Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Egbert
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 18:07
Type: R1200RT
Bijz: /p maar onderweg naar burger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Delft

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Egbert »

Hallo allemaal,
Afgelopen week een wens in vervulling laten gaan en m'n '97 K1100LT ingeruild voor een R1200RT/P.
Het ging me na 10 jaar trouwe dienst wel een beetje aan m'n hart, de oude blauwe (KMAR) fiets heeft me nooit in de steek gelaten en reed nog voortreffelijk.
Waarom dan toch inruilen?
De R1200RT heeft minder kilometers op de klok, minder jaren (16 jaar jonger om precies te zijn) en alles voelt en ziet er wat frisser uit.
Helaas is dit ook weer een single seater en zal er e.e.a. moeten worden aangepast om ook de Ega weer mee te kunnen nemen.
Als ik zo de diverse lijntjes op het forum lees is dat voor deze fiets lastiger dan voor de K1100.
Indertijd was ik wat sneller klaar met een buddy seat van de knalpot en een kontje.
De bevestiging van de knipperlichtjes heb ik moeten aanpassen maar dat was zo ongeveer alles.
Voor deze fiets heb ik het plan om de in mijn ogen schitterende /P koffers te blijven gebruiken.
Dat wordt lastig omdat er dan e.e.a. aan het ophang frame moet worden aangepast.
Nou ja, dat zien we t.z.t. wel.
De org. R1200RT koffers vindt ik zo ongeveer het enige wat niet fraai is aan dit model.
Ieder z'n smaak!
Het eerste stukje wat ik op deze fiets heb gereden maakte duidelijk dat dit qua rijgedrag toch wat anders is dan de 4-in-lijn K1100.
Deze R1200RT laat zich weliswaar makkelijk sturen maar wil erg graag de bocht in, da's wennen, vanuit stilstand laat de K zich ook wat makkelijker op snelheid brengen.
Zit je eenmaal een beetje op toeren dan komt er ook wel een beest los. Heerlijk.
Afijn, ik zal pogen wat foto's te plaatsen, de eerste keer dat ik een stukje wilde uploaden en een foto d'r achteraan wilde uploaden was ik meteen alles kwijt.
Tsja, bij dit soort dingen verschuil ik me altijd achter m'n leeftijd ;)
Oh ja, waarom lid van dit forum? Door de diverse ontbrekende plastic delen, duo zadel, etc. etc. zal ik wat hulp kunnen gebruiken om de fiets weer compleet en toonbaar te krijgen.
Hopelijk tot ziens.
Sparta 250, AJS 350, NSU 500 Consul, XT500, Goldwing K1, Goldwing K3, Jawa Oilmaster 350, BMWK1100, BMW R1200RT
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Welkom op het forum en zeer benieuwd naar de foto’s van je nieuwe motorrad.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Egbert,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Heel veel plezier je -1200- en veel genoegen ook op ons unieke forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Welkom Egbert. En kom maar door met je vragen on de daarvoor ingerichte topics.

Zelf rij ik ook een (omgebouwde) RT-P van bouwjaar 2009.
Gebruikersavatar
Egbert
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 18:07
Type: R1200RT
Bijz: /p maar onderweg naar burger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Egbert »

Voor de foto's kun je naar de R1200 foto's waar ik onder "De R in de maand" wat plaatjes heb gepost.
Zover bedankt voor de reacties. _004
Sparta 250, AJS 350, NSU 500 Consul, XT500, Goldwing K1, Goldwing K3, Jawa Oilmaster 350, BMWK1100, BMW R1200RT
fransgabler

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Egbert schreef: 31 jan 2021, 15:40 Afijn, ik zal pogen wat foto's te plaatsen, de eerste keer dat ik een stukje wilde uploaden en een foto d'r achteraan wilde uploaden was ik meteen alles kwijt.
Tsja, bij dit soort dingen verschuil ik me altijd achter m'n leeftijd ;)
Je hoeft je niet achter je leeftijd te verschuilen. Als je een wat langer stukje tikt - dat is bij jouw introductie ook het geval - en je drukt op 'voorbeeld' of 'verstuur', dan moet je opnieuw inloggen en kun je opnieuw beginnen. Buitengewoon irritant.

De oplossing:
Als je klaar bent met tikken, selecteer en kopieer dan eerst je tekst. Druk dan pas op 'verstuur' of 'voorbeeld'. Moet je opnieuw inloggen? Log dan opnieuw in, plak de tekst en verstuur die direct. Je kunt je tekst altijd na het versturen nog aanpassen.

Het forumformat maakt geen onderscheid in leeftijd, wel in de duur voor het versturen.

En ja, koffers die aan de bovenkant opengaan zijn heel veel makkelijker en minder pompeus. Dat geldt ook voor de verhuisdoos achterop, door BMW als topkoffer aangemerkt.

Succes met de verbouwing.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Egbert, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel plezier met je RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”