Voor het eerst een BMW!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

EricPP
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2021, 13:38
Type: R1100RT
Bijz: Waarom heb ik zoooooo lang gewacht?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Voor het eerst een BMW!

Ongelezen bericht door EricPP »

Hallo allemaal,

Na even wat te hebben meegelezen hier, wordt het tijd om mezelf toch maar even voor te stellen.

Ik ben Eric, 58 jaar jong en trotse vader van 4 geweldige kinderen (vind ik....). Naast muziek maken/beluisteren en horloges is motorrijden mijn andere grote hobby.

Vanaf mijn 18e rij ik motor (o.a. Honda CB 750, Suzuki GT550 en 750) en auto, maar na de komst van kinderen is het motorrijden echt op een heel laag pitje gezet. Eind 2016 begon het toch weer te kriebelen en ben ik heel voorzichtig weer begonnen op een oudje, overgenomen van een goede vriend: Honda VF500c. Rustig aan beginnen dacht ik maar het gevoel was al weer heel snel terug. Dus overgestapt naar een VT1100C, een lekkere dikke V Twin met 4 versnellingen, heerlijk.

Na een paar maanden toeren had ik het idee (midlife crisis?) dat het tijd was voor een supersport.......dus GSXR 600 aangeschaft, leuk speelgoed maar niet waarom ik eigenlijk motorrij: relaxed toeren over binnenwegen met mijn vriendin. Dat was goed te doen op de Honda maar die Suzuki.....helaas. Dus dat was alleen rijden.....met pijn in mijn rug en polsen na een uurtje. Het reed als een dolle maar dat bleek dus niet meer aan mij besteed.

Dus dan maar eens op zoek naar een echte toerbuffel......uiteindelijk een wat oudere -1100- aangeschaft. Alle onderhoud bijgehouden en de laatste 20 jaar in het bezit geweest van dezelfde eigenaar. Daarnaast luxueus uitgerust (voor mijn referentiekader dan) met dagrijverlichting, Spyball alarm, verwarmde handvaten, elektrisch verstelbaar windscherm, navigatie, 3-delige kofferset etc. In het begin wel even wennen, want toch een heel stuk zwaarder en even wennen aan de knipperlichtbediening. Ook meer rijden op koppel als een diesel ipv een motor die wakker wordt ruim boven de 7.000 toeren. Maar na een paar dagen begon alles op zijn plaats te vallen en rij ik rond met een glimlach op mijn gezicht. Dit had ik veeeeeel eerder moeten doen, wat een comfort Big RT Smile Op naar nog veel veilige kilometers!

Als ik het nu nog voor elkaar krijg een foto in te voegen..........nou ja, je ziet een miniatuur uitvoering staan.....
Laatst gewijzigd door EricPP op 05 mar 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't count the days but make the days count
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voor het eerst een BMW!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Eric,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Het wordt zeer gewaardeerd. _004

En ja, waarom heb je zo lang gewacht met een RT? Zeg het maar. Alles moet ook maar komen in het leven zoals het komt. Als je begrijpt wat ik bedoel . . . :)

De -1100- is een hele fijne tourmotor. De BMW boxer zal even wennen zijn maar eenmaal gewend weet je niet beter dat je uren achtereen in het zadel kunt blijven zitten. Ik stap na een lange tourrit eraf zoals ik erop stap. Dat lukt je niet op een buikschuiver (sorry voor mijn kwalificatie hierover).

Een foto kun je hier goed plaatsen mits het bestand niet groter is dan 500 Kb. Als je foto teveel Mb’s heeft kun je deze het beste even verkleinen. In de info over het forum staat ook hoe je een foto kunt plaatsen. Moet lukken. :)

Hoe dan ook, heel veel plezier op je RT en laat hier vooral van je horen! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
EricPP
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2021, 13:38
Type: R1100RT
Bijz: Waarom heb ik zoooooo lang gewacht?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Voor het eerst een BMW!

Ongelezen bericht door EricPP »

Dank voor jouw welkomstwoorden, Eilert. Dat verschil in comfort heb ik inderdaad al goed gemerkt, dit is gewoon genieten, ook na een lange rit.

Nu nog met zijn tweeen op stap met de -1100- , achterop zit een Wunderlich zitting, geen idee of dat verschilt met het standaard zadel.
Don't count the days but make the days count
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voor het eerst een BMW!

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Eric, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel plezier met je r1100rt en het forum.

Zo'n Magna heb ik ook gehad, geinige motor!
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
EricPP
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2021, 13:38
Type: R1100RT
Bijz: Waarom heb ik zoooooo lang gewacht?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Voor het eerst een BMW!

Ongelezen bericht door EricPP »

Dank je wel, Roel!
Don't count the days but make the days count
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”