Nieuw op dit Forum BMW Freak 1963

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

BMW Freak 1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2020, 09:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R1100S Zwart Bouwjaar 1998
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Nieuw op dit Forum BMW Freak 1963

Ongelezen bericht door BMW Freak 1963 »

Hallo allemaal ik ben BMW Freak 1963 Roepnaam Peter rijd motor vanaf 18jaar.
Ik val een beetje uit de toon want ik rijd een BMW R1100S uit 1998 dus met een ABS 2 en Motronic 2.4 motor management
maar goed ik zocht een merkvast forum dus ik kwam hier op uit en ik denk dat ik wel mijn draai kan vinden want ik ben echt een BMW freak.
ik doe mijn Reparaties en onderhoud zelf in mijn schuurtje en natuurlijk rij ik graag ik heb hier voor een R1100RS uit 1997 met 140000KM op de klok ingeruild voor deze R1100s
ik moet zeggen hij stuurt stukken scherper als de RS maar dat is logisch hij heeft een ander geometrie en is lager.
ik heb wat dingen gewijzigd een hoger scherm stuur wat verhoogd voetsteunen verlaagd er zat een BMW koffer set bij en het is nu een fiets naar mijn zin.
nou ja ik moet nog nieuwe staal omvlochten remleidingen vervangen tja het is net als je huis je blijft bezig alleen dit is hobby geen noodzaak.
dus ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan dit Forum.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw op dit Forum BMW Freak 1963

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Peter, van harte welkom op dit forum!!! Veel plezier met je BMW R1100S en het forum. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw op dit Forum BMW Freak 1963

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Peter,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum waar je zéker niet uit de toon valt met je R1100S hoor. En hier zijn vele BMW freaks dus . . . _004

Mooi dat je het onderhoud zelf doet. Er is op het forum al veel geschreven (ook in technisch opzicht) over ook de 1100. Onderaan de forumindex staan voor forumleden ook handleidingen. Via de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex kun je heel veel vinden. Stel ook gerust je vragen en deel je ervaringen in de daarvoor ingerichte topics.

De stalen remleidingen kan ik je van harte aanbevelen. Mijn 1100 heeft ook ABS2 en na de revisie van de ABS pomp zijn er stalen remleidingen gemonteerd. Een aanrader en voor de veiligheid (rubber verouderd) zeker verstandig.

Hoe dan ook veel plezier met je mooie S en hier op ‘t forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
hugo75
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2020, 20:49
Type: R1200RT
Bijz: Gruwelijk mooi voor zijn leeftijd!
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: Nieuw op dit Forum BMW Freak 1963

Ongelezen bericht door hugo75 »

Hallo en welkom hier,

Een R1100s is een heerlijke motor om lekker vlot mee te touren. Ik heb er een gehad van bouwjaar 2004 met 12000km op de teller(bijna nieuw) ik vond en vind het een super ding om te zien en om mee te rijden. Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven. De R1100s is de motor die ervoor heeft gezorgd dat ik nu weer op een BMW plaats mag nemen(R1200RT) icon_welcome _004
Motorrijder sinds 2002

Kawasaki ZZR 1100
Bmw R1100s
Aprilia Tuono
Suzuki Gsxr 750
Suzuki TL1000r
Suzuki Gsx 600 srad
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”