Aangenaam!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Sven72
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2020, 11:34
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Rixensart

Aangenaam!

Ongelezen bericht door Sven72 »

Hallo allemaal, ik ben dit jaar gaan motorrijden, net de 5,000km overschreden, en doe dit momenteel op een cb500x (Honda). Ik droom van een RT, en hopelijk wordt dat werkelijkheid binnen een paar jaar als ik voldoende ervaring heb opgedaan om op een zware motor te stappen. Ik beleef alvast veel plezier aan het lezen van alle leuke informatie op dit forum om mijn keuze voor de juiste RT voor te bereiden.
Veel veilige kilometers toegewenst aan alle rijders.

Groeten,
Sven
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Aangenaam!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Sven,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Veel succes met het uitzoeken van een mooie RT. Stel vooral je vragen en lees je in in de daarvoor ingerichte topics. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
joekes
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 nov 2017, 08:21
Type: R1200RT/LC
Bijz: BJ 2015 Callisto grey matt
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Aangenaam!

Ongelezen bericht door joekes »

Welkom Sven, ook zonder RT is het hier op het forum goed toeven...!

Groet,
Jack
Diversen RT's gereden...momenteel een R1200RT Lc uit 2015 callisto grey matt
fransgabler

Re: Aangenaam!

Ongelezen bericht door fransgabler »

Heel verstandig dat je vanuit een betrekkelijk eenvoudige basismotor al uitkijkt naar een wat steviger motor op termijn.

Twee tips geef ik je graag mee, een en ander afhankelijk van je type rijbewijs en natuurlijk de beschikbare financiën:
  • Wacht niet langer dan noodzakelijk met overstappen. Een BMW RT is zoveel veiliger dan zo'n betrekkelijk kleine motor met een geringe road-presence. Een RT is daarnaast geen raket vanuit het gewicht/motorvermogen met alle risico's van dien. Een RT noodt niet direct uit tot scheuren - het kan overigens wel als je daarvoor kiest - maar vooral tot doorrijden en veilig bochtenwerk waarbij de omstandigheden als het weer er wat minder toe doen. Veel lichte motoren met een 100 pk plus aan vermogen nodigen als vanzelfsprekend uit tot eindeloos accelereren en daarmee ook tot hard remmen. Dat ingebakken gedrag brengt vanzelfsprekend aanzienlijke risico's met zich mee.
  • Overweeg bij aanschaf een RT een exemplaar vanaf 2007. Het ABS van eRTee's van voor die tijd is na al die jaren van gebruik en/of stilstand gevoelig geworden voor storingen. De kosten van eventuele reparaties aan met name het abs 3, ook wel I- abs genoemd, staan in geen geval in verhouding tot de economische waarde van de motor.
    Op dit forum kun je je goed inlezen in deze problematiek. Een artikeltje in die rubriek beschrijft mijn ervaringen en dat van m'n portemonnee met dit systeem.

Je hebt in ieder geval een prettig vooruitzicht en dat is al dik genieten met de winter voor de boeg.
Gebruikersavatar
Sven72
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2020, 11:34
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Rixensart

Re: Aangenaam!

Ongelezen bericht door Sven72 »

Hoi Frans, dat was zeer goed advies. Heb ondertussen de stap gezet - RT van 2012, ga zo een berichtje in het juiste forum plaatsen.
Groeten,
Sven
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 853
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Aangenaam!

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Sven, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”