Hoi Hoi ik ben Koen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Koenvk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2019, 08:48
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: UTRECHT

Hoi Hoi ik ben Koen

Ongelezen bericht door Koenvk »

Mijn naam is Koen en sinds een maand heb ik mijn 1ste BMW. Het is een zwarte R 850 RT uit 2003. Ik gebruik hem voor woon-werkverkeer, ongeveer 3000 km/maand.

Om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk een liefhebber van oude barrels. Zo heb ik een oude Honda CB een Yamaha RD50 en een Puch Maxi. Een BMW is wel even wat anders. Ik kan op eens echt remmen;) en van regen en kou heb je ook bijna geen last meer. Wat een top uitvinding is die handvatverwarming!

Volgende week gaat de motor voor een grote beurt naar Joost Motoren in Maarsen. Er staat nu 80k op de teller en het onderhoudsboekje is tot 40k afgestempeld. Kan dus wel even een goede checkup gebruiken. Daarna ben ik van plan om het onderhoud grotendeels zelf te doen. Sleutelen vindt ik het mooiste wat er is. Met twee kleine kinderen komt het er helaas veel te weinig van.

Fijn dat er een actief forum is voor de BMW RT!

Hartelijke groet,

Koen
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hoi Hoi ik ben Koen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Koen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Gefeliciteerd met de aanschaf van een -850- . Deze geeft je idd een prima bescherming tegen weer en wind en zal zich bewijzen als een tourmotor met het nodige comfort. Helemaal TOP natuurlijk dat je hobby ook sleutelen is aan meer oud gemotoriseerde tweewielers. Je hebt gelijk dat je de RT een zgn. nulbeurt laat geven. De BMW is zeker gevoelig voor goed en regulier onderhoud.

Hoe dan ook, veel plezier op ‘t forum en met je RT. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Hoi Hoi ik ben Koen

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Laat ze vooral ook naar de splines kijken / invetten !
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”