Timy leest mee

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Timy
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Waddinxveen

Timy leest mee

Ongelezen bericht door Timy »

Ha allemaal,


Omdat ik inmiddels ook lonk naar de R1200rt heb ik mij aangemeld voor dit forum. Ik ben Tim, woon in het pitoreske Waddinxveen en rij ik op een K75rt uit 1994 met inmiddels ruim 229.000km op de teller. Daarnaast nog div. Honda's maar daarmee zal ik jullie niet vermoeien :oops:
Mijn BMW is altijd minutieus onderhouden en dit is merkbaar. Tussen de beurten door vul ik maar één keer olie bij en dat is vrij zeldzaam met deze kilometerstand _004 Hij heeft nog geen slag verkeerd gedaan en dat is heel fijn als je erop moet vertrouwen! Ik gebruik de BMW voor mijn woon-werk door weer en wind elke dag zo'n 100km. Alleen gevaarlijke omstandigheden dwingen mij de auto in. De motor laat dat prima toe want de kuip is heeeeeeerlijk! Voordeel is ook alle opties erop dus niets wat je deert _005
Maar... Zo langzaamaan zit ik wel eraan te denken dat ik want anders wil. De R1200rt vind ik gaaf en past precies bij mijn behoefte. De betrouwbaarheid die mij K al jaren laat zien verwacht ik ook van de R dus dat zit wel goed.

Ik twijfel alleen wel enorm want er is eigenlijk niets mis met mijn oude trouwe K. Dus hoe snel ik moet/wil doorzetten is nog even de vraag. Zag de advertentie van Jos over de verkoop van zijn K en dat is stiekem wel verleidelijk. Bezwaar is eigenlijk vooral dat ik er eigenlijk niet op vooruit ga.
De R met ASC, ESA en (nieuwe) ABS incl. de extra power is wel een grote sprong vooruit. Dus vooralsnog lees ik mee, kwijl ik afentoe even en ga ik rustig afwachten tot de juiste R voorbij komt. Alle ins en out zijn hier goed te vinden en helaas kan ik wat dat betreft weinig brengen. Mocht ik dit wel hebben schroom ik dat niet hoor :D

[groet] Tim
Laatst gewijzigd door Timy op 13 mar 2019, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Timy leest mee

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Tim,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Je zal ongetwijfeld een (groot) verschil merken tussen de zeer betrouwbare K75RT en de -1200- . Zeker bij de eerste modellen vanaf 2005 heb je te maken met de minder betrouwbare ABS pomp/module. Wat de rijeigenschappen betreft: maak eens een uitgebreide proefrit. Het verschil in vermogen zal je direct opvallen. Logisch, want die 450 cc poets je niet zomaar even weg.

Er is inderdaad al heel veel gepost op ‘t forum. Lees vooral mee, maar schroom ook niet om vragen te stellen in de daarvoor ingerichte topics. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Timy leest mee

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Tim,

icon_welcome en succes met je zoektocht naar een -1200-
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”