Sander maakt kennis

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Wijntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2020, 16:19
Type: R1200RT
Bijz: Een saaie grijze en ik vind haar super mooi!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Sander maakt kennis

Ongelezen bericht door Wijntje »

Vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald, een lang gekoesterde droom die 30 jaar heeft geduurd. Ik moest eerst 53 worden om erachter te komen dat motorrijden helemaal bij mij past (eigenlijk was het een bevestiging). In het verleden veel aan auto's gesleuteld en toen de kinderen kwamen ben ik daar mee opgehouden, we hadden een betrouwbare lease wagen. Mijn eerste motor is een Yamaha Diversion 900XJ. Daar moest ik al snel wat aan sleutelen en dus begon het sleutelen en prutsen ook weer te jeuken. Al snel had ik de motor van mijn zwager opgehaald, een Yamaha Virago 535 en die stond 10 jaar te roesten in de tuin. Heerlijk aan gesleuteld maar toen alles het weer goed deed kwam ik erachter dat een chopper niet bij mij past, dus die heb ik vrij snel verkocht. Toen ik een niet rijdende, niet lopende en deels uit elkaar gehaalde BMW R1200 RT uit 2005 te koop zag kon ik de uitdaging niet weerstaan en mijn derde motor (binnen 1 jaar) was snel gekocht. Tja wat een gedoe, remmen lagen helemaal uit elkaar, ABS (het is een i-ABS ofzo), accu, alarm, koffers waren uit elkaar gehaald en natuurlijk een puzzel met heel veel boutjes, moertjes en dingetjes. Maar goed ze start, loopt en remt weer en de eerste tourtjes waren heerlijk. Wat een genot en wat een techniek. Ik maak mij toch een beetje zorgen om de ABS en hoop op het forum mensen met ervaring op dit gebied te ontmoeten. De ABS werkt prima en ontluchten van de ABS kan ik zelf, de GS-911 meld dat de remmen goed zijn ontlucht. Maar goed eruit slopen of niet? Verder is de ESA vast geroest dus daar moet ik wat mee. Naast het technische geratel ben ik ook lid geworden voor de gezelligheid dus ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Sander maakt kennis

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Sander,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Gefeliciteerd met de aanschaf van een -1200- . Voor TIPS en TOPS over het onderhoud, maar ook andere vragen/ervaringen kun je altijd stellen/delen in de daarvoor ingerichte topics.

Er is op ons forum al heel veel geschreven. Wanneer je de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex gebruikt opent zich een schat aan informatie. Het forum is, in tegenstelling tot vele andere media, zeer goed doorzoekbaar. Heel veel info (in de ruim 11000 onderwerpen) is dus vindbaar.

Ik wens je ook veel plezier met je RT! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”