Ook maar ff voorstellen...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Koppel!
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2019, 00:23
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Vlaamse Ardennen

Ook maar ff voorstellen...

Ongelezen bericht door Koppel! »

Bij deze heb ik me dus toch maar aangemeld, zeker nu ik sinds enkele dagen terug eigenaar ben geworden van een RT :D

Ff terug in de tijd, had van 2012 tem 2014 met een 2006 R1200RT gereden, en heb daar eigenlijk veel lol mee gehad. Ik had 't ding op den duur ook compleet in een ander kleur gezet, maar na 2j en met een kmstand van net geen 90000km toch maar verkocht, ik wilde de mogelijke ESA perikelen waar je toen zoveel over las vooraf zijn. En heb mij eigenlijk altijd beklaagd da'k die RT niet gehouden heb, hij stond net qua uitrusting en kleur hoe ik 't in mijn hoofd had. Eigenlijk sinds toen reeds met de gedachte gelopen dat er ooit nog eens een RT ging komen. Ondertussen is er zelfs nog een half jaar een K1200GT geweest, machtig mooie machine met een motor als een turbine, maar oh my god, wat een beroerde zitpositie heb je op zo'n GT. Nope, die ging 't niet worden.
En nu dus toch maar de knoop doorgehakt, een mooie R1200RT LC op de kop kunnen tikken via een ruildeal, ik had nog een F800GSA staan die weg mocht, en de koper had die RT in de weg staan :-)
Naast de RT staat momenteel m'n trouwe jap, een Yamaha XT1200ZE Super Tenere met reeds 91000km op de teller, maar die gaat niet weg. Is m'n reismotor en allroadmachine, mits 't juiste schoeisel uiteraard.

Anyway, dat ben ik dus, Philip, uit Vlaanderen. Geen BMW fan, maar ze maken toevallig toch wel verdomd goed sturende machines hoor ;)

Grtz, Philip!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ook maar ff voorstellen...

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Philip,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Wij snappen heel goed dat je verslingerd bent geraakt aan de BMW boxer en dan specifiek de Reise Tourer! :D

Veel plezier met de RT/LC en veel genoegen op ons forum. _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Koppel!
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2019, 00:23
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Vlaamse Ardennen

Re: Ook maar ff voorstellen...

Ongelezen bericht door Koppel! »

Mwah, het is niet zozeer de boxermotor die me aanspreekt, eerder het geheel. Het vlotte sturen voor toch zo'n zware loebas te zijn, het comfort, de ergonomie, en nu ook met de LC meer dan voldoende power.
Al dat, en 't feit dat de concurrentie al jaren nalaat om een echte concurrent voor de RT op de markt te zetten.

Ondertussen reeds enkele honderden km's gedraaid op de RT LC. Het héle lichte stuurgevoel moet ik nog ff aan wennen, zelfs mijn Super Tenere met z'n breed stuur en kantelmoment stuurt nog minder licht in. Bij de RT LC moet je echt nog maar naar de bocht inkijken en hij volgt reeds.
De Quicksifter is een verslaving, echt leuk spelen. Ondanks dat gebruik ik de koppeling nog regelmatig, anders vergeet ik 't straks op m'n andere motoren ook en da's niet de bedoeling.
Het halogeen pitje in de koplamp vliegt er wel uit, daar komt een Cyclops LED in, toch iets meer lichtopbrengst en past tevens ook mooier bij die angels eyes ernaast. Afhankelijk van dit resultaat komen er misschien nog Cyclops extra lichten op de valbeugel te staan.
Ohja, die valbeugel stond reeds gemonteerd op de RT, is een model van Wunderlich, chroom uitvoering. De valbeugel mag gerust blijven, maar dat chroom moet verdwijnen, die wordt dus komende lente gepoederlakt.
Grip puppies zitten ook al op de handvaten (die dunne dingen zijn precies voor kinderhandjes...) en een zwarte Arrow uitlaatdemper zit er ook al op, geeft een mooie brom zonder associaal te wezen. De complete collector heb ik ook liggen, maar ik vrees dat zulks te luid gaat zijn als resultaat. Op m'n Super Tenere zit ook een complete Arrow van voor tot achter, en die is echt op de limiet van wat ik aanvaardbaar vind.

Anyway, dagelijks ong. 100km woon-werk, en voor de rest eens tot bij vrienden of familie, dat is de planning voor komende winter.

Grtz, Philip!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”