Hallo,

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

JacobvanMaanen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2020, 22:06
Type: Overig R-serie
Bijz: R1000RS
Land: Nedeland
Woonplaats of omgeving: Emmeloord

Hallo,

Ongelezen bericht door JacobvanMaanen »

Ik ben Jacob van Maanen uit De Noordoostpolder. Eigenlijk hoor ik niet helemaal bij deze club. Ben in berzit van een BMW R1100RS uit 1993. Deze heb ik nu 20 jaar. Eerste jaren redelijk kilometers gemaakt, een tijdje iets minder. de laatste jaren weer meer. (Ook maar 2000-3000 km per jaar.) De BMW heeft nu ruim 70000 op de teller staan. Dit jaar weinig gereden . Motor is vanaf vorig jaar slecht gaan lopen. Stationair zakte het toerental naar 600 rpm. Van alles aan het zoeken geweest. Weg gebracht om hem af te laten stellen . Laatst heb ik compressie gemeten. Er zit een verschil van 25% tussen de cilinders. Nu heb ik de kop eraf gehaald. kleppen geschuurd. Toch blijft het verschil er in zitten. Timing van de kleppen lijken goed te staan. Ik vind persoonlijk dat de inlaatklep Laat dicht gaat. De andere zijde is hetzelfde. Zijn er gegevens van de kleptiming? Nu kan het nog aan de kop liggen of aan de zuigers. Motor gekocht met 40000 km 20 jaar terug. Ik haal nu de kop eraf en zie dat het blok voor die tijd los is geweest. Mooi klusje voor de winter. Ik heb het boek van Haynes. Weet iemand of er een werkplaats handboek van BMW rondzwerft op het internet. Doel is dat de motor weer 100% is dit voorjaar. Ik vind de R1100RS een plezierige motor. Hoop er nog vele jaren plezier van te hebben.
Groeten Jacob
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo,

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jacob,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum waar ook jij met je R1100RS ook super welkom bent! _004

De 1100 RT en 1100 RS hebben zéker overeenkomsten. Er is op ons forum al veel over geschreven (via de zoekfunctie kun je veel vinden). Er zijn ook handleidingen beschikbaar bij de downloads op het forum (onderaan de forumindex).

Stel gerust je vragen in de daarvoor ingerichte topics en veel plezier met je RS! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Hallo,

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jacob, van harte welkom op dit prachtige forum!!! Veel succes met het oplossen van je probleem met de compressie.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”