polizei
Land: Noord Holland
Woonplaats of omgeving: CRUQUIUS

Re: Nieuw hier

Ongelezen bericht door Koen Visser »

Nou, vooruit, hier een paar foto's voor en na de ombouw.
Afbeelding Zo stond hij er bij kort na de aankoop. Dus alle "plaatwerk" groen, valbeugels achter, leren tassen.
Toegevoegd (in grote lijnen): Kuip, valbeugel voor, grote koffer vervangen door radiokoffertje, 2e schijfrem gemonteerd. De klaplampen gemonteerd (met blauwe afdekplaatjes die blauwe lampen simuleren), originele sirenes op de valbeugels. Zwaailamp en sirene aangesloten op origineel relais. Werking: sirene werkt alleen als zwaailamp aanstaat (wettelijk voorschrift). Ik heb voor mezelf wel één restictie ingebouwd: sirene werkt alleen als de motor in zijn vrij staat en ik een aparte stekker (als een soort dongel) heb aangebracht. Zo kom ik niet in de verleiding om tijdens het rijden de sirenes aan te zetten en het voorkomt een hoop gezeur mocht er naar gevraagd worden (nog maar 1 keer staande gehouden, toen zat het blauwe lampje er nog op, niet eens aangesloten en zonder lampje).
Afbeelding Met blauw zwaailicht. Inmiddels vervangen door een (echt werkend) oranje exmplaar, helemaal legaal is blauw natuurlijk niet, ook al zit er geen lampje in en is het niet eens aangesloten, het geeft maar vragen.
Afbeelding Met de klaplampen open. Vaak krijg ik de vraag of die blauwe lampen wel mogen (bij gesloten lampen zijn de afdekkappen blauw gespoten). Nou, zo kan dat dus wel. Overigens kunnen de klaplampen gewoon aan (1 ver en 1 breedstraler) maar knipperen ze met de sirene om en om mee.
Afbeelding Zo staat hij er nu bij (als ik weer eens gewassen en gepoetst heb dan).
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw hier

Ongelezen bericht door EileRT »

Nou Koen je voegt wel de daad bij het gewenste woord! Mooie foto’s! _004

Bijzonder ook de kuip met de klaplampen. Deze kunnen dus in en uit de kuip klappen. Uitgeklapt zijn het dus verstralers en ingeklapt blauwe lampen zonder pit. En ja je krijgt hier (met pit) idd gedoe mee. En zelfs zonder pit kunnen ze er over vallen. Is niet volgens de wettelijke voorschriften. Je zou zomaar tot het korps van de hulpdiensten kunnen behoren! :D

Hele mooie motor. Die gaat noooooit meer weg! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Nieuw hier

Ongelezen bericht door Arjan W »

Mooie fiets hoor en een leuke geschiedenis. Veel rijd en lees plezier!

Groet,
Arjan
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”