Nieuw lid stelt zich voor.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

PJonline
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019, 22:03
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NH

Nieuw lid stelt zich voor.

Ongelezen bericht door PJonline »

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Pieter Jan en ik ben woonachtig in Hoorn.
Ik heb mij vandaag aangemeld omdat ik mogelijk deze week trots mag melden dat ik een R rijder ben geworden.

Lang geleden (ik was 20) heb ik van mijn eerste salaris mijn motor rijbewijs gehaald (toen bestond er nog geen A1, A2, etc. rijbewijs).
Mijn eerste "motor" die ik toen kon betalen was een Vespa 200E uit 1978 (met kuren).
Deze staat nu al jaren stof te vangen in de schuur van mn ouders nadat hij een keer is gestolen, gestript, met een spuitbus half is overgespoten en door mij een dag later voor een "koffieshop" weer is terug gevonden.

Mijn tweede motor was een Kawasaki Zephyr 750 en daarna heb ik nog een Kawasaki GTR1000 in bezit gehad.
Beide motoren waren afdankertjes waar ik helaas niet echt lang van heb kunnen genieten.

Met het mooie januari weer dit jaar begon het weer enorm te kriebelen en begon mij zoektocht naar een knappe toer motor.
Dat betekende dus lid worden van alle motor verkoop facebook groepen en marktplaats afstruinen.
Ik begon met proefrijden op een Yamaha Venture maar deze was toch teveel toer voor mijn gevoel, daarna nog even op een Kawasaki GTR1000 gereden maar deze was echt teveel afgetrapt.
Daarna volgde een Honda CBR1000F en dat reed opzich best lekker alleen toch een te sportieve houding. De volgende was een Honda ST1100 Pan European, dat reed erg fijn en ik besloot dus er één te vinden die aan mijn wensenlijstje voldeed.
Dat was/is best lastig...
Tijdens dit zoeken kwam ik natuurlijk erg veel andere motoren tegen die ook interessant waren (zoals je al ziet was ik niet heel erg op één merk gericht).
Na een paar mindere ervaringen met verkopers (voorbeeld: BMW F650 zou ik voor gaan kijken maar was al verkocht toen ik onderweg was er naar toe...) en afspraken gemaakt met mensen die een motor verkochten die ik eigenlijk niet wilde, maar waar ik wel voorlopig even op wilde rijden om maar te kunnen rijden, kwam ik vanochtend (maandag 8 april) opeens een advertentie tegen van een R1100RS mét driedelige originele BMW kofferset en ook nog eens in mijn (beperkte) budget.
Ik was de eerste die kon komen kijken en rijden en na een onverwacht fijne proefrit was ik eigenlijk al verkocht.
Toen de verkoper zonder dat ik er om vroeg ook nog eens de prijs iets omlaag deed was het voor mij zeker.

Mocht je het tot hier hebben volgehouden.....
Ik hoop dus deze week op een hele knappe, schadevrije zwarte R1100RS te rijden...(ik ga hm zakelijk rijden dus even een vers KvK uittreksel aangevraagd waar ik op moet wachten).

Ik hoop op dit forum veel te vinden over deze motor (heb reeds al veel gelezen en bekeken).

Gr,

PJ
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw lid stelt zich voor.

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Pieter Jan,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Helemaal SUPER dat je weer gaat motorrijden! Heel veel plezier toegewenst op je R1100RS en veel genoegen op dit unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”