Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Leatherneck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2021, 22:10
Type: R1250RT
Bijz: MY2021
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Voorstellen

Ongelezen bericht door Leatherneck »

Hallo, ik ben eind jaren tachtig begonnen met motorrijden. Eerst heb ik een K100 gehad, gevolgd door een K1100RS waarop ik jarenlang heb gereden. In 2013 overgestapt op Honda (VFR1200XD) waarop ik tot op heden heb gereden. Gisteren besloten de nieuwe BMW R1250RT te kopen. Voor mij wordt dit dus de eerste Boxer na een 4-in-lijn en een V4-blok. Ik ga wel de DCT en de oer-betrouwbare en sterke V4 missen!

Rob
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Leatherneck schreef: 23 apr 2021, 07:31 Gisteren besloten de nieuwe BMW R1250RT te kopen. Voor mij wordt dit dus de eerste Boxer na een 4-in-lijn en een V4-blok. Ik ga wel de DCT en de oer-betrouwbare en sterke V4 missen!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En een aanwinst is het, want je schaft meteen het topmodel binnen de boxers aan.
Als ik je post goed lees en begrijp, gaat het wellicht ook nog eens om een nagelnieuw exemplaar. Dat is best bijzonder als je net van een heel ander type en ook ander merk af komt.

Je denkt de automaat in combinatie met het V blok te gaan missen?
Misschien is het de moeite waard om even aan te geven waarom je dan toch voor een handgeschakelde - in de basis eenvoudige - tweecilinder boxer hebt gekozen.

In ieder geval alvast heel veel plezier gewenst met deze topboxer en ook op dit boxerRT forum.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Rob,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Heel veel plezier straks op je -1250- en ook hier op ‘t forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leatherneck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2021, 22:10
Type: R1250RT
Bijz: MY2021
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Leatherneck »

Betreft inderdaad een nieuwe fiets met alle opties. Ik vond de Crosstourer nogal topzwaar, te hoog en windgevoelig. De RT vind ik heerlijk sturen, heeft een lagere zit en biedt uitstekende windbescherming. Daarnaast is het blok lang niet meer zo rauw als ik me herinner en schakelt de versnellingsbak erg soepel. Ook is het blok best krachtig waardoor je in combinatie met het uitmuntende windscherm binnen no time op hoge snelheid zit zonder dat te merken. Tot slot hebben de actieve cruise control en de nieuwe, fraaie cockpit en frontpartij me over de streep getrokken.

Rob
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Rob, van harte welkom op dit prachtige forum. 👍 Heel veel plezier met je R1250 RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”