Nieuw op het forum; Airboxer

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Airboxer
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2021, 21:26
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuwerkerk aan den

Nieuw op het forum; Airboxer

Ongelezen bericht door Airboxer »

Beste forumleden,

Na een ruime zoektocht op 12 december 2020 een mooie R1200RT uit 2010 op naam laten schrijven. In de tussentijd nog geen tijd gehad om mij hier even netjes te introduceren. Mijn naam is Richard en 43 jaar en dit is mijn eerste motor...en dan maar meteen goed doen dacht ik zo :D .
Mijn zoektocht begon bij een 1100RT en toen ik daar veel over gelezen had en veel exemplaren gezien te hebben, in mijn gedachte de overstap gemaakt naar een 1150RT. Uiteindelijk dus bij de 1200RT uitgekomen. Met name de 2010-2013 serie vind ik erg geslaagd wat betreft uiterlijk en de DOHC spreekt mij ook erg aan.
Het is de laatste luchtgekoelde boxer en dat heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, het is toch een beetje hoe BMW groot is geworden. Daarnaast heb ik ook een oldtimer luchtgekoelde boxer; een Karmann Ghia Cabriolet ui 1972. Inmiddels al zo'n 15 jaar in mijn bezit. Motor en auto zijn zo een beetje op elkaar afgestemd; boxer, luchtgekoeld, Duits (als VW motorfietsen bouwde...).

Anyway, helaas nog geen eigen foto's kunnen nemen vanwege tijdgebrek en het toch wel een beetje tegenvallend weer. Inmiddels wel zo'n ruim 300km kunnen rijden.

Inmiddels heb ik wel de achterdemper geheel laten reviseren (dat lag al in mijn planning), keerringen en olie vervangen. En ik ben nu bezig met de uitlaatbochten. Die liggen eraf voor in eerste instantie een goede poetsbeurt (Detaling is een hobby van mij). Maar de staat na 10 jaar vind ik gezien de roest te slecht geworden. Ben me nu aan het oriënteren op Keramische Coating in Chrome kleur. Daar ga ik van de week eens achteraan. Ik zal daar een draadje over gaan opstarten.
De kuipdelen liggen er inmiddels allemaal af. En wat ik tegenkwam viel mij absoluut niet tegen. Wat zit zo'n BMW goed in elkaar zeg. Ik heb met mijn oldtimer al veel sleutelervaring, maar alle torxboutjes kwamen zonder moeite los. En alle kuipdelen zitten vast zonder lastige klemmetjes, klipjes, lipjes of wat dan ook...die dingen breken bij mij altijd af. Wat mij ook heel erg mee viel was dat alle stickers uit 2009/2010 nog in de kuipdelen zitten en dat de data van de kuipdelen kloppend zijn; dus absoluut geen schade motor.

Ik merk het al, ik schrijf te veel op. Mijn ambitie is om af en toe een draadje te starten met alles wat ik met de RT meemaak en wat ik er aan het sleutelen en poetsen ben (met name dat laatste heeft mijn grote passie).

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet - Airboxer -

--------
BMW R1200RT 2010 [2020 - heden]
VW Karmann Ghia 1972 [2010 - heden]
VW Sharan 2014 [2016 - heden]
VW Up! 2013 [2015 - heden]
VW Golf VI Variant 2010 [2012 - 2016]
VW Golf IV 2004 [2006 - 2012]
Vespa LXV gestolen
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nieuw op het forum; Airboxer

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Richard, van harte welkom op dit prachtige forum!!! Heel veel pleier met je RT en het forum. 😊

En nee, je schrijft niet teveel. Ik vind het een prima introductie! 👍
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw op het forum; Airboxer

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Richard,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. _004

Laat je hier vooral horen en ik ben erg benieuwd ook naar je topic over keramische coating in chrome kleur op de uitlaatbochten. Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets over gelezen op ons forum. Zeer interessant!

Goeie keuze om te gaan voor de -1200- DOHC en ja, de laatste serie luchtgekoelde boxers.

Geniet vooral van je RT en veel plezier ook op ons forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Airboxer
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2021, 21:26
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuwerkerk aan den

Re: Nieuw op het forum; Airboxer

Ongelezen bericht door Airboxer »

EileRT schreef: 16 jan 2021, 22:05 Hallo Richard,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. _004

Laat je hier vooral horen en ik ben erg benieuwd ook naar je topic over keramische coating in chrome kleur op de uitlaatbochten. Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets over gelezen op ons forum. Zeer interessant!

Goeie keuze om te gaan voor de -1200- DOHC en ja, de laatste serie luchtgekoelde boxers.

Geniet vooral van je RT en veel plezier ook op ons forum! _004

-groet-

Eilert
Zal ik zeker doen EileRT, google ook eens op "CERAKOTE Chromex Cerakote" en als je daar De Meern bij zet, dan kom je uit waar ik van de week even informatie ga opvragen. Laten verchromen is eigenlijk niet te doen met gebruikte uitlaten. Maar ik zal een topic gaan starten.

Groet - Airboxer -
Groet - Airboxer -

--------
BMW R1200RT 2010 [2020 - heden]
VW Karmann Ghia 1972 [2010 - heden]
VW Sharan 2014 [2016 - heden]
VW Up! 2013 [2015 - heden]
VW Golf VI Variant 2010 [2012 - 2016]
VW Golf IV 2004 [2006 - 2012]
Vespa LXV gestolen
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”