Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
DaStef
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2019, 17:13
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RT BJ 2002
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Even voorstellen

Ongelezen bericht door DaStef »

Ik overweeg sterk om mij een R 1150 RT uit 2002 aan te schaffen, echter heb ik totaal geen ervaring met de BMW, ik rijd al een kleine 30 jaar motor en heb eigenlijk alleen japanners gereden, Kawa 500 EN en VT 1500 Vulcan, Yamaha 1100 XS, Fireblade 900 RR (wat een leuk brommertje was dat, maar alleen voor de korte afstanden) en nu rijd ik nog een CBR1000F die problemen heeft met terugkomend vuil in de carburateurs, elke keer Ultrasoon laten reinigen kost klauwen met geld.

Mijn plaatselijke motorboer heeft nu een R1150RT staan met nog geen 50K op de klok, en dat is precies de reden van mijn aanmelding, ik ga morgen proefrijden, en ik probeer via dit forum erachter te komen waar ik op moet letten.

En als je meeleest op een forum is het wel net zo leuk om je ook maar aan te melden, dus hierbij
Nicht ärgern, nur wundern
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

icon_welcome

Stel even je vraag omtrent de aankoop van een motor in het volgende topic: viewforum.php?f=63

Uiteraard kun je ook dit topic even doorlezen: viewtopic.php?f=63&t=5366

De reden dat ik deze linkjes even doorgeef is dat dit het specifieke voorstel topic is. Zo houden we het forum leesbaar en doorzoekbaar.

Veel succes met je zoektocht naar een geschikte RT en veel plezier ook op ons forum. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
DaStef
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2019, 17:13
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RT BJ 2002
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door DaStef »

Dank je wel, mocht ik vanmiddag na de proefrit nu helemaal om zijn, dan zul je mij hier wel vaker zien langskomen Big RT Smile
Nicht ärgern, nur wundern
Gebruikersavatar
DaStef
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2019, 17:13
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RT BJ 2002
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door DaStef »

Zal ik mij dan nu ook formeel even voorstellen?

Mijn naam is Stephan Wijering, en sinds gisteren de eigenaar van een BMW R1150RT, wat een heerlijk sturende machine is dat. Ik heb 2 kinderen een meisje van 13 die heel graag als Duo-passagier met papa op stap gaat, ze vind de de nieuwe alleen een beetje een oude mannen brommer, een CBR1000F ziet er inderdaad wel wat flitsender uit, maar zij gaat nog wel overstag na de eerste gezamenlijke rit. En een jongen van 11 jaar die het allemaal fantastisch vind, die moet nog even leren hoe je achter op zit zonder dat je stuitert van enthousiasme, dat komt geheid goed.

Ik rijd al meer dan 30 jaar motor en ik heb er inmiddels een aantal versleten, zowel letterlijk als figuurlijk, in 2012 heb ik een relatief zwaar ongeval gehad met mijn Fireblade en een aantal jaar niet gereden simpelweg omdat ik zelfstandig ondernemer ben en uitval door een ongeval stevig geld kan gaan kosten, echter begin vorig jaar begon het allemaal weer te kriebelen, en heb ik mij die CBR 1000 F aangeschaft. Alleen bleven de problemen komen om de haverklap moesten de carburateurs worden schoongemaakt, en dat is best prijzig als je zelf totaal niet technisch bent, op een gegeven moment is de sop de kool niet meer waard.

Inmiddels ben ik een echte mooi weer rijder, en rijd zo nu en dan een toertochtje mee, daarnaast ga ik wel eens met blaagjes op stap voor een klein rondje Twente.
Nicht ärgern, nur wundern
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Alsnog bedankt voor je formele voorstellen Stephan . . . ;)

Je gaat ongetwijfeld vrienden worden met de -1150- . En ook menig passagier zal zich daar op thuis voelen. Jouw dochter van 13 gaat dus wel eens mee op de motor. Helemaal TOP! _004

Mijn zoon was 11 jaar toen hij voor het eerst mee ging. Hij staat nog samen met mij op mijn avatar. Inmiddels is hij 16 en heeft hij andere interesses. We hebben vele mooie RT-forum tourritten en treffens beleefd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”