Rudi stelt zich voor

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
grootjans
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2021, 17:55
Type: R1150RT
Bijz: zilvergrijs
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: VOERENDAAL

Rudi stelt zich voor

Ongelezen bericht door grootjans »

Goedendag,
Nu ik mijn k100 heb ingeruild voor een R1150RT, moest het er maar eens van komen, lid worden van dit forum.
IK ben 61, rij sinds mijn 18e, voornamelijk op BMW.
Na mijn eerste motor, een kawa 500 mach3, heb ik tijdens de revisie werkzaamheden een R69 uit 1955 gekocht in chopperstijl,
dat ging toen nog voor 800 gulden.
deze heb ik gereviseerd, gerestaureerd naar redelijk origineel, van Horex voorvork naar swingarm, van plastic tank naar een originele, en hetzelfde gold voor uitlaten, stuur, spatborden etc.
Vervolgens 4 jaar later daar een oranje r90s bijgekocht voor wat moderner rijgenot.
De R90s ingeruild voor een auto en een paar jaar later, de R69 weggedaan voor de K100. Ik snap dat velen dit ongeveer als heilig schennis beschouwen, maar ik had onderhand een broertje dood aan die zelfsmerende trommelremmen achter en het swingend de bocht uit dansen.
Nu dan een R1150RT gekocht, en ik moet zeggen, dat rijdt en stuurt wel heel soepel. Dat had ik eerder moeten weten.
Ik zie jullie op het forum.
PS, achteraf had ik ze alledrie nog graag gehad, zowel de kawa, de R69 en de R90s zijn collectors items geworden ;-)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Rudi stelt zich voor

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Rudi,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. Het wordt hier zeer gewaardeerd! _004

Je hebt met de R69 en de R90S wel hele mooie BMW’s gehad. En ik begrijp dat je die nog graag had willen hebben. De Kawa begrijp ik ook hoor. Het is wat dat betreft niet zo moeilijk in ‘t leven: daar waar jij je aan hecht (of hebt gehecht) en nog steeds een click mee hebt zal nooit meer overgaan.

De -1150- is een hele fijne tourmotor en zal je zeker bevallen. Ook een heerlijke motor w.b. comfort en rijeigenschappen.

Veel plezier op je RT en voel je vooral snel thuis op ons forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Rudi stelt zich voor

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Rudi, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 😊 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
fransgabler

Re: Rudi stelt zich voor

Ongelezen bericht door fransgabler »

grootjans schreef: 21 mei 2021, 18:52 Na mijn eerste motor, een kawa 500 mach3,
PS, achteraf had ik ze alledrie nog graag gehad, zowel de Kawa, de R69 en de R90s zijn collectors items geworden ;-)
Je hebt de Kawa overleefd, dan kon je toen al aardig rijden of je hebt veel geluk gehad. Een van de eigenschappen van die driecilinder was het scharnier in het midden van het frame. Het scharnier was niet zichtbaar, maar voelbaar in iedere bocht. Veel vermogen voor een 500 ook , zeker voor die tijd met een top van 200 km/uur. Dat ding liep net zo hard als de grotere 750.

Dan zit je nu heel wat beter op je R1150RT. En wat die motoren betreft die je nooit had moeten wegdoen: zo zijn er nog wel wat lieden hier op het forum met een rijtje motoren achter zich. Waarschijnlijk zou ik heel erg schrikken nu nog eens op m'n Suzuki GT 550 te moeten remmen in een beetje nat weer.

Maar die tweetakt motorblokken met drie cilinders: fantastische loop waar geen enkele moderne viertakt tegenop kan. Geheel trillingsvrij en het rengedengendeng bij gas dicht was altijd heerlijk om te horen. Zo mooi!

Veel plezier met je R1150 RT op dit forum.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”