Nieuw hier met een R1150RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

citroofreak
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:03
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zweeloo

Nieuw hier met een R1150RT

Ongelezen bericht door citroofreak »

64843086_2259912277423349_612283077359566848_o.jpg
Ja moi eem,

Ik ben Michiel, kom uit het mooie Drenthe en ben 33 jaar. Sinds een aantal dagen heb ik een (zeer goedkoop aangeschafte) R1150RT. Het is m'n 3,5e motor. Ik ben begonnen op een R1100RS welke ik met een vriend moest delen. Vervolgens heb ik voor mezelf een Suzuki GSX600f gekocht. Deze is opgevolgd door een Yamaha XJ600 (pre-diversion). Maar deze motoren konden de heerlijke rijervaring met de boxer BMW niet doen vergeten. Helemaal omdat mijn andere hobby ook 2cilinder boxers betreft.... Ik ben namelijk groot liefhebben van 2cv's.

Dus vond ik bij Jager in Hoogeveen deze R1150RT voor heeeeeel weinig. De lage vraagprijs was vooral te danken aan de welbekende ABS-problemen, want de motor met een dikke ton op de teller ziet er verder uit om door een ringetje te halen. Tijdens de proefrit heb ik vooral heel veel afstand gehouden en enorm goed geanticipeerd zodat ik er goed op kon reageren als de rembekrachtiger uit zou vallen. Dit gebeurde inderdaad na een minuut of tien. Een herstart zorgt er voor dat de bekrachtiger weer een periode werkt.... Na nog een klein beetje korting, een gratis nieuwe systeemhelm (dat moet toch met dat heerlijke scherm) en inruil van m'n Yap, reed ik tevreden, maar voorzichtig, naar huis. Meteen heb ik een afspraak gemaakt bij een monteur in Lelystad (jullie misschien bekend), welke in zijn vrije tijd aan BMW's sleutelt. Hij gaat de ABS verwijderen en omleiden zodat ik daar geen problemen meer mee hoef te verwachten.

Zelf heb ik de motor voorzien van nieuwe olie (Putoline boxer 4 15w50) en een nieuw filter. Ook een nieuwe accu is al gemonteerd na startproblemen met de oude. De nieuwe is echter ook alweer leeg, waardoor ik nog een elektrisch probleem heb op te lossen. Ik vermoed een lekstroom ergens, omdat de ANWB (ja hoor, rit nummer twee) kon meten dat de dynamo z'n werk naar behoren doet. Zowel de oude als de nieuwe accu zijn weer volgeladen met de druppellader (beiden gelaccu's, dus ik denkndat ze het nog wel gaan doen).

Tot zover eerst mijn voorstelronde. Groet'n Michiel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw hier met een R1150RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Michiel,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Gefeliciteerd met je -1150- . Ik begrijp dat je een aantal vragen/opmerkingen hebt aangaande je RT. Stel deze gerust in de daarvoor ingerichte topics. Je kunt ook alvast de zoekfunctie gebruiken rechts bovenin de forumindex.

Veel plezier op/met je RT en veel genoegen op dit unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Nieuw hier met een R1150RT

Ongelezen bericht door Snellecees »

Hallo Michiel,

Welkom op het forum.

Het is ook mogelijk om je ABS unit te laten reviseren, hier op het forum zijn er enkele artikelen over te vinden. ABS is een voorziening voor je veiligheid. Als je de ABS laat verwijderen heb je er inderdaad geen last meer van, maar op een onbewaakt moment kun je er wel heel erg last van krijgen als de ABS er niet is, als je begrijpt wat ik bedoel ;)



Groet
Cees
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Nieuw hier met een R1150RT

Ongelezen bericht door mkoskamp »

De revisie zelf is 800-900 euro. Daar komt dan nog arbeidsloon bij voor in-en uitbouwen en weer vullen.
Het is best fijn om de bekrachtigde remmen te hebben. Maar is natuurlijk je eigen afweging.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw hier met een R1150RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste forumleden,

Graag de adviezen aangaande ABS perikelen geven in een eventueel nieuw te openen topic door ons nieuwe forumlid. Dit is het voorstel topic.

[groet]

Eilert
Moderator
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”