Herintredend motorrijder

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Charles BMW
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2020, 12:57
Type: R1250RT
Bijz: Full option uitgezonderd audio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Bosch

Herintredend motorrijder

Ongelezen bericht door Charles BMW »

Beste BMW-rijders. Na 38(!) jaar weer een motor gekocht (R1200RT 2014 nieuw model). Leuk om te ervaren welke ontwikkelingen de BMW heeft doorgemaakt sinds mijn laatste motor, een R100RT uit 1982. Die R100RT schakelde voor het eerst een stuk beter dan de oude voorgangers waar vaak met tussengas en juiste techniek schakelen nodig was. Daar is BMW eerlijk gezegd niet echt enorm op vooruit gegaan. Desondanks accepteer ik de klak-bak en merk dat met juiste techniek en inderdaad wat tussengas met terugschakelen in lagere versnellingen dit prima gaat. De R1200RT ervaar ik als een geweldige toermotor. Na 500 km nog wel wat wennen maar ter vergelijking met mijn oude R100RT rijdt ie wat betreft souplesse als een zware brommer. Ik kijk er naar uit om volgende zomer langere tochten te gaan maken. Leuk om hier kennis te maken met de BMW-familie. Ik ben professioneel conflictbemiddelaar en van plan om volgend jaar veel zakelijk te gaan rijden. Lijkt me sowieso leuk om in de eerste kennismaking bij de klant het even te hebben over motorrijden en natuurlijk over het prachtmerk BMW.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Herintredend motorrijder

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Charles,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. _004

Helemaal TOP natuurlijk dat je na zoveel jaren weer bent gaan rijden. Dat zal wennen zijn . . . maar het zal ook de glimlach op je gezicht doen verschijnen. Big RT Smile

Veel plezier toegewenst op ons unieke forum en voel je hier vooral snel thuis! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”