Nagelnieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

HansieMuller
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2021, 05:25
Type: R1150RT
Bijz: Vernieuwde lederen bruin zadels
Land: België
Woonplaats of omgeving: Aalst

Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door HansieMuller »

Hallo BMW Tourders,
Ik heet Hans, woon in Aalst, België. 20 jaar met een R1100RT gereden (1997). Alleen en in duo. Zwarte Woud, Bretagne, Schotland, Italië, Sardinië als reisbestemming gedaan. 135.000 km op de teller. Twee jaar geleden de jongere versie van mijn broer overgenomen de R1150RT (2003). Maar met defecte ABS... Hij staat al sinds augustus bij de garagist. Die geraakt echter niet aan het nodige onderdeel. Vandaar mijn zoektocht via dit forum.
Los van dit euvel zal ik trachten om mijn positieve bijdrage te leveren.
Groet uit Vlaanderen, Hans
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Hans,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro.

Wel erg spijtig dat je -1150- al sinds augustus vorig jaar stilstaat met een defecte ABS 3 (i-ABS) remsysteem en zeer waarschijnlijk een defect aan de pomp/module. De garagist maakt er duidelijk geen werk van . . .

Je bent zeker niet de enige die het overkomt. Het kan tal van redenen hebben. Ook voor de reparatie zijn de nodige oplossingen. Doorgaans gaat men over tot een revisie van de pomp/module mocht deze defect zijn. Zo is mijn pomp/module (ABS 2) ook al eens gereviseerd. Lees i.i.g. dit topic eens door:

viewtopic.php?f=32&t=13114

Stel je vragen vooral in de daarvoor ingerichte topics.

Ik hoop van harte dat je spoedig de RT weer op de baan hebt en weer kunt rijden met een smile. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Hans, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍
Heel veel succes met het herstel van je 1150RT. Zo'n onderdeel moet toch gewoon ergens te krijgen zijn? Ik hoop voor je dat je snel weer rijdend bent. De mooie dagen komen er weer aan.
Plezier met het forum. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
fransgabler

Re: Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door fransgabler »

HansieMuller schreef: 09 apr 2021, 09:01 Hij staat al sinds augustus bij de garagist. Die geraakt echter niet aan het nodige onderdeel.
Groet uit Vlaanderen, Hans
Hans, welkom en je bent op dit forum op de goede plek.
Op het forum is een specifieke rubriek, waar je het gevraagde onderdeel kunt plaatsen. Lees voordat je het plaatst eerst dit eventjes door.

Wellicht levert dat direct wat op. Belangrijker nog is de hoeveelheid kennis achter het forum. Dan weet iemand wel waar het bewuste onderdeel te verkrijgen is. Vanaf augustus in de garage staan wekt niet de indruk dat de garagist druk aan het zoeken is.

Om het vinden te bespoedigen is het handig om het onderdeel hier op te zoeken en met een afbeelding in de eerder genoemde rubriek te plaatsen. Dikke kans dat je oproep een tip of wellicht direct het onverkrijgbare onderdeel oplevert.

Succes!
Laatst gewijzigd door fransgabler op 10 apr 2021, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
joekes
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 nov 2017, 08:21
Type: R1200RT/LC
Bijz: BJ 2015 Callisto grey matt
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door joekes »

Welkom Hans, veel plezier op dit forum.

Groet. Jack
Diversen RT's gereden...momenteel een R1200RT Lc uit 2015 callisto grey matt
HansieMuller
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2021, 05:25
Type: R1150RT
Bijz: Vernieuwde lederen bruin zadels
Land: België
Woonplaats of omgeving: Aalst

Re: Nagelnieuw lid

Ongelezen bericht door HansieMuller »

txs Jack
écht sypmathiek!
groet, hans
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”