Robbert stelt zich voor

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Robbertq
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019, 22:31
Type: R1200RT
Bijz: Ex overheid r1200rt + r80rt
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Z-holland

Robbert stelt zich voor

Ongelezen bericht door Robbertq »

Bedankt voor het toelaten op dit forum.

Ik ben Robbert, inmiddels 54, woon in de buurt van Leiden en rij al sinds 1997 dagelijks een BMW R80RT.
Afgelopen weekend een ex-overheid R1200RT gekocht (ja ik weet het, altijd een gok, wel 3mnd bovag gekregen).
Deze motor wil ik gebruiken voor mijn woonwerk verkeer, als aflossing van mijn R80RT.
Ik moet zeggen, een heel verschil die r1200 maar ook wel een herkenbare boxer, al kan ik nu nog niet inschatten wat kermerkend de R1200RT is en wat gevolg van zijn heftige jeugd (politiegebruik) is ;-)

Ben altijd een sleutelaar geweest, zal dat ook voor de R1200 zijn, dus heb direct het bijbehorende Haynes manual gekocht.
Volgens mij moet ik hem synchroniseren, maar nu moet ik daarvoor iets aan plastic verwijderen dus voorzichtig kijken welke delen er hoe af moeten om maar niks te breken.

Komende weken zal een ontdekkingstocht gaan worden en ik moet extra op de gashendel letten, oei wat rijdt dat ding hard vergeleken met mijn oude fietsje -naughty-
Laatst gewijzigd door Robbertq op 11 jul 2019, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Robbert stelt zich voor

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Robbert,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en gefeliciteerd met je -1200- /ex P. Dat zijn goed onderhouden fietsen die nog een tweede jeugd mee kunnen . . . ;)

Veel succes met ook het sleutelen en deel je ervaringen/vragen vooral in de daarvoor ingerichte topics.

Veel plezier op je RT en veel genoegen op ‘t forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”