Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Even voorstellen.

Hallo iedereen, ik ben Roelof Fermont uit Hulst, Zeeuws-Vlaanderen. Ik rijd motor vanaf mijn achttiende, dat is nu dus zo’n 46 jaar. Eerlijkheid gebiedt mij te vertellen dat er ook een motorloze periode was in die 46 jaar. Op mijn 35ste ben ik er een keer heel hard afgegaan. Toen ik hersteld was van alle fysieke ongemakken die daaruit voortvloeiden en ik weer opnieuw begon te rijden, voelde dat niet goed. Ik zat verkrampt op de motor en verstijfde eigenlijk in iedere bocht. Het was voor mij duidelijk, de motor moest weg, dit ging leiden tot een volgende valpartij.
In 2013 heb ik toch weer eens geprobeerd om te rijden en het ging tegen mijn verwachting in heel goed. Geen angst in de bochten, plezier dat ik weer reed, kortom alles waar ik bang voor was in het verleden was er niet meer. De proefrit was geslaagd, de motor gekocht.
Na met deze motor in 2014, Honda Magna, weer een klapper te hebben gemaakt, geen voorrang gekregen, heb ik mijn huidige motor gekocht, een Pan European ST1100. Misschien niet fijn om te lezen op een BMW-forum, maar dat is een dijk van een fiets! Er zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Het laatste model is gemaakt in 2000. Mijn motor is op kenteken gesteld in 2002, ik heb dus nog een jonkie, nu met 154 000 km er op. Maar er gaat een moment komen, dat mijn Pan, Power of Dreams, een keertje het veld moet ruimen voor een andere motor. 54 000 km heb ik er mee gereden,
Honda heeft op dit moment niet een alternatief voor de Pan European. Alternatieven zijn:
Kawasaki ZZR 1400
Yamaha FJR1300
BMW R 1200 RT
Met name de laatste spreekt me heel erg aan. Ik heb me aangemeld op dit forum om de ervaringen van jullie met deze motoren te lezen en daar uiteindelijk mijn voordeel mee te doen op het moment dat ik een BMW ga kopen.
Groeten,
PanEuRoel,
Roelof
Laatst gewijzigd door PanEuRoel op 28 okt 2019, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Roelof,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro.

Wat mij in je verhaal triggert is dat je, ondanks dat je het nodige ook onplezierige hebt meegemaakt, toch bent blijven motorrijden. Dat tekent de ware motorliefhebber en je volgt daarin je hart. Je mag ook op dit BMW forum gerust de naam Honda uitspreken hoor. In mijn optiek is een motor een motor. Uiteraard heeft elk merk z’n eigen karakteristiek. Honda staat zéker bekend als zeer betrouwbaar. En ja, wij hebben ook nog een Honda in de garage staan. ;)

Hoe dan ook, veel succes met je zoektocht naar een mooie -1200- . Een heerlijke woon/werk/tourmotor. Lees je naar hartelust in op de verschillende onderwerpen en stel vooral je vragen in de daarvoor ingerichte topics. Veel plezier dus op ons forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Kan je aanraden om in ieder geval op elk van de drie genoemde modellen een uitgebreide proefrit te maken.

Wat voor de één bevalt kan voor een ander juist tegenvallen en v.v.

Ik rijd zelf een K1200 RS en die bevalt uitermate goed.
Vandaar dat ik er een R1200 RT bij wil maar ga toch echt uitgebreid proefrijden. Of beter nog: een dag huren.

Succes met de afweging !

P.S. Volgens mij bedoel je de GTR 1400...
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

@bmw-fan

Je hebt helemaal gelijk: GTR 1400
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Gereden, verkocht, gekocht

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Gereden, verkocht, gekocht.

Een moderne versie van Veni, Vidi, Vici.
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een R1200 RT uit 2009. Was even wennen, zie mijn onderschrift, maar wel heel goed, bevredigend. De looks van de motor, als nieuw en zo reed hij voor mijn gevoel ook. Na wat onderhandelingen was de koop gesloten. Ik ben er heel blij mee.

Met mijn Pan eigenlijk ook nog steeds. Naar de verkoper en terug, was zo'n kleine vijfhonderd kilometer. Geen centje pijn, het is echt een super goede motor. Maar wel al eentje met 160 000 km op de teller. Met de nieuwe scheelt dat toch al gauw 120 000.

Aanstaande zaterdag kan ik hem gaan ophalen. En dan begint weer het opbouwen:
-navigatie
-scanner plus luidspreker
-antenne achterop
-Gerbing handschoenverwarmer
-Flitser onder de kuip
-eventueel ook aan de achterkant
-en wat er nog meer voorbij komt

De Pan staat te koop:
https://st1100-1300.eu/threads/st1100-2002.12273/
Mocht je een omgekeerde overstap willen maken? Be my guest!!! :neutral:

mijnfiets.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
joekes
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 nov 2017, 08:21
Type: R1200RT/LC
Bijz: BJ 2015 Callisto grey matt
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door joekes »

Welkom Roelof,

Kijk hier op het RT-forum maar eens rond...binnen no-time ben je verkocht en rijd je op een RT... _004

Groet, Jack
Diversen RT's gereden...momenteel een R1200RT Lc uit 2015 callisto grey matt
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”