Hoi hoi! Nieuw hier

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Rmvdijck
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2021, 21:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door Rmvdijck »

Hallo allemaal. Ik ben Martijn van Dijck. Ik heb gister 29-5-2021 een K1200GT uit 2006 gekocht. Mijn eerste BMW na Suzuki Honda Kawasaki en Yamaha . Ik hoop dat het allemaal wel ok is en ik geen machine met problemen heb gekocht đŸ€Ł geen ervaring met Boxer

Groetjes
Martijn
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Martijn,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum _004

Gefeliciteerd met de aankoop van een BMW. Je zegt een K te hebben gekocht. Dat is geen R en dus geen boxer. ;)

Uiteraard ben je met je K1200GT ook hier welkom! _004

Lees je vooral in op ons boxer forum en stel ook gerust vragen.

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
fransgabler

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door fransgabler »

Rmvdijck schreef: ↑30 mei 2021, 09:11 Ik heb gister 29-5-2021 een K1200GT uit 2006 gekocht. Mijn eerste BMW na Suzuki Honda Kawasaki en Yamaha . Ik hoop dat het allemaal wel ok is en ik geen machine met problemen heb gekocht đŸ€Ł geen ervaring met Boxer
HĂ© Martijn, het lijkt er op dat je als nieuwe eigenaar van een K1200 GT even een verkeerde afslag hebt genomen. Dit is het forum voor de Roadster en de Reise Tour BMW ees. Zeg maar de schommelende boxers, met twee cilinders eerlijk verdeeld over de linker- en rechterkant.

Maar geen zorgen hoor. Ook voor de BMW Kompakt - 4 cilinders in rij - rijder is er een specifiek K forum. Wellicht heb je bij de flying bricks een betere thuishaven met veel technische informatie voor je K1200 GT dan bij dit specifieke boxerforum.

Ăłf

Omdat je naast het type K ook 'Boxer' in je post noemt, vergis je je in het type en heb je toch een R1200 RT boxer gekocht. De combi K1200 GT bestaat, maar het type R1200 GT (nog) niet. Beetje verwarrend in het begin, maar na een tijdje went dat wel. De afkortingen van de diverse types BMW kun je hier in kort bestek terugvinden.
.
Schermafbeelding 2021-05-30 om 10.19.16.png
Links K1200 GT in 2006 eerste serie met dwarsgeplaatste motor, rechts de traditionele boxer R1200 RT
.
Laat je even weten welk type BMW je hebt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Klukkluk3
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2021, 06:23
Type: R1150RT
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: AlstÀtte
Locatie: AlstÀtte

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door Klukkluk3 »

Welkom Martijn.👍
Groetjes, Eddy
Rmvdijck
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2021, 21:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door Rmvdijck »

oei oei, ja geen boxer :( ik heb dus een K1200GT. beetje schaamrood dat ik dit niet wist.
Maar goed in iedergeval een BMW :)
gr
Martijn
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door EileRT »

Geen probleem hoor Martijn. Nogmaals welkom hier! Er zijn meerdere forumleden op ook andere motoren dan BMW. En uiteindelijk gaat het toch om het motorrijden? En we zijn een gezellig en informatief forum. Wellicht word je hier nog “bekeerd” tot de boxer! ;) :D
Rmvdijck schreef: ↑30 mei 2021, 22:06 oei oei, ja geen boxer :( ik heb dus een K1200GT. beetje schaamrood dat ik dit niet wist.
Maar goed in iedergeval een BMW :)
gr
Martijn
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 851
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Hoi hoi! Nieuw hier

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Martijn, van harte welkom op dit prachtige forum. 👍 Veel plezier met je K1200GT en het forum. Die R komt er nog wel!😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin ZĂŒmo XT met ZĂŒmolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”