Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

HansRiet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2021, 09:32
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Pijnacker

Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door HansRiet »

Ik ben 70 jaar en rijd ruim 50 jaar motor. Begonnen met een Yamaha YDS7 250cc tweetakt. Daarna Honda 400 - 550 - 750 - Goldwing K2 en tot heden al 12 jaar Pan European 1300. Maak graag lange ritten met mijn partner achterop door geheel Europa. Ben serieus van plan over te stappen naar de nieuwe R1250RT. Redenen? Het lagere gewicht, veiligheid en comfort. Eergisteren proefrit gemaakt. Geweldige motorfiets! Van een V4 naar de boxer twin is best even wennen maar kan daar prima mee leven. Voldeed aan mijn verwachting op 2 puntjes na. Ten eerste bij het wegrijden/stoppen en met lage snelheid rijden een onstabiel/zoekerig stuurgedrag. Stuurde gewoon zwaar. Dacht aan een te zachte voorband, maar dat was het niet. De dealer dacht aan het type band. Michelin road 5. Daar gaan we wel uitkomen. Puntje twee was wat zorgelijker en dat zou reden zijn om van de aanschaf af te zien wat ik erg jammer zou vinden. Reeds na 20 minuten kreeg mijn vrouwtje last van tintelingen en dood gevoel in de rechtervoet en zitvlak door trillingen welke zij voelde. Ik had hier als bestuurder geen last van. Dit zou hem dus niet gaan worden om zo samen te gaan reizen met de RT. Ik weet dat het karakter van de RT anders is maar kan mij niet voorstellen dat met de reputatie van BMW dit gebruikelijk is op deze super geavanceerde en moderne motor. Heeft iemand hier ervaring mee, of idee wat er aan de hand kan zijn? Is dit misschien exemplarisch of geen goede afstelling? Ik ga bij een andere dealer nog een proefrit maken om te kijken of die motor ook dit probleem geeft. Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Groet, Hans en Riet.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Hans,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. _004

Gefeliciteerd met je nieuwe -1250- . Super man. Ik heb geen ervaring met deze laatste RT versie van BMW maar er zijn op het forum genoeg die dat wel hebben. Je krijgt vast reacties.

Een verzoek van mijn kant om je vragen en ervaringen te stellen in de daarvoor ingerichte topics. Goed bedoeld hoor. We houden het forum dan goed doorzoekbaar. ;)

Veel plezier ook samen met je vrouw Riet straks op deze fantastisch mooie machine! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
HansRiet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2021, 09:32
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Pijnacker

Re: Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door HansRiet »

Hallo Eilert, ben al even aan het puzzelen maar krijg het niet voor elkaar mijn vraag te plaatsen. Hoe en waar kan ik mijn vraag plaatsen?
Groetjes Hans.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door EileRT »

Je kunt, omdat je van plan bent om een RT te kopen, je vraag even uitzetten in het volgende topic:

viewforum.php?f=63 _004

Groet, Eilert
HansRiet schreef: 11 apr 2021, 19:30 Hallo Eilert, ben al even aan het puzzelen maar krijg het niet voor elkaar mijn vraag te plaatsen. Hoe en waar kan ik mijn vraag plaatsen?
Groetjes Hans.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Hans, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel succes met je zoektocht naar een voor jou geschikte RT.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Hallo boxerfans. Ik ben hier nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn is Hans van Dorp.

Ongelezen bericht door ciske »

Uit ervaring weet ik dat mijn eega veel prettiger achterop zat (zowel op de luchtgekoelde als op de LC) toen er voetsteun verlagers waren gemonteerd. En nee, zij is niet heel lang van stuk.

Gr v Ciske
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”